Biłgoraj: wykonanie projektu budowlano-wykonawczego tras rowerowych oraz opracowanie koncepcji lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów i koncepcji oznakowania tras rowerowych
Gmina Biłgoraj
23-400 Biłgoraj
ul. T. Kościuszki 88
Tel. : +48 846882830
Fax. : +48 846863584
E-mail [email protected]
WWW www.ugbilgoraj.bip.lubelskie.pl
Województwo lubelskie
Powiat biłgorajski
Treść zamówienia Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego tras rowerowych oraz opracowanie koncepcji lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów i koncepcji oznakowania tras rowerowych.
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiotem zamówienia jest opracowanie:
I. Koncepcji lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów przy ścieżkach i szlakach rowerowych przedstawionych w załączniku graficznym do SIWZ.
II. Koncepcji oznakowania ścieżek i szlaków rowerowych przedstawionych w załączniku graficznym do SIWZ
III. Dokumentacji projektowej na budowę ścieżek / szlaków rowerowych wskazanych w załączniku graficznym do SIWZ.
Ad. I i II.
Koncepcja lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów oraz koncepcja oznakowania ścieżek i szlaków rowerowych (zarówno istniejących jak i planowanych) powinny zostać opracowane zgodnie z dokumentem „Standardy dla trasy rowerowej realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej”dostępnym pod adresem
https://www.polskawschodnia.gov.pl/Projekty/trasaIII/Documents/Zal_5_Standardy_dla_trasy_rowerowej_1.pdf
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wyrazić zgodę na odstępstwa od poszczególnych zapisów ww. dokumentu, jak również na odstępstwo od ww. dokumentu w całości.
W ramach wykonania koncepcji lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów należy dokonać inwentaryzacji istniejących obiektów (obiekty gastronomiczne –restauracje, bary, kawiarnie, miejsca piknikowe;toalety;sklepy ze sprzętem rowerowym;serwisy rowerowe;obiekty noclegowe –pola biwakowe, kwatery prywatne, schroniska, hostele, pensjonaty, hotele;parkingi rowerowe;wiaty;ławki;tablice informacyjne) na terenie Gminy Biłgoraj, Gminy Miasto Biłgoraj oraz Gminy Księżpol. Opracowana koncepcja musi uwzględniać istniejące zagospodarowanie obszaru trzech gmin w tym zakresie.
Ad. III.
Niżej wskazane odcinki ścieżek rowerowych należy zaprojektować według niżej przedstawionych założeń:
1. Odcinek 1 –Biłgoraj –Korytków Duży – wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 835 –ok. 6,7 km (załącznik graficzny 1):
Zakłada się dopuszczenie ruchu rowerowego na zasadach ogólnych po istniejących drogach serwisowych o nawierzchni tłuczniowej i asfaltowej. Na odcinkach dróg serwisowych o nawierzchni tłuczniowej należy, w ramach projektu przebudowy drogi, zaprojektować nawierzchnię mineralno –bitumiczną, natomiast na odcinkach, gdzie brak jest dróg serwisowych należy w miarę dostępności terenu zaprojektować w pasie drogi wojewódzkiej ścieżki rowerowe dwukierunkowe.
2. Odcinek 2 –Korytków Duży – wzdłuż drogi powiatowej Nr 2925L –ok. 2,3 km (załącznik graficzny 2):
Należy zaprojektować ciąg pieszo –rowerowy z dwukierunkową ścieżką rowerową w pasie drogi powiatowej.
3. Odcinek 3 –Biłgoraj –Dąbrowica – wzdłuż drogi powiatowej Nr 2924L –ok. 3,6 km (załącznik graficzny 3):
Należy wykonać projekt przebudowy drogi na wskazanym odcinku z poszerzeniem jezdni w celu zaprojektowania pasów rowerowych jednokierunkowych po obu stronach jezdni.
