Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pixel zmodernizował białostocki system informacji pasażerskiej. Od tablic po serwis

infotrans
24.07.2023 16:04
0 Komentarzy

Bydgoski Pixel z sukcesem zakończył rozbudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Białymstoku.

Do zadań spółki należało wykonanie tablic przystankowych w trzech różnych typach (LED, e-papier, LCD) oraz integracja już istniejących tablic z nowym systemem centralnym, który zarządza wszystkimi urządzeniami tego typu w mieście.

Od tablic po serwis

Białostockie zamówienie obejmowało:

  • dostarczenie, montaż, uruchomienie: 25 dwustronnych tablic przystankowych LED, 12 jednostronnych tablic przystankowych w technologii e-papier wraz z panelami fotowoltaicznymi, 6 jednostronnych tablic LCD umieszczonych w tunelu pieszo-rowerowym przy centrum przesiadkowym,
  • integrację tablic już zainstalowanych u zamawiającego z nowym oprogramowaniem zarządzającym,
  • montaż beaconów we wszystkich rodzajach tablic,
  • wdrożenie funkcji wywoływania zapowiedzi głosowych w tablicach LED dla osób niedowidzących, przy pomocy dedykowanego pilota,
  • udostępnienie aplikacji OnTime, wykorzystującej do generowania informacji pasażerskiej m.in. odczyt sygnałów z beaconów zainstalowanych na przystankach oraz w autobusach,
  • zbudowanie responsywnego serwisu www dla pasażerów, www.przystanki.bialystok.pl.

Co ważne, wszystkie tablice przystankowe posiadają wbudowany beacon. Jasność ekranu tablic LED i LCD dostosowuje się do natężenia światła zewnętrznego. Tablice LED informują o nazwie przystanku, na którym znajduje się pasażer, pokazują aktualną godzinę, prezentują numer linii, kierunek i czas odjazdu pojazdu z przystanku. Każda z tablic w technologii e-papier składa się z dwóch tabliczek 13,3” i prezentuje zarówno dynamiczną informację pasażerską, rozkłady jazdy oraz treści informacyjno-reklamowe.

fot. Pixel

Zalety SIP

Jak podkreśla miasto, nowoczesny i czytelny system informacji pasażerskiej zachęca mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej.

Aktualizowane i łatwo dostępne informacje o rozkładzie jazdy, opóźnieniach, trasach i innych istotnych danych przyczyniają się do lepszego doświadczenia pasażerów. Pasażerowie są lepiej poinformowani i mogą planować swoje podróże bardziej efektywnie, unikając niepotrzebnych opóźnień.

Gdy pasażerowie mają łatwy dostęp do dokładnych informacji, czują się bardziej komfortowo i zadowoleni z usług transportowych. Dobrej jakości, czytelny system informacji pasażerskiej pozwala pasażerom czuć się pewniej, lepiej zorientować się w systemie transportowym i łatwiej odnaleźć się na nieznanym terenie.

Nowoczesny system może dostarczać danych w czasie rzeczywistym o obciążeniu linii, opóźnieniach itp. To umożliwia operatorom transportu publicznego lepsze monitorowanie i zarządzanie ruchem, dostosowywanie tras, rozkładów jazdy, optymalizację wykorzystania taboru podczas realizacji zadań przewozowych w celu zwiększenia efektywności i wydajności transportu .

Do tego dochodzi poprawa bezpieczeństwa i świadomości. Systemy informacji pasażerskiej dostarczają również informacje na temat bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenia o awariach, utrudnieniach czy instrukcje dotyczące ewakuacji w sytuacjach kryzysowych. To zwiększa świadomość pasażerów i pozwala im lepiej zareagować w przypadku zagrożeń.

System informacji pasażerskiej to także ekologia. Zachęcenie do korzystania z transportu publicznego ma wpływ na redukcję emisji spalin i zatorów drogowych, co w konsekwencji wpływa na jakość powietrza w mieście.

Komentarze