Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Targi

infobike
05.04.2007 10:28

W dniach 31 marca i 1 kwietnia w warszawskiej hali Expo XXI odbyły się, kolejne już, coroczne targi rowerowe. W tym roku impreza była jeszcze większa niż poprzednio, zarówno powierzchniowo, jak i jeżeli chodzi o ilość prezentowanych marek. Po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć rowery firmy Azub, Greenspeed, ale i dotychczasowi wystawcy jak Giant, Trek, Scoot, Wheeler, Arkus, Nordshore, Extrawheel, Kettler i wielu innych, również nie zawiedli. Zabrakło jedynie rodzimego Krossa, co było zaskoczeniem dla zwiedzających.

 stoisko_miasta_warszawy__jeden_z_projektw_stojakw_rowerowych_760 stoisko_miasta_warszawy__projekt_przebudowy_skrzyzowania_ul_puawskiej_z_ul_dug_760

Od strony bardziej transportowej też było co pooglądać. Na stoisku miasta stołecznego Warszawy można było obejrzeć projekty nagrodzone w ostatnim konkursie warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, czyli projekty stojaków rowerowych, przechowalni rowerów, systemu informacji miejskiej i oznakowanie dróg rowerowych. Można było też zobaczyć rezultat współpracy miasta z organizacjami rowerowymi – mały fragment pobszerniejszego projektu drogi rowerowej wzdłuż ulicy Puławskiej. Rysunek obejmował bardzo trudne do zaprojektowania skrzyżowanie z ulicą Dolną, gdzie ścieżka się kończy, a w zasadzie płynnie przechodzi w pas na jezdni umożliwiając rowerzyście bezpieczne włączenie się do ruchu i jazdę jezdnią 'na zasadach ogólnych’. To modelowe rozwiązanie, wcześniej w Warszawie nie spotykane. Można było również zgłosić swoje pomysły, postulaty i uwagi Panu Stanisławowi Plewako – Pełnomocnikowi Prezydenta m.st. Warszawy do spraw ruchu rowerowego. Chętnych nie brakowało.

stoisko_warszawskiej_masy_krytycznej

Z kolei na stoisku Warszawskiej Masy Krytycznej, Praskiej Grupy Rowerowej i Zielonego Mazowsza (organizacje zajmujące się promowaniem roweru jako środka transportu w mieście), można było podziwiać m.in. nietypowe rowery poziome zbudowane przez rowerzystów z Masy, rikszę rowerową, przyczepki transportowe wraz ze sprzętem grającym (który uprzyjemniał wizytę na stoisku) oraz preferowany przez rowerzystów model stojaka rowerowego wraz z przypiętymi do niego rowerami (prezentowane były też sposoby bezpiecznego pozostawiania roweru w takich stojakach). Na stoisku można było również zasięgnąć wszelkich informacji o drogach rowerowych, ww organizacjach, konstruowaniu rowerów nietypowych, imprezach organizowanych przez Masę Krytyczną. Ponadto rozdawana była mapa warszawskich dróg rowerowych i punktów selektywnej zbiórki odpadów wydana przez Fundusz inicjatyw ekologicznych i wydawnictwo 'Zielone Brygady’.

Nieco gorzej na swoim stanowisku zaprezentowała się warszawska Policja. Na plus, co prawda, należy zaliczyć fakt rozdawania dzieciom opasek odblaskowych, co poprawi być może bezpieczeństwo tychże w nocy oraz prezentację dwóch motorów warszawskiej Drogówki, które służą do ścigania piratów drogowych, ale dla samych rowerzystów to stanowczo za mało. Brakowało przede wszystkim obecności kompetentnej osoby z Drogówki, która przez cały czas byłaby w stanie udzielać fachowych informacji na temat tego jak jeździć bezpiecznie i według przepisów. Na minus należy też zaliczyć fakt, że drugiego dnia targów, Policji na nich nie było w ogóle.

Podsumowując targi należy uznać za udane. Pojawili się na nich prawie wszyscy liczący się producenci zarówno rowerów jak i osprzętu, a także najważniejsze organizacje pozarządowe działające na rzecz ruchu rowerowego i urząd miasta (niektóre co ciekawsze pozycje opisane zostały w dziale 'ciekawostki’). Były prezentowane nowości rynkowe i produkty wcześniej do Polski nie sprowadzane. Widoczny był fakt, że rynek ten rozwija się dynamicznie i że coraz więcej ludzi myśli o jednośladzie już nie tylko jako środku do rekreacji, ale także do codziennych dojazdów do pracy, czy szkoły.