4. Odcinek 4 –Biłgoraj –Sól – wzdłuż drogi wojewódzkiej Nr 858 –ok. 5,4 km (załącznik graficzny 4):
Należy zaprojektować ścieżkę rowerową dwukierunkową wraz z obiektem mostowym na przecięciu z rzeką Biała Łada. Na planowanym odcinku, tam gdzie będzie to konieczne ze względu na warunki terenowe lub otrzymane warunki techniczne, należy fragmentami uwzględnić przykrycie rowu i umieszczenie niezbędnych urządzeń odwodnieniowych. W zakresie należy uwzględnić wykonanie projektu przebudowy chodnika na odcinku na którym przebiega on wzdłuż projektowanej ścieżki rowerowej celem nawiązania do projektowanej ścieżki.
5. Odcinek 5 –Dereźnia – wzdłuż drogi powiatowej Nr 2930L –ok. 5,0 km (załącznik graficzny 5):
Należy zaprojektować ścieżkę rowerową dwukierunkową wraz z obiektem mostowym na przecięciu z rzeką Czarna Łada. Na planowanym odcinku, tam gdzie będzie to konieczne ze względu na warunki terenowe lub otrzymane warunki techniczne, należy fragmentami uwzględnić przykrycie rowu i umieszczenie niezbędnych urządzeń odwodnieniowych.
6. Odcinek 6 –Korczów –Dereźnia – ok. 1,1 km (załącznik graficzny 6)
Należy zaprojektować ścieżkę rowerową dwukierunkową od zakończenia odcinka 8 do planowanej obwodnicy zachodniej m.Biłgoraj i od planowanej obwodnicy zachodniej m.Biłgoraj do zakończenia odcinka 5.
7. Odcinek 7 –Biłgoraj – Korczów –wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 835 – ok. 3,1 km (załącznik graficzny 7):
Należy zaprojektować ścieżkę rowerową dwukierunkową z nawiązaniem do projektowanej ścieżki rowerowej w ramach zadania pn.: „Budowa obwodnicy m. Biłgoraj w ciągu drogi woj. Nr 835 Lublin –Grabownica Starzeńska”. Na planowanym odcinku, tam gdzie będzie to konieczne ze względu na warunki terenowe lub otrzymane warunki techniczne, należy fragmentami uwzględnić przykrycie rowu i umieszczenie niezbędnych urządzeń odwodnieniowych. W zakresie należy uwzględnić wykonanie projektu przebudowy chodnika na odcinku na którym przebiega on wzdłuż projektowanej ścieżki rowerowej celem nawiązania do projektowanej ścieżki.
8. Odcinek 8 – Biłgoraj –ok. 4,3 km (załącznik graficzny 8)
Należy zaprojektować dwukierunkową ścieżkę rowerową z ciągiem pieszym (przebieg musi być zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) wraz z oświetleniem. Planowany ciąg przecina istniejący ciek wodny w związku z czym należy zaprojektować właściwy obiekt mostowy.
9. Odcinek 9 –Biłgoraj – Hedwiżyn –ok. 7,0 km, w tym wzdłuż drogi wojewódzkiej Nr 858 –ok. 4,6 km (załącznik graficzny 9):
Należy zaprojektować ścieżkę rowerową dwukierunkową.
Razem –ok. 38,5 km
Wyżej wskazane odcinki ścieżek rowerowych należy zaprojektować jako ścieżki o nawierzchni z masy mineralno –bitumicznej na podbudowie tłuczniowej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę rodzaju nawierzchni ścieżek rowerowych na nawierzchnię z kostki bezfazowej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. ze względu na istniejące uzbrojenie) dopuszcza się zmianę planowanych tras przebiegu ścieżek rowerowych.
W ramach opracowania należy również zaprojektować oznakowanie poziome i pionowe ścieżek. Należy zapewnić sprawny spływ wód opadowych powierzchniowo lub poprzez wykorzystanie istniejących urządzeń odwodnieniowych.
