UITP 2025: Medcom pokazuje rozwiązania dla transportu publicznego na światowej scenie
Od kilku dni w Hamburgu trwa UITP Global Public Transport Summit – jedno z najważniejszych w tym roku wydarzeń w branży transportu publicznego na świecie.
Wśród kilkuset wystawców z całego świata jest także Medcom. Polski producent prezentuje najnowsze osiągnięcia technologiczne dla transportu miejskiego. O autobusowej ofercie pisaliśmy już wcześniej w TransInfo
Rozkład jazdy:
- Jakie nowości technologiczne Medcom prezentuje na szczycie UITP 2025 w Hamburgu?
- Jakie korzyści daje technologia SiC w transporcie miejskim?
- W jakich pojazdach wdrażane są napędy i falowniki Medcomu oraz silniki TSA?
W światowym gronie
Szczyt UITP 2025, który odbywa się w dniach 15–18 czerwca w Hamburgu, gromadzi ponad 10 000 specjalistów z ponad 110 krajów, aby dyskutować o przyszłości zrównoważonego transportu publicznego. Kongresowi towarzyszy wystawa w ramach której w czterech halach prezentuje się ponad 390 wystawców z całego świata, w tym czołowi producenci pojazdów, dostawcy technologii oraz innowacyjne startupy. Wśród ich warszawski Mwedcom.
- UITP Global Public Transport Summit to dla nas od lat niezwykle ważne wydarzenie i kluczowa platforma do prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych. W tym roku świadomie zdecydowaliśmy się skupić na transporcie miejskim. Widzimy tu ogromny potencjał dla implementacji technologii węglika krzemu (SiC), a zainteresowanie tego typu produktami systematycznie rośnie. Wyniki, jakie osiągamy w zakresie minimalizacji zużycia energii w pojazdach takich jak autobusy czy tramwaje, dają przewoźnikom możliwość generowania znaczących oszczędności. UITP to idealna platforma do promowania takich rozwiązań i dzielenia się doświadczeniami w obszarze zrównoważonego i ekonomicznego kosztowo transportu miejskiego. W Hamburgu prezentujemy możliwie szeroki zakres naszych kompetencji, napędy do trolejbusów, falowniki do autobusów elektrycznych i wodorowych o imponującej sprawności ponad 99,5%, ale także nowy system ładowania wysokiej mocy. Bardzo wartościowym dopełnieniem ekspozycji Medcomu jest wysokiej sprawności silnik synchroniczny firmy Traktionssysteme Austria (TSA), którą gościmy na naszym stoisku. Jest to produkt, który w połączeniu z nasza energoelektroniką tworzy jeden z najbardziej wydajnych i energooszczędnych układów napędowych do autobusów elektrycznych na świecie – mówi Piotr Wroński, wiceprezes Medcomu.
Rozwiązania Medcomu na UITP:
- Elastyczny system ładowania wysokiej mocy EBC-S (SiC): System składa się z centralnej ładowarki i rozproszonych jednostek satelitarnych, gwarantując maksymalną wygodę w zakresie projektowania przestrzennego. Architektura systemu zapewnia również maksymalną elastyczność i możliwość dostosowania do indywidualnych wymagań konfiguracyjnych. EBC-S obsługuje ładowanie plug-in (CCS Typ 2 i/lub CHAdeMO) i pantografowe, zarządzane przez zaawansowany system dystrybucji mocy z dynamicznym przełączaniem i optymalną priorytetyzacją.
- Uniwersalny system napędowy do trolejbusów: Dostosowany do współpracy z różnymi konfiguracjami pojazdów oraz napięć trakcyjnych 600 V i 750 V. Produkt został zastosowany w ponad 500 pojazdach w całej Europie, a niebawem będzie napędzał trolejbusy Solaris, które trafią do Vancouver w Kanadzie. Układ napędowy wyposażony jest w system charging-in-motion (SiC), umożliwiający ładowanie baterii podczas jazdy pozwalając na jazdę autonomiczną poza siecią trakcyjną.
- Silnik synchroniczny HD.T3 Traktionssysteme Austria (TSA): Zaprojektowany w technologii PSMS z myślą o wysokim momencie obrotowym, trwałości, wydajności i elastyczności. Dzięki sprawności na poziomie 97% zapewnia minimalne straty energii i maksymalny zasięg pojazdów.
- Nowej generacji falownik trakcyjny do autobusów elektrycznych i wodorowych (SiC): Kompaktowy energooszczędny falownik, charakteryzujący się imponującą sprawnością powyżej 99.5%. Jest powszechnie wykorzystywany w modułowych systemach napędowych SiC, współpracując m.in. z silnikami synchronicznymi Traktionssysteme Austria (TSA).
Komentarze