Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pomóżmy ZIKiT zrozumieć fenomen kontrapasów

infobike
25.06.2011 22:00

Pomóżmy ZIKiT zrozumieć fenomen kontrapasów


Z uwagi na próbę unicestwienia przez ZIKiT przydatności ul. Racławickiej dla ruchu rowerów w stronę Rynku i Błoń, a tym samym zdegradowanie ruchu rowerowego w dzielnicy Krowodrza do poziomu nielicznych odważnych, tj tych na amortyzatorach za x tysięcy złotych i mniej odważnych jeżdżących chodnikami, nadarza się wspaniała okazja, by wytłumaczyć urzędnikom z ZIKiT na czym polega fenomen kontrapasów (bo okazuje się, że w 2010 jednak nie zrozumieli i chyba wszystkie zrobili wbrew sobie!?) –pisze Michał Młody z ibikekrakow.com

Poniżej trzy wzory wniosków. Wybieracie jeden, uzupełniacie i wysyłacie ePUAPem lub drukujecie, uzupełniacie i wysyłacie pocztą. A, że wzorów ci u nas dostatek, to dla każdego coś dobrego się znajdzie –potraktujemy ich tak, jak oni traktują nas i tak samo umotywujemy nasze wnioski, jak oni swoje odpowiedzi –KURIOZALNIE! Ba, damy nawet alternatywę! I nie będzie to wcale Alternatywy 4, a jedyna rozsądna rzecz, którą w czasach „nie mamy pieniędzy”są w stanie zrobić –dowiesić T-22 pod zakazem wjazdu.

Pamiętajcie –wysyłacie wy, rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek, przyjaciele. W kupie siła!


WZÓR 1 –dla osób, co lubią migoczące światełka, śluzy rowerowe,detektory (ach! kto nie lubi?!)

Kraków, dn. _____________ 2011 roku

Imię i nazwisko
adres zameldowania
adres e-mail

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
31-586 Kraków, ul. Centralna 53

WNIOSEK
dot.: zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego

Szanowni Państwo,

w związku z dokonaną dnia 18 VI 2011 roku zmianą organizacji ruchu na ulicy Racławickiej oraz faktem, że ulica ta jest ulicą jednokierunkową, na której nie dopuszczono do ruchu w kierunku północ-południe ruchu rowerowego wnoszę o zmianę organizacji ruchu w tym rejonie –w celu zminimalizowania niebezpiecznych sytuacji, do jakich od kliku dni dochodzi na ulicach Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego w związku z natężonym ruchem rowerowym.

Wnoszę o:

1.                  wydzielenie śluz rowerowych na skrzyżowaniu Al. Kijowska x ul. Wrocławska w każdej relacji

2.                  instalację na w/w skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej dedykowanej rowerzystom, która emitowac będzie sygnał zielony na kilka sekund PRZED rozpoczęciem emisji sygnału zielonego dla samochodów, by rowerzyści mogli bezpiecznie opuścić skrzyżowanie

3.                  wydzielenie śluz rowerowych na skrzyżowaniu ul. Mazowiecka x Al. Kijowska na ulicy Mazowieckiej

4.                  instalację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Mazowiecka x Al. Kijowska wraz z sygnalizatorami dedykowanymi rowerzystom, które emitować będą sygnał zielony na kilka sekund PRZED rozpoczęciem emisji sygnału zielonego dla samochodów, by rowerzyści mogli bezpiecznie opuścić skrzyżowanie

5.                  wydzielenie pasa do skrętu w lewo dla rowerzystów oraz wyznaczenie śluzy rowerowej, które umożliwią bezpieczny skręt z Al. Kijowskiej w lewo w Park Młynówka Królewska

6.                  instalację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Mazowiecka x ul. Racławicka wraz z sygnalizatorami dedykowanymi rowerzystom, które emitować będą sygnał zielony na kilka sekund PRZED rozpoczęciem emisji sygnału zielonego dla samochodów, by rowerzyści mogli bezpiecznie opuścić skrzyżowanie