Na niżej wskazanych odcinkach planowanych szlaków rowerowych należy zaprojektować nawierzchnię z tłucznia klinowanego:
10. Odcinek 10 Nowy Bidaczów –Ruda Zagrody – ok. 2,7 km (załącznik graficzny 10)
11. Odcinek 11 Sól –Kolonia Sól –ok. 3,3 km (załącznik graficzny 11)
12. Odcinek 12 Zagać –Zynie –ok. 0,6 km (załącznik graficzny 12)
13. Odcinek 13 Zynie – Borki –ok. 1,2 km (załącznik graficzny 13)
14. Odcinek 14 Markowicze –ok. 0,5 km (załącznik graficzny 14)
15. Odcinek 15 Pawlichy – Kucły–ok. 5,1 km (załącznik graficzny 15)
16. Odcinek 16 Rakówka – Marianka –ok. 4,4 km (załącznik graficzny 16)
17. Odcinek 17 Marianka – Księżpol –ok. 2,2 km (załącznik graficzny 17)
18. Odcinek 18 Różnówka Stawy – Edwardów –ok. 2,8 km (załącznik graficzny 18)
Na niżej wskazanym odcinku planowanego szlaku rowerowego należy zaprojektować nawierzchnię z masy mineralno – bitumicznej:
19. Odcinek 19 Biłgoraj –Zagumnie / Zacisze –ok. 1,6 km (załącznik graficzny 19)
Po trasie drogi powiatowej nr 2821L planowane jest wyznaczenie szlaku rowerowego. Należy zaprojektować na wskazanym odcinku remont istniejącej nawierzchni asfaltowej celem poprawy warunków dla ruchu rowerowego.
Razem –ok. 24,4 km
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę rodzaju nawierzchni na planowanych szlakach.
Wyżej podane długości są długościami określonymi przy wykorzystaniu Systemu Informacji Przestrzennej Gminy Biłgoraj, Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Biłgoraj oraz Geoportalu i są długościami orientacyjnymi. Dokładną i ostateczną długość ścieżek określi wykonawca na podstawie map do celów projektowych.
Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia do wykonania projektów budowlano-wykonawczych przebudowy istniejącej infrastruktury kolidującej z projektem tras rowerowych lub gdy konieczność przebudowy będzie wynikać z warunków technicznych i uzgodnień z właścicielami lub zarządcami istniejącej infrastruktury.
Wykonawca nie jest zobowiązany do uzyskania zgód właścicieli działek prywatnych na budowę ścieżki rowerowej. W miarę możliwości ścieżkę rowerową należy zaprojektować w pasach drogowych w/w dróg.
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia musi uzyskać wszystkie wymagane opinie, uzgodnienia, warunki i decyzje administracyjne. W zakres zamówienia nie wchodzi obowiązek uzyskania przez wykonawcę pozwolenia na budowę.
Mapy do celów projektowych winny posiadać aktualne granice pasa drogowego. Granice działek znajdujących się w zakresie inwestycji na mapie do celów projektowych powinny być granicami ustalonymi w terenie.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Koncepcję, o której mowa w punkcie I i II –po 3 egz.
2) Wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500 w wersji numerycznej i papierowej –5 egz.
3) Wykonanie dokumentacji geotechnicznej –5 egz.
4) Opracowanie projektu budowlanego ścieżek rowerowych, o których mowa w punkcie III – 5 egz.
5) Opracowanie projektu wykonawczego ścieżek rowerowych, o których mowa w punkcie III – 5 egz.
6) informację BIOZ –5 egz.
7) Opracowanie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z wymaganymi uzgodnieniami –5 egz.
8) Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót –5 egz.
9) Opracowanie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich –5 egz.
Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie materiały w wersji elektronicznej na zewnętrznych nośnikach danych (np. CD/DVD/Pendrive) w niżej wymienionych formatach:
rysunki –format .dwg, .pdf, .jpg
opisy –format .doc lub .docx
kosztorysy i przedmiary – .zuz lub .ath
inne elementy –format do uzgodnienia z zamawiającym
Materiały w wersji elektronicznej muszą być tożsame z wersją papierową.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wizualizacji komputerowej wybranych odcinków ścieżek / szlaków rowerowych oraz Miejsc obsługi rowerzystów, jak również oznakowania, o którym mowa w pkt. II.
Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z:
1. Ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.);
2. Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.)
W przypadku udokumentowanego braku możliwości uzyskania parametrów zgodnych z w/w rozporządzeniem należy uzyskać zgodę na odstępstwo od w/w warunków występując do Ministra właściwego ds. infrastruktury. Do projektu należy przedłożyć oświadczenie projektanta, że rozwiązania projektowe są zgodne z wymaganiami w/w rozporządzenia.
3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729);
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 z późn. zm.);
5. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.);
6. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389).
Ponadto dokumentacja projektowa powinna zostać opracowana zgodnie z dokumentem „Standardy dla trasy rowerowej realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej”dostępnym pod adresem
https://www.polskawschodnia.gov.pl/Projekty/trasaIII/Documents/Zal_5_Standardy_dla_trasy_rowerowej_1.pdf
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wyrazić zgodę na odstępstwa od poszczególnych zapisów ww. dokumentu, jak również na odstępstwo od ww. dokumentu w całości.
W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do opracowania Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia, o której mowa w Ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. W przypadku wydania postanowienia, o którym mowa w art. 96 ust. 3 tejże ustawy, obowiązkiem wykonawcy będzie sporządzenie wniosku, o którym w art. 96 ust. 3 ustawy. W przypadku nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w trybie art. 97 ust. 1 ustawy, wykonawca będzie zobowiązany do opracowania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, o którym mowa w art. 97 ustawy.
Informacje dodatkowe:
Przy opisywaniu rozwiązań projektowych Wykonawca nie będzie wskazywał znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. Wykonawca przy opisywaniu rozwiązań projektowych zobowiązany jest do stosowania art. 29 i 30 ustawy.
UsługiKategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne;usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych;usługi badań i analiz technicznychGłówne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Biłgoraj, Miasto Biłgoraj, Gmina KsiężpolKod NUTS PL312
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ):
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000, 71322300, 71220000, 90720000
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
Całkowita wielkość lub zakres::
Specyfikacja Dokumenty odpłatne: nie
CPV 71320000-7: Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322300-4: Usługi projektowania mostów
71220000-6: Usługi projektowania architektonicznego
90720000-0: Ochrona środowiska
Wymagania Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: III.1 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunkówO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:I. wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 pkt 5 ustawy.II. spełniają warunki, określone w art. 22 ust 1 ustawy dotyczące:1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia:Wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:a) co najmniej 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej na budowę / przebudowę ścieżki / ścieżek rowerowych o łącznej długości co najmniej 10 km lub co najmniej 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej na budowę / przebudowę / chodnika o łącznej długości co najmniej 10 kmorazb) co najmniej 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej na budowę / przebudowę / remont drogiorazc) co najmniej 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej na budowę oświetlenia ulicznegoorazd) co najmniej 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej na budowę obiektu mostowego.Zamawiający uzna powyższy warunek również za spełniony jeżeli powyższy zakres był wykonany jako element większego zamówienia.Pod pojęciem ścieżki rowerowej należy rozumieć drogę rowerową (pieszo –rowerową), czyli drogę przeznaczoną do ruchu rowerów oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi lub wydzieloną drogę rowerową (pieszo –rowerową) –jedno- lub dwukierunkową drogę dla ruchu rowerów lub rowerów i pieszych, fizycznie oddzieloną od jezdni dla samochodów, stanowiącą część pasa drogowego lub biegnącą niezależnie od niego.W przypadku, gdy Wykonawca wykaże wykonanie więcej niż 1 usługi, o której mowa w pkt a) długość poszczególnych odcinków ścieżek rowerowych lub chodników dla których została opracowana dokumentacja projektowa w ramach tych usług podlega sumowaniu.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:a) Dysponowanie co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności architektonicznej;b) Dysponowanie co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności drogowej;c) Dysponowanie co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności mostowej;d) Dysponowanie co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;Uprawnienia budowlane do projektowania we wszystkich specjalnościach mają być bez ograniczeń (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do wymaganych zdobyte w innych państwach, uznane w myśl art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.).4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców każdy z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust.1 i 2 pkt 5 ustawy, natomiast warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy muszą spełniać łącznie.Ocena spełniania kryteriów brzegowych zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia –nie spełnia”w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.III.2 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawya) Wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 – załącznik nr 3 do SIWZoraz ponadto:W zakresie