Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rada Warszawy za droższym parkowaniem i powiększeniem strefy SPPN

infotrans
09.06.2022 18:00
0 Komentarzy

Stołeczni radni zdecydowali o zmianach w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

9 czerwca Rada m.st. Warszawy zdecydowała o podwyżce opłat za postój w strefie płatnego parkowania. Do 300 zł wzrosła też opłata dodatkowa za brak biletu. Strefa SPPN zostanie powiększona. Za przyjęciem projektu uchwały było 38 radnych, przeciw 17, dwóch wstrzymało się od głosu.

Nowy cennik

Pierwsza godzina parkowania będzie kosztować 4,50 zł zamiast 3,90. Druga godzina – 5,40 zł zamiast 4,60 zł, trzecia 6,40 zł zamiast 5,50 zł. Czwarta i każda kolejna – po 4,50 zamiast 3,90 zł.

Opłaty za abonament mieszkańca pozostaną na takim samym poziomie – 30 zł rocznie za abonament rejonowy i 600 zł rocznie za abonament obszarowy. Wzrosnąć ma natomiast kara za niezapłacony postój w strefie płatnego parkowania – z 250 na 300 zł.

Ponadto do tej pory, gdy opłata została wniesiona w ciągu 7 dni, była niższa i wynosiła 170 zł, po podwyżce będzie to 200 zł.

Radni zdecydowali również o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania. Na Mokotowie rozszerzenie obejmie dolny Mokotów (do linii ul. Gagarina) oraz górny Mokotów (do linii ul. Różanej). Na Pradze-Północ rozszerzenie obejmie głównie obszar w okolicy pl. Hallera w kwartale ulic Jagiellońska, Ratuszowa, 11 Listopada oraz Starzyńskiego.

Zmiany wejdą w życie 15 sierpnia 2022 roku, oprócz podwyżki opłaty z niepłacenie za postój, która zacznie obowiązywać 2 stycznia 2023 roku.

fot. UM Warszawa

kontrola poboru

Od kilku lat kontrola poboru opłat odbywa się z wykorzystaniem nowoczesnego i wydajnego systemu kamer zamontowanych na samochodach elektrycznych. Analogiczny system informatyczny otrzymały niedawno również wszystkie patrole piesze ZDM, które uzupełniają trasy pokonywane przez samochody e-kontroli.

Proces jest teraz prostszy i bardziej zautomatyzowany. Dzięki tym rozwiązaniom znikła potrzeba umieszczania biletu parkingowego za szybą samochodu. Obowiązek ten został więc zniesiony przez radnych wraz ze zniesieniem obowiązku o oznakowaniu samochodu informacją o korzystaniu z aplikacji do płatności mobilnych.

Komentarze