Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pułapka rowerowa na na ul. 27 Lipca w Białymstoku

infobike
13.08.2011 01:47

Pułapka rowerowa na na ul. 27 Lipca w Białymstoku


Fani sportów ekstremalnych lub hazardu już nie muszą skakać ze spadochronem lub tracić tysięcy w kasynach. Zadbał o to Urząd Miejski przy okazji budowy nowej drogi rowerowej przy 27 lipca. Nieopodal hotelu Beton-Stal droga rowerowa została poprowadzona tak blisko płotu zasłaniającego wyjazd, że o samochodzie wyjeżdżającym z posesji dowiemy się dopiero wtedy, gdy w niego wjedziemy (lub on w nas wjedzie) –pisze Rowerowy Białystok


1

Do tego, żeby zaprojektować coś takiego, chyba faktycznie trzeba mieć wykształcenie inżynieryjne oraz 30 lat doświadczenia.


2

Widok z drugiej strony. Mimo, że między jezdnią, a droga rowerową jest mnóstwo miejsca, projektant poprowadził ddr tuż przy płocie zasłaniającym widoczność.

Projektant zaprojektował, urzędnik zatwierdził, policjant podpisał, budowlaniec wybudował i kolejny urzędnik odebrał. Zastanawiające jest tylko, czemu wśród tak dużej grupy osób odpowiedzialnych za inwestycje nie znalazł się ktokolwiek ze zdrowym rozsądkiem.


Pismo do ZDiIM

Białystok, 11 sierpnia 2011

Urząd Miejski w Białymstoku
Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich
Dyrektor Janusz Ostrowski

Szanowny Panie,

Z radością obserwujemy kolejne inwestycje, podczas których powstają nowe kilometry dróg dla rowerów. Niestety część z nich zamiast poprawić bezpieczeństwo, swoim przebiegiem stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rowerzystów z nich korzystających.

Nowowybudowana droga dla rowerów przy ul. 27 lipca na wysokości marketu budowlanego przy hotelu Podlasie została poprowadzona tuż obok wysokiego płotu ograniczającego widoczność do granic absurdu. Kierowca włączający się do ruchu z posesji na której znajduje się market budowlany o konieczności ustąpienia pierwszeństwa przejazdu rowerzyście na drodze dla rowerów dowiaduje się dopiero wtedy, gdy de facto zajedzie mu drogę i spowoduje kolizję.

Obecny przebieg drogi dla rowerów jest sprzeczny nie tylko ze zdrowym rozsądkiem, ale także z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430). W załączniku nr 2 można wyczytać, że: '5. Przy ruszaniu z miejsca zatrzymania na wlocie drogi podporządkowanej oraz przy wjeżdżaniu na drogę ze zjazdu lub z obiektu i urządzenia obsługi uczestników ruchu bez pasa włączania, w odległości nie mniejszej niż 3,0 m od krawędzi jezdni lub krawędzi ścieżki rowerowej, powinna być zapewniona widoczność drogi z pierwszeństwem przejazdu, co najmniej na odległość widoczności’, która zgodnie z tabelą na tym odcinku 27 Lipca powinna wynosić co najmniej 60 metrów.

W związku z powyższym domagamy się natychmiastowej korekty przebiegu drogi dla rowerów. Ścieżka powinna zostać poprowadzona bliżej jezdni 27 Lipca gwarantując widoczność na poziomie określonym w ww. załączniku.

Proszę o odpowiedź drogą elektroniczną.

Z poważaniem, 
Karol Mocniak


Źródło: http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=1305