Uwagi do projektu przebudowy ul. Waszyngtona w Białymstoku
Uwagi do projektu przebudowy ul. Waszyngtona w Białymstoku
Jarosław Kulesza z Rowerowego Białegostoku koresponduje z Urzędem Miejskim w Białymstoku w sprawie przebudowy ul. Waszyngtona
Białystok, 16.06.2011
Jarosław Kulesza
[…]
email: [email protected]
Urząd Miejski w Białymstoku
Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich
Dyrektor Janusz Ostrowski
Uwagi do projektu przebudowy ul. Waszyngtona
Po zapoznaniu się z projektem przebudowy ulicy Waszyngtona przesyłam swoją opinię na temat rozwiązań rowerowych.
1. Ulica Waszyngtona jest stosunkowo niewielka i wydaje mi się, że wydzielanie dróg rowerowych a co grosza ciągów pieszo rowerowych mija się z celem. Dużo lepszym rozwiązaniem były by pasy rowerowe w jezdni.
2. Rozwiązanie z przejazdem rowerowym przez ulicę Marii Curie Skłodowskiej jest całkowicie niepraktyczne. Rowerzysta jadąc od strony ulicy Mazowieckiej w stronę parku musi 3krotnie przekroczyć jezdnie. Znacznie wydłuży to czas przejazdu rowerzysty. Przejazd powinien być po stronie drogi rowerowej. Jednak lepszym rozwiązaniem były by pasy rowerowe w jezdni z przejazdami. Szczególnie, że na odcinku od M. C. Skłodowskiej do Akademickiej ruch samochodowy jest znikomy.
3. Proszę rozważyć wprowadzenie kontrpasa na ulicy Wesołej lub umożliwienie jazdy rowerem pod prąd. Rozwiązania takie są wprowadzane w wielu miastach.
4. Nie wiem jaka jest planowana sygnalizacja świetlna ale zwracam się z uprzejmą prośbą o niestosowanie przycisków przy przejazdach rowerowych, które są niepraktyczne i powodują frustrację u rowerzystów. W ścisłym centrum powinien być nacisk na ruch inny niż samochodowy.
Na swojej stronie internetowej mają Państwo baner „Rowerem szybciej”. Proponowane rozwiązania w tym projekcie podkładają rowerzystom kłody pod koła i powodują, że wcale nie jest szybciej.
Proszę o odpowiedź drogą elektroniczną.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z poważaniem
Jarosław Kulesza
Pierwsza odpowiedź ZDiIM
Białystok dn. 11 lipca 2011
ZDI.III.5541-ICz-1-1/10/11
W nawiązaniu do pisma z dnia 28 czerwca 2011 r. dotyczącego uwag do projektu przebudowy ul. Waszyngtona w Białymstoku Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich Urzędu Miejskiego w Białymstoku udziela odpowiedzi na postawie pytania:
1. Planowana ścieżka rowerowa na ul. Waszyngtona ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom pasa drogowego. Pasy rowerowe w jezdni realizowane są w przypadku braku miejsca na inne bardziej bezpieczne rozwiązania.
2. Rozwiązanie z trzykrotnym przekraczaniem jezdni przez rowerzystów jest nieaktualne. Projekt zakłada połączenie ciągów rowerowych wzdłuż ul. Waszyngtona w kierunku ul. Akademickiej i przejazd przez ul. Skłodowskiej (obok sklepu Opałek).
3. Szerokość pasa drogowego ul. Wesołej nie pozwala na wprowadzenie rozwiązań proponowanych przez Pana.
4. Planowana przebudowa sygnalizacji świetlnej nie zakłada likwidacji na przejeździe rowerowym. Mając na względzie przepustowość i płynność ruchu na przedmiotowym skrzyżowaniu przyciski są jedynym słusznym rozwiązaniem. Będą one zlokalizowane po obydwu stronach przejazdu rowerowego. Z uwagi na to, że jest to ścisłe centrum miasta należy godzić interesy wszystkich użytkowników ruchu.
Jesteśmy świadomi, że nie da się zaspokoić oczekiwań każdego uczestnika ruchu. Robimy jednak wszystko aby ruch na ulicach przebiegał sprawniej, szybciej i przede wszystkim bezpieczniej.
Z up. Prezydenta Miasta
Z-ca Dyrektora Dróg i Inwestycji Miejskich
mgr inż. Bożena Zawadzka
Źródło: http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=1294