7.                  wydzielenie śluz rowerowych na skrzyżowaniu ul. Mazowiecka x ul. Racławicka, jako elementu podnoszącego bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu

8.                  instalację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Park Młynówka Królewska x ul. Racławicka wraz z urządzeniami automatycznej detekcji rowerzystów

9.                  instalację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Aleja Kijowska x ul. Kazimierza Wielkiego wraz z sygnalizatorami dedykowanymi rowerzystom, które emitować będą sygnał zielony na kilka sekund PRZED rozpoczęciem emisji sygnału zielonego dla samochodów, by rowerzyści mogli bezpiecznie opuścić skrzyżowanie

10.               wydzielenie śluz rowerowych na skrzyżowaniu Aleja Kijowska x ul. Kazimierza Wielkiego w każdym kierunku, jako elementu podnoszącego bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu

11.               pilny remont nawierzchni Al. Kijowskiej –w chwili obecnej stan drogi stwarza niebezpieczeństwo dla rowerzystów zobligowanych przepisami prawa do poruszania się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni

12.               pilny remont nawierzchni ul. Wrocławskiej –w chwili obecnej stan drogi stwarza niebezpieczeństwo dla rowerzystów zobligowanych przepisami prawa do poruszania się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni

alternatywnie wnoszę o:

1.                  wydzielenie kontrapasa rowerowego w ciągu ul. Racławickiej –kierunek północ-południe na odcinku od ul. Mazowieckiej do ul. Kazimierza Wielkiego.

Uzasadnienie

Wprowadzona dnia 18 czerwca 2011 roku zmiana w organizacji ruchu w tym rejonie spowodowała wzmożony ruch rowerowy w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego. Stan niektórych z dróg (jak we wniosku) jest katastrofalny –zwłaszcza w pasie jednego metra od krańca drogi, w którym to pasie powinni poruszać się rowerzyści.

Ulica Racławicka jest alternatywą (a właściwie była) dla Alei Kijowskiej –zakorkowanej rano i popołudniu, z pofalowaną nawierzchnią wzdłuż której, jak ktoś ma jechać na rowerze, to zazwyczaj wybiera chodnik –nie dlatego, że chce a dlatego, że tam nie musi gdyż na jedni trudno utrzymać równowagę z uwagi na jej katastrofalny stan. Ulica Racławicka z dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd”na pewno nie obniży bezpieczeństwa w tym rejonie, gdyż przez lata mieściły się tam zarówno samochody w dwóch kierunkach, jak i rowery. Ponadto ulica Racławicka, w przeciwieństwie do alternatywnej –Wrocławskiej, Al. Kijowskiej, czy Mazowieckiej była i może być nadal bezpieczną i najkrótszą trasą, by dostać się z Prądnika Białego, Azorów i Krowodrzy do:

1.                  Uniwersytetu Pedagogicznego

2.                  Wydziału Politechniki przy ul. Podchorążych

3.                  Wydziałów AGH przy ul. Gramatyka

4.                  Miasteczka Studenckiego AGH i dalej np na Salwator i Tyniec

5.                  Akademików UJ przy ul. Piastowskiej

6.                  Plant

7.                  Rynku Głównego (przez Łobzowską)

Z poważaniem,
xxx



WZÓR 2 –dla osób, co lubią DDR

Kraków, dn. _______________ 2011 roku

Imię i nazwisko
adres e-mail
adres zameldowania


Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
31-586 Kraków, ul. Centralna 53

WNIOSEK

dot.: zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego

Szanowni Państwo,

w związku z dokonaną dnia 18 VI 2011 roku zmianą organizacji ruchu na ulicy Racławickiej oraz faktem, że ulica ta jest ulicą jednokierunkową, na której nie dopuszczono do ruchu w kierunku północ-południe ruchu rowerowego wnoszę o zmianę organizacji ruchu w tym rejonie.
Ponadto mając na uwadze katastrofalny stan ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego –zwłaszcza w pasie jednego metra od krańca drogi, w którym to pasie powinni poruszać się rowerzyści.