wiedzy i doświadczeniab) Wykaz wykonanych usług, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług (wraz z podaniem ich przedmiotu i wartości, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt III.1.2 SIWZ, opracowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.c) Dowody, na potwierdzenie, że w/w usługi zostały wykonane należycie:poświadczenie,oświadczenie wykonawcy –jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt III.2.1.c) tiret pierwszeW przypadku, gdy Wykonawca składa inny dokument, o którym mowa w pkt. III.2.1.c) tiret drugie zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia, o którym mowa w pkt III.2.1.c) tiret pierwsze.W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi, wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowód, o którym mowa powyżej będą budziły wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu będzie wynikało, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie , Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu na rzecz, którego usługi były lub miały być wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówieniad) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobamie) Wypełnione i podpisane oświadczenie, że osoby wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. III.2.1.d) posiadają wymagane uprawnienia – załącznik nr 6 i 6a do SIWZ.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 pkt 5 ustawya) Wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 – załącznik nr 4 do SIWZ.b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.d) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.e) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 –8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.f) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.g) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.h) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy – załącznik nr 7 do SIWZ.W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy Wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie.3. Inne dokumenty dotyczące potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniui) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia – jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.4. Pozostałe wymagane dokumentyj) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ.k) Pełnomocnictwo, dla osoby podpisującej ofertę, do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (jeżeli reprezentuje go pełnomocnik) oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia .l) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy – w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.III.3 Informacja o dokumentach składanych przez podmioty zagraniczneOd podmiotów zagranicznych wymagane są takie same dokumenty jak wymagane od podmiotów krajowych, z uwzględnieniem poniższych zastrzeżeń:1. Za ważne uznaje się uprawnienia wydane również przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. nr 63 poz. 394) oraz art. 20a ust 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządzach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 932).2. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:a) pkt III.2.2 lit. b) –d) i f) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,b) pkt III.2.2 lit. e) i g) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11 ustawy;4. Dokumenty, o których mowa w pkt III.3.3.a) tiret pierwsze i trzecie oraz pkt. III.3.3.b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.5. Dokument, o którym mowa w pkt. III.3.3.a) tiret drugie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.3.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.III.4 Informacje o formie składanych dokumentów1. Odnośnie wymagań dotyczących rodzaju, formy i języka, w jakich złożone powinny być dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z powodu nie spełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, stosuje się przepisy ustawy oraz przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231).2. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Opisano szczegółowo w pozycji III.2.1
Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Opisano szczegółowo w pozycji III.2.1
Wadium Wykonawca starający się o zamówienie jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.1. Wysokość wadium15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych i 00/100)2. Forma wadiumWadium może być wniesione w:a) pieniądzu;b) poręcz
Miejsce i termin składania ofert Gmina Biłgoraj
23-400 Biłgoraj
ul. T. Kościuszki 88 10:00
2014-04-23
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji Gmina Biłgoraj
23-400 Biłgoraj
ul. T. Kościuszki 88 10:15
2014-04-23
Termin związania ofertą w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Najniższa cena
Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Uwagi Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: takPodać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007–2013.
Informacje dodatkowe: Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia:
—do 2 marca 2015 roku
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, tj. zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
Zmiana umowy:
1. Zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na:
1) zmianie terminu przewidzianego na zrealizowanie przedmiotu zamówienia:
a) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć,
b) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, w tym skutkujące niemożliwością wykonania przedmiotu umowy w ustalonym terminie oraz czynniki o charakterze siły wyższej (za siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne w stosunku do powołującego się na nią podmiotu, obiektywne, którego nie można było przewidzieć lub przy obiektywnej ocenie zdarzeń można było ustalić co najwyżej bardzo niski stopień prawdopodobieństwa jego pojawienia się a jego skutkom nie można było zapobiec).
