Sukcesy Wrocławskiego Roweru Miejskiego – podsumowanie 3 sezonów
465.000 wypożyczeń i ponad 50.000 użytkowników z takim wynikiem kończy się trzeci sezon rowerowy we Wrocławiu. Statystycznie każdy użytkownik WRM (czyli 8% mieszkańców), wsiadł na rower 9 razy. Lider wypożyczeń ma ich na swoim koncie 2000 informuje firma Nextbike, która jest operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego
Pilotażowy projekt roweru miejskiego ruszył 8.06.2011r z 17 stacjami zlokalizowanymi głownie w centrum miasta i strefach akademickich. Kolejne 18 stacji ufundowali sponsorzy. Już w pierwszym roku rowery były wykorzystane 117 tys. razy, w kolejnych latach 156 tys. i 192 tys. razy. „W szczycie sezonu każdy z 200 rowerów był wykorzystywany nawet 8 razu dziennie, co przy stosunkowo małej flocie pokazuje możliwości systemu i skalę zapotrzebowania. Aby rower miejski spełniał rzeczywiście swoje funkcje uzupełniające transport miejski we Wrocławiu, jak to się dzieje w stolicy, powinien posiadać ok.100-120 stacji oraz ok. 1500-2000 rowerów- powiedział Tomasz Wojtkiewicz Ludzie przesiedli się na rowery nie tylko dlatego, że to modny i zdrowy trend, ale przede wszystkim dla ułatwień komunikacyjnych, szybkości przemieszczania się i oszczędności w budżecie. Widać to doskonale analizując ilość interakcji na stacjach, najczęściej pokonywane trasy oraz wydatki na rower’.
Maksymalna kwota, którą wydał użytkownik za korzystanie z roweru w ciągu 3 lat funkcjonowania samoobsługowych wypożyczalni rowerów wynosi 290 zł. Gros wypożyczeń jest realizowanych w taryfie bezpłatnej, 79% w ciągu pierwszych 20 minut, 13% w kolejnych 40 minutach. Oznacza to, że wydatki na godzinny przejazd rowerowy są niższe niż bilet komunikacji miejskiej, a zysk to nie tylko zasobniejszy portfel lecz również lepsza kondycja fizyczna i jakość życia w miejsce (mniej spalin, hałasu, stresu).
Prawie bez zmian w poszczególnych latach kształtuje się ranking stacji, które były najpopularniejszym początkiem i końcem podróży. Są to: Akademiki Wittiga (p.6,9% -k. 7,4) Pasaż Grunwaldzki (p.6,8% – k.6,8%), Galeria Dominikańska (p.6,8% – k.6,8%), Nokia Siemens Network przy pl. Bema (p.5,7% – 6.0%). Konsekwentnie najpopularniejsze trasy to połączenia między ośrodkami akademickimi (Wittiga-Politechnika, Politechnika, Pasaż Grunwaldzki –Wittiga) oraz głównymi węzłami komunikacyjnymi: Pasaż Grunwaldzki –Galeria Dominikańska;Plac Bema –Rynek.
'Mijający rok był we Wrocławiu był owocny –kontynuuje Tomasz Wojtkiewicz. Powstały 3 dodatkowe stacje Hala Stulecia, Ikea, Park Południowy i jedna tymczasowa w Krzywym Kominie. Intensywność wypożyczeń w systemie WRM spowodowała, że milionowe oraz dwu i pół milionowe wypożyczenie rowerów całym w systemie Nextbike Polska miało miejsce właśnie we Wrocławiu. Trzeci sezon WRM kończymy z pięknym bilansem 50.000 użytkowników i 465.000 wypożyczeń. Wierzymy, że kolejny rok zaczniemy z nowym rekordem – pół milionowym wypożyczeniem”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podsumowując sezon, Nextbike przede wszystkim dziękuje użytkownikom za częste i rozważne korzystanie z rowerów. Deklaruje dołożenie wszelkich starań, aby wiosną rower miejski znów zawitał na ulicach Wrocławia.
/* Style Definitions */table.MsoNormalTable{„”font-size:10.0pt;”Times New Roman”}