Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2025: Medcom pokazuje rozwiązania dla transportu publicznego na światowej scenie

infotrans
17.06.2025 18:04
0 Komentarzy

Od kilku dni w Hamburgu trwa UITP Global Public Transport Summit – jedno z najważniejszych w tym roku wydarzeń w branży transportu publicznego na świecie.

Wśród kilkuset wystawców z całego świata jest także Medcom. Polski producent prezentuje najnowsze osiągnięcia technologiczne dla transportu miejskiego. O autobusowej ofercie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowości technologiczne Medcom prezentuje na szczycie UITP 2025 w Hamburgu?
  2. Jakie korzyści daje technologia SiC w transporcie miejskim?
  3. W jakich pojazdach wdrażane są napędy i falowniki Medcomu oraz silniki TSA?
Najnowsze rozwiązania Medcomu dla komunikacji miejskiej na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP 2025
Najnowsze rozwiązania Medcomu dla komunikacji miejskiej na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP 2025

W światowym gronie

Szczyt UITP 2025, który odbywa się w dniach 15–18 czerwca w Hamburgu, gromadzi ponad 10 000 specjalistów z ponad 110 krajów, aby dyskutować o przyszłości zrównoważonego transportu publicznego. Kongresowi towarzyszy wystawa w ramach której w czterech halach prezentuje się ponad 390 wystawców z całego świata, w tym czołowi producenci pojazdów, dostawcy technologii oraz innowacyjne startupy. Wśród ich warszawski Mwedcom.

 - UITP Global Public Transport Summit to dla nas od lat niezwykle ważne wydarzenie i kluczowa platforma do prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych. W tym roku świadomie zdecydowaliśmy się skupić na transporcie miejskim. Widzimy tu ogromny potencjał dla implementacji technologii węglika krzemu (SiC), a zainteresowanie tego typu produktami systematycznie rośnie. Wyniki, jakie osiągamy w zakresie minimalizacji zużycia energii w pojazdach takich jak autobusy czy tramwaje, dają przewoźnikom możliwość generowania znaczących oszczędności. UITP to idealna platforma do promowania takich rozwiązań i dzielenia się doświadczeniami w obszarze zrównoważonego i ekonomicznego kosztowo transportu miejskiego. W Hamburgu prezentujemy możliwie szeroki zakres naszych kompetencji, napędy do trolejbusów, falowniki do autobusów elektrycznych i wodorowych o imponującej sprawności ponad 99,5%, ale także nowy system ładowania wysokiej mocy. Bardzo wartościowym dopełnieniem ekspozycji Medcomu jest wysokiej sprawności silnik synchroniczny firmy Traktionssysteme Austria (TSA), którą gościmy na naszym stoisku. Jest to produkt, który w połączeniu z nasza energoelektroniką tworzy jeden z najbardziej wydajnych i energooszczędnych układów napędowych do autobusów elektrycznych na świecie mówi Piotr Wroński, wiceprezes Medcomu.

Najnowsze rozwiązania Medcomu dla komunikacji miejskiej na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP 2025
Najnowsze rozwiązania Medcomu dla komunikacji miejskiej na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP 2025

Rozwiązania Medcomu na UITP:

  • Elastyczny system ładowania wysokiej mocy EBC-S (SiC): System składa się z centralnej ładowarki i rozproszonych jednostek satelitarnych, gwarantując maksymalną wygodę w zakresie projektowania przestrzennego. Architektura systemu zapewnia również maksymalną elastyczność i możliwość dostosowania do indywidualnych wymagań konfiguracyjnych. EBC-S obsługuje ładowanie plug-in (CCS Typ 2 i/lub CHAdeMO) i pantografowe, zarządzane przez zaawansowany system dystrybucji mocy z dynamicznym przełączaniem i optymalną priorytetyzacją.
  • Uniwersalny system napędowy do trolejbusów: Dostosowany do współpracy z różnymi konfiguracjami pojazdów oraz napięć trakcyjnych 600 V i 750 V. Produkt został zastosowany w ponad 500 pojazdach w całej Europie, a niebawem będzie napędzał trolejbusy Solaris, które trafią do Vancouver w Kanadzie. Układ napędowy wyposażony jest w system charging-in-motion (SiC), umożliwiający ładowanie baterii podczas jazdy pozwalając na jazdę autonomiczną poza siecią trakcyjną.
  • Silnik synchroniczny HD.T3 Traktionssysteme Austria (TSA): Zaprojektowany w technologii PSMS z myślą o wysokim momencie obrotowym, trwałości, wydajności i elastyczności. Dzięki sprawności na poziomie 97% zapewnia minimalne straty energii i maksymalny zasięg pojazdów.
  • Nowej generacji falownik trakcyjny do autobusów elektrycznych i wodorowych (SiC): Kompaktowy energooszczędny falownik, charakteryzujący się imponującą sprawnością powyżej 99.5%. Jest powszechnie wykorzystywany w modułowych systemach napędowych SiC, współpracując m.in. z silnikami synchronicznymi Traktionssysteme Austria (TSA).

Komentarze