Jaka karta dużej rodziny w Olsztynie? Konsultacje
Trzy lata minęły od uruchomienia specjalnego, olsztyńskiegoprogramu. To dobra okazja do podsumowania dotychczasowych działań.
Aby sprawdzić, jak użytkownicy oceniają Olsztyńską KartęDużej Rodziny oraz jakich oczekiwaliby zmian, urzędnicy poprosili o wypełnieniespecjalnej ankiety. W badaniu wzięli udział przedstawiciele 200 rodzin, czyliok. 10% korzystających.
Aż dziewięciu na dziesięciu dobrze oceniło pomysł promowaniawielodzietności poprzez taki program. Ponad 60% uczestników ankiety jakonajwiększą zaletę przedstawia możliwość korzystania ze zniżek w wydarzeniachkulturalnych i sportowych. Cztery punkty procentowe mniej cieszy możliwośćkupna ulgowych biletów komunikacji miejskiej.
Czterdzieści procent uczestników badania oczekiwałoby zniżekna żywność, odzież, obuwie i wydatki związane z mieszkaniami. Zdecydowaniawiększość, bo siedmiu na dziesięciu oczekiwałaby stałych ulg przy zakupachbiletów np. na Olsztyńskie Lato Artystyczne, niż darmowego wejścia na kilkawybranych wydarzeń.
– „Staramy sięrozwijać ten program” – zapewnia prezydent Piotr Grzymowicz. – „Byliśmy jednym z pierwszych miast wkraju, które wprowadziło taką ofertę dla wielodzietnych rodzin. Karta cieszysię rosnącym zainteresowaniem, a jej wprowadzenie było bez wątpienia dobrądecyzją.”
Wyniki badania są niezwykle pomocne w rozwoju OlsztyńskiejKarty Dużej Rodziny. Zgodnie z sugestiami – rozpoczynamy prace nad nad ulgami wopłatach za odpady komunalne, uruchomimynewsletter z informacjami o nowych partnerach i przygotujemy zmianę systemuzniżek na wydarzenia kulturalne organizowane w Olsztynie.
– „Zintensyfikujemyteż prace nad pozyskaniem nowych partnerów w szczególnie pożądanych branżach”– dodaje doradca prezydenta Olsztyna ds. polityki rodzinnej, Jarosław Skórski.- „Będziemy dążyć do wypracowaniamniej skomplikowanych procedur wydawania kart. Możliwe także, że wydłużymy czasważności wydawanej teraz na rok OKDR.”
Do posiadania karty uprawnionych jest ok. 12 tys.olsztynian. Dotychczas do programu przystąpiła połowa z nich. W 2015 rokumiasto zainwestowało w duże rodziny ponad 600 tys. złotych. W pierwszej połowietego – ok. 280 tys.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze