Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sympozjum Promowe w Rostocku

infotrans
03.06.2009 09:25
0 Komentarzy

W dniach 18-20.05.2009 odbyła się w Rostoku Międzynarodowa Konferencja Baltic Maritime Symposium 09. Tytuł tegorocznej konferencji to „Żegluga promowa i wycieczkowa – turystyka masowa czy wyróżnianie produktu?”. Konferencja podzielona została na 6 sesji, które dotyczyły:
sesja 1 – wprowadzenie nowych statków wycieczkowych – na przykładzie Centrum Cruisowego Warnemünde. Uczestnicy mieli okazję zwiedzić statek AIDAluna;
sesja 2 – światowe trendy pomiędzy turystyką masową, a odróżnianiem produktu na Bałtyku;
sesja 3 – poświecona została rozwojowi bałtyckich portów – zarówno tych największych jak i mniejszych – obsługujących ruch wycieczkowy, a także warunkom dostosowania ich do oczekiwań operatorów i pasażerów;
sesja 4 – dotyczyła sytuacji żeglugi promowej w obecnych warunkach
sesja 5 – poświęcona została w całości turystyce lądowej
podczas sesji 6 doktorant Uniwersytetu w Rostoku, Instytutu Transportu, Logistyki i Turystyki, przedstawił wpływ rejsów wycieczkowych na działania operatorów wycieczek lądowych.
Po konferencji uczestnicy Sympozjum, wzięli udział w specjalnie przygotowanym programie wizyt, m. in. w siedzibie Scandlines w Warnemünde (prezentacja działalności firmy na Bałtyku), na terminalu promowym w Rostocku (prezentacja rozwoju portu), w siedzibie AIDA Cruises, a także mieli okazję zwiedzić port Rostock, stocznię WADAN i Port Rybacki podczas wycieczki statkiem. Podczas spotkań rozmawiano o możliwościach zawinięć promów i cruiserów do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Ustalono, że ZMPSiŚ przygotuje materiały promocyjne dotyczące Portu i Miasta Szczecina i prześle firmom biorącym udział w spotkaniu. W Sympozjum wzięło udział 140 uczestników, m. in. przedstawiciele portów bałtyckich, operatorów promowych, naukowcy z uniwersytetów niemieckich, a także Minister Gospodarki, Pracy i Turystyki Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Port Szczecin reprezentował Z-ca Dyrektora ds. Handlowych i Marketingu – Bartłomiej Pachis.

Komentarze