Znamy rządowy terminarz na ustawę o ptz
Rozmawiamy z rzecznikiem prasowym Ministerstwa Infrastruktury,Szymon Huptysiem o kolejnych etapach wdrażaniaznowelizowanej ustawy o ptz. Według resortu nowe przepisy poprawią dostęp do regionalnejkomunikacji autobusowej.
Przewidziany terminarz prac nowelizacyjnych jest następujący:
-
aktualnie 9. projekt nowelizacji ustawy o publicznymtransporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw jest w Komisji WspólnejRządu i Samorządu;
-
na początku stycznia 2019 r. dokument trafi na posiedzenie Rady Ministrów;
-
prawdopodobnie w I połowie 2019 r. ustawa zostanie przyjęta;
-
następnie gminy i powiaty będą miały 6 miesięcy naokreślenie potrzeb komunikacyjnych;
-
na tej podstawie – w ciągu 12 m-cy – urzędy marszałkowskiesporządzą plany transportowe;
-
najpóźniej do lipca 2020 roku samorządy ogłoszą przetargi naobsługę komunikacji;
-
cały system zacznie funkcjonować 1 stycznia 2022 roku.
Rozmawiamy z rzecznikiem
Spytaliśmy Szymona Huptysia, rzecznika prasowego MinisterstwaInfrastruktury o kolejne etapy wdrażania znowelizowanej ustawy o ptz. Oto conam powiedział:
TransInfo.pl: Jak aktualnie wygląda stan prac nadnowelizowaną ustawą o ptz?
Szymon Huptyś, MI: Projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznymtransporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw po uzyskaniu opinii KomisjiWspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego zostanie przekazany do rozpatrzeniaprzez Stały Komitet Rady Ministrów, Radę Ministrów, a następnie do prac wParlamencie.
Zgodnie z projektowanymi przepisami gminy i powiaty określąpotrzeby komunikacyjne i przekażą marszałkowi województwa informację w tymzakresie w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Na sporządzenieplanów transportowych przez marszałków województw przewiduje się 1 rok.
Projekt ustawy przewiduje, że nowy system publicznegotransportu zbiorowego zacznie w pełni funkcjonować od 1 stycznia 2022 r.,niemniej terminy ujęte w projekcie mogą ulegać zmianom stosownie do postępuprac legislacyjnych.
TransInfo.pl: Co jest nadrzędnym celem wprowadzanejnowelizacji?
Szymon Huptyś: Projektowane przepisy mają na celuzaktywizowanie organizatorów publicznego transportu zbiorowego do tworzeniaplanów transportowych i uruchamiania przewozów o charakterze użytecznościpublicznej oraz zwiększenie dostępności regularnych przewozów autobusowych dlaobywateli i zapewnienie spójności komunikacyjnej kraju.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze