Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawski Transport Publiczny ma 17 ofert na modernizacją parkingu P+R Połczyńska

infotrans
28.02.2025 10:05
0 Komentarzy

Siedemnaście firm i konsorcjów jest zainteresowanych modernizacją parkingu „Parkuj i jedź” Połczyńska. Ich oferty mieszczą się w zakresie od 26,3 do 46,4 mln zł.

Parking P+R Połczyńska to jeden z pierwszych projektów w skali miasta, gdzie zastosowane zostanie szereg rozwiązań adaptujących miejską przestrzeń do zmian klimatycznych oraz wykorzystujących potencjał odnawialnych źródeł energii. Nowy parking ma stać się miejscem bardziej zielonym, zrównoważonym i przyjaznym środowisku oraz mieszkańcom.

Rozkład jazdy:

  1. Co konkretnie zmieni się na parkingu „Parkuj i jedź” Połczyńska po modernizacji?
  2. Dlaczego akurat ten parking został wybrany jako pierwszy do takiej ekologicznej przebudowy?
  3. Jak długo kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami podczas robót?
Warszawa/ 17 oferentów zainteresowanych modernizacją P+R Połczyńska
Warszawa/ 17 oferentów zainteresowanych modernizacją P+R Połczyńska

17 ofert

Zarząd Transportu Miejskiego otworzył oferty w przetargu na wykonanie robót budowlanych (faza I) na parkingu „Parkuj i Jedź” P+R Połczyńska. W budżecie zarezerwowano na to zadanie 38 mln zł.

Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie m.in. wykonać system retencji wraz z budową zbiorników, w tym otwartego zbiornika wodnego o charakterze rekreacyjnym i wymienić nawierzchnię miejsc postojowych na przepuszczalną.

P+R Połczyńska będzie bardziej ekologiczny – z zielonymi dachami i instalacjami fotowoltaicznymi. Zagospodarowana zostanie część „parkowa” – pojawią się nowe nasadzenia i nowa mała architektura.

Podczas przeprowadzanej modernizacji, wykonawca musi zapewnić kierowcom samochodów osobowych możliwości ciągłego i całodobowego korzystania z wydzielonych części parkingu (minimum 200 miejsc postojowych wraz z dojazdem) przez cały czas trwania robót.

Obecnie na P+R Połczyńska jest 500 miejsc parkingowych, w tym 9 dla osób niepełnosprawnych i 20 miejsc dla rowerów.

Warszawa/ 17 oferentów zainteresowanych modernizacją P+R Połczyńska

Analiza ofert

W przetargu na wykonanie robót budowlanych w ramach FAZY I budowy parkingu Parkuj i Jedź P+R Połczyńska w Warszawie, ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, wpłynęło 17 ofert. Zamawiający przeznaczył na realizację tego zamówienia kwotę 38.000.000,00 PLN brutto.

Złożone oferty znacząco różniły się pod względem cenowym. Najtańszą propozycję przedstawiła firma ZAB-BUD Sp. z o.o. z ceną 26.340.450,00 PLN brutto, czyli około 21.415.000,00 PLN netto (przy VAT 23%). Najdroższa oferta należała do firmy WOD-KAN-BRUK Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę 43.446.078,54 PLN brutto, co daje 35.319.000,00 PLN netto.

Analizując relację cen do budżetu, aż 6 ofert zmieściło się w założonym limicie 38.000.000,00 PLN brutto. Najkorzystniejsza cenowo propozycja ZAB-BUD Sp. z o.o. jest o ponad 11.659.000,00 PLN brutto niższa od budżetu, co oznacza oszczędność rzędu 30% względem środków zaplanowanych przez ZTM Warszawa.

Z kolei najdroższa oferta przekracza budżet o ponad 5.446.000,00 PLN brutto, co oznacza wzrost o około 14%. Warto dodać, że drugą najniższą ofertę złożyło konsorcjum TRANSTOLBUD – PIEKUTOWSKI Sp. z o.o. z ceną 26.908.148,15 PLN brutto (ok. 21.872.000,00 PLN netto), a trzecią firma BALZOLA Polska Sp. z o.o.26.928.564,14 PLN brutto (ok. 21.893.000,00 PLN netto).

W przetargu obowiązuje kryterium ceny, co oznacza, że oferta najtańsza ma największe szanse na wybór, o ile spełni wszystkie wymogi formalne i techniczne. Także ZAB-BUD jest bardzo blisko zwycięstwa w Warszawie. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/171/2024/FZ.

Komentarze