Opis zamówienia
|
Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie przejścia pieszo – rowerowego w ciągu ulicy Pałacowej wraz z przebudową układu komunikacyjnego przy Placu Branickich w Białymstoku
Krótki opis zamówienia lub zakupu : 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wielobranżowej na wykonanie przejścia podziemnego pieszo -rowerowego pod ulicą Pałacową w Białymstoku wraz z modernizacją ulicy, polegającej na przebudowie skrzyżowania ulicy Pałacowej z ulicą A.Mickiewicza i Legionową w Białymstoku (Plac Branickich). W zakres opracowania nie wchodzi przebudowa mostu w ciągu ulicy Pałcowej, na wykonanie którego Zamawiający posiada ostateczną decyzję nr 1277/10 z dnia 17.11.2010 r. oraz przebudowa sieci cieplnej, wodnej i parowej, która stanowić będzie oddzielne opracowanie (zgodnie z dołączonym załącznikiem graficznym). Rzędna modernizowanej nawierzchni winna być dostosowana do rzędnej jezdni na obiekcie mostowym. 2. Zakres prac projektowych obejmuje: 1) wniosek o decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz wniosek o pozwolenie na budowę, 2) Projekty branżowe (jeśli zajdzie taka konieczność). 3) Dokumentację projektową , w tym: a) Projekt budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu w celu wystąpienia o wydanie decyzji pozwolenia na budowę, opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2012r. r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz.462), b) Projekty wykonawcze, c) Przedmiary robót, d) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, – dokumentacja określona lit. b)-d) sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.), e) Kosztorysy inwestorskie opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389), f) Projekt czasowej organizacji ruchu na czas budowy zatwierdzony w Zarządzie Dróg i Inwestycji Miejskich Urzędu Miejskiego w Białymstoku. 4) Wersja elektroniczna w PDF i MS EXCEL dokumentacji projektowej wyszczególnionej od ppkt.3) do ppkt 7) – na płycie CD lub DVD –1szt 5) Badania geotechniczne podłoża (pod przejście pieszo rowerowe oraz przebudowywany układ drogowy w rejonie skrzyżowania ulicy Pałacowej z ulicą A.Mickiewicza i legionową w Białymstoku -Plac Branickich) wykonane na siatce kwadratów nie rzadziej niż co 20m. 6) Uzyskanie wszelkich decyzji i uzgodnień z gestorami sieci, w tym wykonanie usunięcia kolizji wynikającej z art. 39 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz.115 ze zm.). 7) Uzyskanie i przygotowanie wtórnika aktualnej mapy geodezyjnej do celów projektowych. 8) Wykaz drzew przeznaczonych do wycinki wraz z operatem szacunkowym wykonanym przez osobę uprawnioną, 9) Inne materiały niezbędne do wystąpienia o uzyskanie niezbędnych opinii i decyzji na etapie przygotowywania dokumentacji. 3. Dla każdego tematu określa się wymaganą ilość egzemplarzy poszczególnych części dokumentacji: 1) Projekt budowlany –po 5 egz., 2) Projekty wykonawcze drogowe i branżowe- po 5 egz. 3) Przedmiary robót –po 2 egz. 4) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót –po 5 egz. 5) Kosztorys inwestorski –po 1 egz. PL Formularz standardowy 02 – Ogłoszenie o zamówieniu 4 / 22 6) Zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas budowy –5 egz. 7) Projekt stałej organizacji ruchu –5 egz. 8) Projekt czasowej organizacji ruchu –5 egz., 9) Inwentaryzacja zieleni wraz z szacunkiem wartości drzew przewidzianych do wycinki –5 egz. 10) Kosztorysy ślepe w wersji uproszczonej –2 egz. + wersja elektroniczna w PDF i MS EXCEL, 11) Kompletny projekt wykonawczy i budowlany oraz inne dokumentacje wymienione w pkt. 2 opracowane w programie Microsoft Word, Excel, AutoCAD – część rysunkowa zapisana w PDF, dołączone do dokumentacji projektowej na płycie CD lub DVD –1szt. Uwaga: Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów i urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy Wykonawca sporządzając dokumentację będzie powoływał się na pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i oraz na normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 –3 ustawy Pzp, wówczas jest obowiązany wskazać w dokumentacji, że dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym oraz zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : Główny przedmiot Słownik główny 71320000
|
Wymagania
|
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: PL Formularz standardowy 02 – Ogłoszenie o zamówieniu 8 / 22 1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu dokumentację projektową zgodnie z przedmiotem zamówienia. 2. Odbiór prac projektowych nastąpi w siedzibie Zamawiającego –Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich Urzędu Miejskiego w Białymstoku, ul. Składowa 11, pok. 205 na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisanego bez uwag przez Zamawiającego i Wykonawcę. 3. Za datę wykonania przedmiotu umowy polegającego na wykonaniu dokumentacji projektowej przyjmuje się dzień podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez Zamawiającego. 4. Przy odbiorze prac projektowych Zamawiający nie jest zobowiązany dokonać sprawdzenia ich jakości, ale może wnieść zastrzeżenia na piśmie, które skutkują koniecznością dokonania uzupełnień bądź poprawek w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 5. Protokół, o którym mowa w ust. 2 stanowi podstawę do wystawienia faktury VAT w maksymalnej wysokości 80% wynagrodzenia za wykonany przedmiot umowy (dokumentację projektową). 6. Odbiór końcowy nastąpi po sprawdzeniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej (w terminie nie dłuższym niż 30 dni) i po usunięciu przez Wykonawcę ewentualnych wad. 7. Faktura końcowa wynosząca 20% wynagrodzenia za przedmiot umowy (dokumentację projektową) opłacona zostanie po otrzymaniu ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 8.Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy będzie płatne przelewem na jego rachunek w banku. Płatnik: Miasto Białystok – Urząd Miejski w Białymstoku, 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1 NIP 542-030-46-37, REGON 000515000. 9.Za termin realizacji faktury uznaje się dzień, w którym Zamawiający polecił swojemu bankowi dokonanie przelewu na rachunek Wykonawcy. III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: (jeżeli dotyczy) 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne (dotyczy wspólników spółki cywilnej oraz konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty). 2) Dokument pełnomocnictwa określający jego zakres powinien być przedłożony w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i podpisany przez mocodawcę (osobę fizyczną lub osoby reprezentujące osobę prawną). 3) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych –pełnomocnikiem. 4) Wypełniając formularz ofertowy oraz inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy”należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 5) Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie. III.1.4) Inne szczególne warunki: (jeżeli dotyczy) Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom : (jeżeli tak) Opis szczególnych warunków: _____ tak nie III.2) Warunki udziału: PL Formularz standardowy 02 – Ogłoszenie o zamówieniu 9 / 22 III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania spełnienia warunków udział Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp. 2.W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 ustawy należy przedłożyć: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia albo składania ofert. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć: -listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej 4.. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1.1) w III.2.1) pkt . 2 ppkt 2-4 i 6 przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 1.2) w III.2.1) w pkt.. 2 ppkt 5 i 7 – przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy; PL Formularz standardowy 02 – Ogłoszenie o zamówieniu 10 / 22 2) dokumenty o których mowa w pkt 4 ppkt 1.1) lit. a i c oraz ppkt 1.2) powinny być wystawione nie wcześniej niz 6 miesiecy przed upływem terminu składania ofert, dokument o którym mowa w pkt 4. ppkt 1.1. lit.b) powinien być wystawiony nie wcześniej niz 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3) w przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 5. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sadowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń –zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny Minimalny poziom ewentualnie wymaganych spełniania wymogów: standardów: (jeżeli dotyczy) nie dotyczy nie dotyczy III.2.3) Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny Minimalny poziom ewentualnie wymaganych spełniania wymogów: standardów: (jeżeli dotyczy) 1) wykaz wykonanych (zakończonych), głównych 1) w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem winien wykazać się wykonaniem zamówień z okresu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej 3 podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowych oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane obejmujące swoim zakresem przebudowę lub budowę należycie; obiektów inżynierskich z podaniem przedmiotu, dat – za główne usługi, których dotyczy obowiązek wykonania i odbiorców, oraz z załączeniem dokumentu wskazania w wykazie i załączenia w/w dowodów, potwierdzającego, że prace zostały wykonane uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania należycie; warunku określonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt b); 2) w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca – Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty wykazu winien wykazać się dysponowaniem co najmniej 1 wszystkich wykonanych usług oraz informacji o osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do 2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w projektowania w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 wykonywaniu zamówienia, w szczególności r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę 1623 z późn. zm.) lub uprawnionej do sprawowania jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz samodzielnych funkcji na podstawie odrębnych z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, przepisów prawa, w specjalności: doświadczenia i wykształcenia niezbędnych – mostowej, dla wykonania zamówienia, a także zakresu -drogowej wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji podstawie do dysponowania tymi osobami , zawodowych, niezbędnych dla wykonania zamówienia, 3) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek osobami; posiadania takich uprawnień PL Formularz standardowy 02 – Ogłoszenie o zamówieniu 11 / 22 2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”. 3. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
|