Wnoszę o:

1.                  Pilną budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wrocławskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą –w tym przejazdami rowerowymi i dedykowaną sygnalizacją dla rowerów na każdym skrzyżowaniu oraz urządzeniami automatycznej detekcji rowerzystów

2.                  Pilną budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Mazowieckiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą –w tym przejazdami rowerowymi i dedykowaną sygnalizacją dla rowerów na każdym skrzyżowaniu oraz urządzeniami automatycznej detekcji rowerzystów

3.                  Pilną budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Al. Kijowska wraz z infrastrukturą towarzyszącą –w tym przejazdami rowerowymi i dedykowaną sygnalizacją dla rowerów na każdym skrzyżowaniu oraz urządzeniami automatycznej detekcji rowerzystów

4.                  Pilną budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kazimierza Wielkiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą –w tym przejazdami rowerowymi i dedykowaną sygnalizacją dla rowerów na każdym skrzyżowaniu oraz urządzeniami automatycznej detekcji rowerzystów

alternatywnie wnoszę o:

1.                  wydzielenie kontrapasa rowerowego w ciągu ul. Racławickiej –kierunek północ-południe na odcinku od ul. Mazowieckiej do ul. Kazimierza Wielkiego.

Dodatkowe informacje

Wprowadzona dnia 18 czerwca 2011 roku zmiana w organizacji ruchu w tym rejonie spowodowała wzmożony ruch rowerowy w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego. Stan niektórych z dróg (jak we wniosku) jest katastrofalny –zwłaszcza w pasie jednego metra od krańca drogi, w którym to pasie powinni poruszać się rowerzyści.

Ulica Racławicka jest alternatywą (a właściwie była) dla Alei Kijowskiej –zakorkowanej rano i popołudniu, z pofalowaną nawierzchnią wzdłuż której, jak ktoś ma jechać na rowerze, to zazwyczaj wybiera chodnik –nie dlatego, że chce a dlatego, że tam nie musi gdyż na jedni trudno utrzymać równowagę z uwagi na jej katastrofalny stan. Ulica Racławicka z dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd”na pewno nie obniży bezpieczeństwa w tym rejonie, gdyż przez lata mieściły się tam zarówno samochody w dwóch kierunkach, jak i rowery. Ponadto ulica Racławicka, w przeciwieństwie do alternatywnej –Wrocławskiej, Al. Kijowskiej, czy Mazowieckiej była i może być nadal bezpieczną i najkrótszą trasą, by dostać się z Prądnika Białego, Azorów i Krowodrzy do:

1.                  Uniwersytetu Pedagogicznego

2.                  Wydziału Politechniki przy ul. Podchorążych

3.                  Wydziałów AGH przy ul. Gramatyka

4.                  Miasteczka Studenckiego AGH i dalej np na Salwator i Tyniec

5.                  Akademików UJ przy ul. Piastowskiej

6.                  Plant

7.                  Rynku Głównego (przez Łobzowską)

Z poważaniem,
xxx



WZÓR 3 –dla osób, co lubią szybką jazdę samochodem i CPR (ciągi pieszo-rowerowe)

Kraków, dn. ___________ 2011 roku

Imię i nazwisko
adres e-mail
adres zameldowania

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
31-586 Kraków, ul. Centralna 53

WNIOSEK
dot.: zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego


Szanowni Państwo,

w związku z dokonaną dnia 18 VI 2011 roku zmianą organizacji ruchu na ulicy Racławickiej oraz faktem, że ulica ta jest ulicą jednokierunkową, na której nie dopuszczono do ruchu w kierunku północ-południe ruchu rowerowego wnoszę o zmianę organizacji ruchu w tym rejonie.
Ponadto mając na uwadze katastrofalny stan ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego –zwłaszcza w pasie jednego metra od krańca drogi, w którym to pasie powinni poruszać się rowerzyści.