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin przewidziany na zrealizowanie przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.
2) zmianie zakresu przedmiotu umowy spowodowanej czynnikami niezależnymi od Zamawiającego i których Zamawiający nie mógł przewidzieć, jak również w innych szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy:
a) zmianie uległy przepisy prawne powodujące konieczność modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia – w przypadku wystąpienia tej okoliczności zakres przedmiotu zamówienia może zostać zmieniony w zakresie w jakim wprowadzone zostały zmiany do obowiązujących przepisów,
b) zaistniała konieczność zmiany długości lub trasy przebiegu tras rowerowych objętych przedmiotem zamówienia – w przypadku wystąpienia tej okoliczności zakres przedmiotu zamówienia może zostać odpowiednio zmieniony poprzez zmianę długości tras lub ich przebiegu pierwotnie przewidzianych w zakresie umowy,
c) zaistniała uzasadniona przyczyna do zmiany nawierzchni tras rowerowych objętych umową,
d) organ właściwy nie wydał postanowienia, o którym mowa w art. 96 ust. 3 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.) – w przypadku wystąpienia tej okoliczności zakres przedmiotu zamówienia zostanie ograniczony poprzez rezygnację z opracowania dokumentów, o których mowa w §1 ust. 6 i 7 umowy,
e) organ właściwy nie nałożył obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w trybie art. 97 ust. 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz.U. z 2013r., poz. 1235 ze zm.) – w przypadku wystąpienia tej okoliczności zakres przedmiotu zamówienia zostanie ograniczony poprzez rezygnację z opracowania dokumentu, o którym mowa w §1 ust. 7 umowy,
f) zaistniała uzasadniona przyczyna do odstąpienia od postanowień dokumentu „Standardy dla trasy rowerowej realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej”, według którego powinien zostać opracowany przedmiot umowy – w przypadku wystąpienia tej okoliczności można odstąpić od poszczególnych zapisów ww. dokumentu, jak również odstąpić od ww. dokumentu w całości.
3) zmianie wynagrodzenia umownego za zrealizowanie przedmiotu zamówienia w szczególności spowodowanej:
a) zmianą ustawowej stawki VAT na realizowany przedmiot umowy –w przypadku wystąpienia tej okoliczności wynagrodzenie umowne może zostać zmienione, zmiana może polegać na zwiększeniu lub zmniejszeniu wynagrodzenia w związku ze zmianą stawki podatku VAT i może dotyczyć wyłącznie zakresu realizowanego po terminie zmiany stawki VAT,
b) okolicznościami, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. e) i f) –w przypadku wystąpienia tych okoliczności wynagrodzenie umowne zostaje obniżone w wysokości wynikającej z aktualnego harmonogramu rzeczowo –finansowego stanowiącego załącznik do umowy.
4) zmianach osobowych w szczególności w przypadku gdy:
a) z uwagi na niezależne od stron okoliczności (np. choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne) nastąpiła lub powinna nastąpić zmiana osób kluczowych dla realizacji umowy np. koordynatora prac, projektanta itp. oraz osób reprezentujących strony;
5) zmianach redakcyjnych umowy w szczególności w przypadku gdy:
a) nastąpi zmiana danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych oraz zmiany dotyczące wskazania stron.
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17A02-676 WarszawaPOLSKA
Składanie odwołań: Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy.2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.5. Terminy wniesienia odwołania:a) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia –jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy, albo w terminie 15 dni –jeżeli zostały przesłane w inny sposób.b) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.c) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. XIV.5.a) i b). wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.d) Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Prawo zamówień publicznych.6. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.7. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:: 13.3.2014
Data dodania 2014-03-18