Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleo trampoliną do sprzedaży biletów. Przykład PKP Intercity

infotrans
25.09.2023 12:05
0 Komentarzy

4,2 mln sprzedanych biletów – PKP Intercity podsumowało trwającą rok umowę z KOLEO. „Sukces przerósł wszelkie oczekiwania” – stwierdził Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity S.A.

Należąca do Grupy PKP spółka PKP Intercity S.A. w połowie 2022 r. uruchomiła sprzedaż swoich biletów poprzez aplikacje zewnętrzne. Podsumowanie współpracy z KOLEO miało miejsce w trakcie targów TRAKO w Gdańsku.

za ponad 250 mln zł

„W ciągu tych kilkunastu miesięcy nasi agenci zewnętrzni sprzedali 5,6 mln biletów na kwotę ponad 250 mln zł. Lwia część tej sumy – 4,2 mln biletów, przypada na KOLEO, najbardziej popularną aplikację do sprzedaży biletów w Polsce. Współpraca z KOLEO przerosła wszelkie nasze oczekiwania” – powiedział Tomasz Gontarz.

Aplikacja KOLEO umożliwia wyszukanie najbardziej dogodnego połączenia, wyświetla ceny biletów i pozwala na zakup biletów dotyczących połączeń obsługiwanych przez kilkunastu polskich przewoźników. Za bilet można zapłacić rozmaitymi środkami płatniczymi: Apple Pay, Google Pay, przelewy, karty płatnicze czy BLIKA, bilet można także wrzucić do portfela Apple lub Google.

„Dla nas najważniejsze jest, by ludzie wybierali pociąg jako swój podstawowy środek transportu. Aplikacja KOLEO narodziła się z potrzeby pasażerów, by zaplanować podróż i za nią zapłacić w jednym miejscu, wygodnie i w nowoczesny sposób” – podkreślił Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciel platformy KOLEO.

PKP Intercity sprzedało 4 mln biletów przez aplikację KOLEO.

Własna aplikacja

W opinii wiceprezesa PKP Intercity proces kupna biletów ma być jak najbardziej prosty i intuicyjny, dlatego spółka w styczniu 2023 r. zaprezentowała własną aplikację mobilną, która umożliwia również zakup biletów na połączenia międzynarodowe.

„Ważna jest możliwość wyboru. Klient decyduje o tym, czy chce kupić bilet w naszej aplikacji, na stronie internetowej, w kasie biletowej na dworcu czy w aplikacji zewnętrznej, takiej jak KOLEO. Przez naszą aplikację w ciągu pół roku sprzedaliśmy ponad 1,5 mln biletów” – zaznaczył Tomasz Gontarz.

Wiceprezes kolejowego przewoźnika dodał na koniec, że aplikacja PKP Intercity jest intensywnie rozbudowywana i wkrótce pojawią się w niej nowe funkcjonalności.

Komentarze