Raport o stanie infrastruktury
Raport o stanie infrastruktury
W USA mieli raport o stanie państwa, w Łodzi mieliśmy wczoraj podobny raport o stanie łódzkiej infrastruktury rowerowej. Przed radnymi wystąpił pełnomocnik rowerowy Witold Kopeć –czytamy na stronie Rowerowej Łodzi
W czerwcu minęły dwa lata od wprowadzenia w życie prawa miejscowego nazywanego ’Wytycznymi do planowania, projektowania i utrzymania dróg rowerowych w Łodzi’. Można mieć wiele zastrzeżeń do jakości tego dokumentu, może nawet nadszedł czas zastanowić się nad jego uaktualnieniem? Zanim jednak do tego dojdzie, należy się odpowiedzieć sobie na pytanie co wynika z tych przepisów dla Łodzi? Skoro jest to spis zasad wypracowanych także przez urzędników Zarządu Dróg i Transportu, to należałoby się spodziewać że będą się oni do nich stosować.
Dokument ten, którego urzędową stronę reprezentowali pracownicy Zarządu Dróg i Transportu, ma m.in. taki oto zapis’12.1.4: W miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż co dwa lata, Prezydent Miasta Łodzi przedkłada Radzie Miejskiej raport z całościowymi wnioskami dotyczącymi stanu infrastruktury rowerowej miasta i ewentualnych koniecznych zmian polityki rowerowej w tym, koncepcji układu głównych tras rowerowych, korekty ich przebiegu oraz zmian niniejszych standardów.’. Czy zatem ktoś słyszał o takim raporcie przygotowanym przez ZDiT? Oczywiście, że nie. Dopiero powołanie pełnomocnika prezydenta do spraw polityki rowerowej dało szansę na spełnienie tego zapisu. Tym samym po niemal siedmiu miesiącach doczekaliśmy się raportu.
Na sesji Rady Miejskiej
Raport zaprezentował Witold Kopeć. Pełną treść raportu na temat łódzkiej infrastruktury rowerowej możecie przeczytać klikając (tutaj). Wygłoszeniu raportu towarzyszyła prezentacja (dostępna tutaj).
Według raportu w Łodzi mamy 70,1 km dróg rowerowych, z czego w trakcie obowiązywania Wytycznych przybyło niespełna osiem kilometrów dróg dla rowerów. Wszystkie nowe odcinki nie uwzględniały niektórych zapisów Wytycznych.
Raport mówi też o sukcesach, takich jak: zapobieżenie wykonania z kostki betonowej budowanych dróg rowerowych (rondo Inwalidów i ul. Rudzka) na korzyść nawierzchni asfaltowej;stałe odśnieżanie najważniejszych dróg rowerowych;czy bieżące przycinanie roślinności wchodzących w skrajnie dróg rowerowych. Dostrzeżono także społeczny raport o stanie łódzkiej infrastruktury rowerowej przygotowanej przez Fundację Normalne Miasto Fenomen.
Według raportu tekst „Wytycznych…” wymaga następujących zmian:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
· dostosowania do znowelizowanego Prawa o ruchu drogowym i zmienionego prawa miejscowego, w pierwszej kolejności Zarządzenia Nr 711/VI/11 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie ustanowienia pełnomocnika prezydenta miasta Łodzi do spraw polityki rowerowej,
· dodania rozdziału o metodach tworzenia i rozwiązaniach infrastrukturalnych w zakresie strefy uspokojonego ruchu,
· dodania rozdziału o zasadach umieszczania i pracy sygnalizacji świetlnej na drogach rowerowych,
· uszczegółowienia kwestii oświetlenia dróg rowerowych,
· poprawienia i urealnienia kwestii normatywu parkingowego,
· usunięcia lub korekty rysunków przedstawiających wadliwe rozwiązania (nr 12, 13 i 19),
· poprawnego zredagowania –dokument zawiera różne błędy redakcyjne i przejęzyczenia, które w niektórych przypadkach utrudniają powoływanie się na zapisy „Wytycznych…” (np. niespójność numeracji tabel z odnośnikami do nich umieszczonymi w tekście).
{hb}
Źródło: http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/556-raport-o-stanie-infrastruktury