Wnoszę o:

1.                  Podniesienie dopuszczalnej prędkości na ulicy Wrocławskiej do 70km/h

2.                  Podniesienie dopuszczalnej prędkości na ulicy Mazowieckiej do 70km/h

3.                  Podniesienie dopuszczalnej prędkości na ulicy Al. Kijowska do 70km/h

4.                  Podniesienie dopuszczalnej prędkości na ulicy Kazimierza Wielkiego do 70km/h

5.                  Poszerzenie chodnika wzdłuż ulicy Wrocławskiej do minimum 2 metrów i wyznaczenia na nim ciągu pieszo-rowerowego, tak by umożliwić rowerzystom bezpieczne i legalne poruszanie się w ciągu tej zrujnowanej ulicy chodnikiem

6.                  Poszerzenie chodnika wzdłuż ulicy Mazowieckiej do minimum 2 metrów i wyznaczenia na nim ciągu pieszo-rowerowego, tak by umożliwić rowerzystom bezpieczne i legalne poruszanie się w ciągu tej zrujnowanej ulicy chodnikiem

7.                  Poszerzenie chodnika wzdłuż ulicy Al. Kijowska do minimum 2 metrów i wyznaczenia na nim ciągu pieszo-rowerowego, tak by umożliwić rowerzystom bezpieczne i legalne poruszanie się w ciągu tej zrujnowanej ulicy chodnikiem

8.                  Poszerzenie chodnika wzdłuż ulicy Kazimierza Wielkiegodo minimum 2 metrów i wyznaczenia na nim ciągu pieszo-rowerowego, tak by umożliwić rowerzystom bezpieczne i legalne poruszanie się w ciągu tej zrujnowanej ulicy chodnikiem

alternatywnie wnoszę o:

1.                  wydzielenie kontrapasa rowerowego w ciągu ul. Racławickiej –kierunek północ-południe na odcinku od ul. Mazowieckiej do ul. Kazimierza Wielkiego.

Dodatkowe informacje
Wprowadzona dnia 18 czerwca 2011 roku zmiana w organizacji ruchu w tym rejonie spowodowała wzmożony ruch rowerowy w rejonie ulic Wrocławskiej, Mazowieckiej, Al. Kijowskiej, Park Młynówka Królewska, Kazimierza Wielkiego. Stan niektórych z dróg (jak we wniosku) jest katastrofalny –zwłaszcza w pasie jednego metra od krańca drogi, w którym to pasie powinni poruszać się rowerzyści.

Ulica Racławicka jest alternatywą (a właściwie była) dla Alei Kijowskiej –zakorkowanej rano i popołudniu, z pofalowaną nawierzchnią wzdłuż której, jak ktoś ma jechać na rowerze, to zazwyczaj wybiera chodnik –nie dlatego, że chce a dlatego, że tam nie musi gdyż na jedni trudno utrzymać równowagę z uwagi na jej katastrofalny stan. Ulica Racławicka z dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd”na pewno nie obniży bezpieczeństwa w tym rejonie, gdyż przez lata mieściły się tam zarówno samochody w dwóch kierunkach, jak i rowery. Ponadto ulica Racławicka, w przeciwieństwie do alternatywnej –Wrocławskiej, Al. Kijowskiej, czy Mazowieckiej była i może być nadal bezpieczną i najkrótszą trasą, by dostać się z Prądnika Białego, Azorów i Krowodrzy do:

1.                  Uniwersytetu Pedagogicznego

2.                  Wydziału Politechniki przy ul. Podchorążych

3.                  Wydziałów AGH przy ul. Gramatyka

4.                  Miasteczka Studenckiego AGH i dalej np na Salwator i Tyniec

5.                  Akademików UJ przy ul. Piastowskiej

6.                  Plant

7.                  Rynku Głównego (przez Łobzowską)

Z poważaniem,
xxx


Źródło: http://ibikekrakow.com/2011/06/25/pomozmy-zikit-zrozumiec-fenomen-kontrapasow/#more-3345