Liderzy transportu publicznego w sieci: MPK Kraków, WTP i MPK Wrocław
Mamy najnowszą analizę aktywności przewoźników i organizatorów komunikacji miejskiej na Facebooku za maj 2024.
Badanie przeprowadził Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), który starał się odpowiedzieć na pytanie, jak poszczególne miejskie spółki z zakresu transportu publicznego radzą sobie z angażowaniem swoich odbiorców.
Spis treści:
- Ile interakcji uzyskało MPK Kraków na Facebooku w maju 2024 roku?
- Jaką liczbę postów opublikował Warszawski Transport Publiczny w maju 2024 roku?
- Które konto zdobyło największą liczbę nowych obserwujących w maju 2024 roku?
MPK Kraków na czele
Lider komunikacyjnego rankingu to bezapelacyjnie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie (@mpkkrakow), które zajęło pierwsze miejsce z imponującą liczbą 22 tys. interakcji. Dzięki regularnym publikacjom (132 posty w maju) oraz aktywnej komunikacji, MPK Kraków nie tylko przyciąga uwagę mieszkańców, ale również utrzymuje wysoki poziom zaangażowania. Opublikowane treści zostały udostępnione aż 643 razy – to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych profili.
Drugie miejsce to Warszawski Transport Publiczny (@wtp.warszawa) uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 8,9 tys. interakcji. Pomimo mniejszej liczby postów (119), profil warszawski osiąga znaczące zaangażowanie, co świadczy o efektywnej strategii komunikacyjnej i dużej interakcji z użytkownikami. W maju zgromadzili 5,4 tys. reakcji i 1,2 tys. komentarzy.
Brązowy medalista rankingu to MPK Wrocław (@mpkwroc) zajmuje trzecie miejsce z 5,3 tys. interakcji. Profil wrocławski, publikując 62 posty, pokazuje, że regularność i konsekwencja w komunikacji przynoszą dobre rezultaty, angażując szerokie grono odbiorców. Treści cieszyły się stosunkowo wysoką popularnością, o czym świadczy fakt, że zostały udostępnione 417 razy – drugie miejsce pod względem liczby udostępnień w całym zestawieniu.
Wyróżnione konta
Pod względem przyrostu nowych fanów w maju, wyróżnia się profil Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie – 369 nowych obserwujących. Wzrost ten daje mu gwarancję, utrzymania pozycji lidera pod względem ilości fanów.
-„Warto zwrócić uwagę, że konta ze stosunkowo dużą liczbą fanów, takie jak MPK Wrocław czy MPK Poznań Sp. z o.o., słabo angażują swoich obserwatorów. W obliczu szybko zmieniających się trendów, należy zwracać szczególną uwagę na potrzeby odbiorców, głównie mieszkańców i odpowiednio dopasowywać komunikację w mediach społecznościowych, aby osiągać lepsze wyniki i budować dobre relacje z odbiorami – napisał IBIMS .
W tej sytuacji kluczowe jest regularne publikowanie angażujących treści. Profile, które utrzymują stały kontakt ze swoimi obserwatorami i oferują wartościowe informacje, cieszą się większym zaangażowaniem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze