Krawężnik na Wagonowej, czyli wykończenie kontrapasu na Robotniczej we Wrocławiu
Krawężnik na Wagonowej, czyli wykończenie kontrapasu na Robotniczej we Wrocławiu
Całkiem niedawno doczekaliśmy się kontrapasu na ulicy Robotniczej (od skrzyżowania z Wagonową do Fabrycznej). Niestety zabrakło wtedy szczegółu, który pozwalałby cieszyć się nową trasą w całej rozciągłości. Na skrzyżowaniu Robotnicza/Wagonowa zabrakło przejazdu rowerowego, a przede wszystkim obniżonego krawężnika. Otrzymaliśmy wtedy obietnicę, że problem ten zostanie rozwiązany w czasie nadchodzącego remontu Wagonowej i Fabrycznej. Remont ten właśnie się kończy –pisze Jan Wysocki z Rowerowego Wrocławia
Niestety jeszcze tydzień temu wyglądało na to, że drogowcy najwyraźniej zapomnieli o interesującym nas fragmencie remontu. Krawężnik został co prawda obniżony, ale tylko przy przejściu dla pieszych, które znajduje się w znacznej odległości od ścieżki rowerowej. Czyli, aby z niego skorzystać należałoby najpierw ostro skręcić do przejścia dla pieszych (po dość wąskim chodniku) pokonać jezdnię i ostro skręcić drugi raz po drugiej stronie. Pomijając wygodę takiego rozwiązania, byłoby to po prostu nielegalne i niebezpieczne ze względu na kolizje z ruchem pieszym.
Całe szczęście, dzięki szybkiej interwencji obywatelskiej udało się sprawę naprostować. Drogowcy w ostatniej chwili ponownie rozkopali rejon przejścia dla pieszych i mimo wylanego już asfaltu przesunęli obniżenie krawężnika o jakieś 1,5 metra.
Wciąż daleko do idału, nie wiem na przykład dlaczego przejazdu nie można było poprowadzić zupełnie na wprost, ale już w tej chwili można w miarę wygodnie przejechać. Zostało wykonane dość sensowne oznakowanie poziome
a sam przejazd został pomalowany na czerwono co powinno poprawić organizację ruchu w tym miejscu (niestety, gdy przejazd kolejowy jest zamknięty kierowcy nagminnie blokują skrzyżowanie)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec niespodzianka. Jako bonus dostaliśmy jeszcze pas do włączania się do ruchu na ulicy Wagonowej. Trzeba przyznać, że to dość ciekawa inicjatywa, a zważywszy na szerkość pasa można być pewnym, że dość szybko miejsce to zamieni się w parking, co zresztą już widać na załączonym obrazku 🙂
txt+foto: Jan Wysocki
Źródło: http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=9&kat=16&art=1171