Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

12 ofert na węzeł przesiadkowy P&R Bronowice w Krakowie. 6 poniżej budżetu

infotrans
13.10.2025 19:02
0 Komentarzy

13 października 2025 roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa opublikował informację z otwarcia ofert w przetargu na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego P&R Bronowice.

Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju zintegrowanego transportu publicznego w zachodniej części Krakowa, łącząc transport indywidualny z publicznym na styku kolej–autobus–rower. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Którego systemu dotyczy przetarg ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu?
  2. Ile ofert złożono w postępowaniu i która z firm zaproponowała najniższą cenę?
  3. Jakie nowe funkcje i rozwiązania ma wprowadzić zmodernizowany system PEKA?
Park Ride Bronowice

Parkuj i Jedź

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja od podstaw nowoczesnego węzła przesiadkowego w rejonie Bronowic, obejmującego parking typu Parkuj i Jedź, terminal autobusowy oraz powiązaną infrastrukturę drogową, rowerową i energetyczną. Całość będzie zlokalizowana w pobliżu linii kolejowej Kraków – Katowice i ma integrować różne środki transportu w jednym punkcie przesiadkowym.

Zadanie przewiduje budowę zadaszonego parkingu na 200 pojazdów, terminalu autobusowego z sześcioma peronami i dwunastoma stanowiskami, budynku terminala z pełnym zapleczem dla pasażerów (poczekalnia, toalety, informacja, biletomaty), a także strefy dla rowerów, punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz systemów informacji pasażerskiej.

Zamówienie zostało ogłoszone przez dwóch zamawiających: Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) i spółkę WMK S.A., która odpowiada za elementy techniczne integrujące system z transportem kolejowym. Postępowanie prowadzone jest w formule „zaprojektuj i wybuduj” i współfinansowane z funduszy unijnych w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027”, działanie 3.1 – Transport miejski ZIT.

Dwanaście ofert

W przetargu złożono aż 12 ofert. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot S.A., które wyceniło realizację inwestycji na 73.093.011,98 PLN brutto, co odpowiada około 59.427.655 PLN netto. Kolejna cenowo oferta pochodzi od firmy Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.75.681.733,95 PLN brutto, a na trzecim miejscu uplasował się MIRBUD S.A. z ofertą na 76.100.139,40 PLN brutto. Najdroższą ofertę przedstawił Mostostal Kraków S.A., która wyniosła 96.581.825,31 PLN brutto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 78.093.700,27 PLN brutto, z czego 77.896.737,00 PLN pokrywa ZDMK, a 196.963,27 PLN – spółka WMK S.A. Oznacza to, że oferta NDI mieści się w budżecie i pozostawia margines na ewentualne prace dodatkowe.

Analizując oferty pod kątem finansowym, najtańszy wykonawca proponuje zrealizowanie zadania poniżej budżetu o niemal 5.000.000 PLN brutto. W przeliczeniu na jednostkowy koszt całej inwestycji, złożonej z kilku komponentów (terminal, perony, parking, budynek, systemy IT), oznacza to korzystną relację koszt–zakres, choć warto zaznaczyć, że ostateczny układ cenowy będzie weryfikowany pod kątem zgodności ze specyfikacją i oczekiwanym standardem wykonania.

Czas na wybór

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena brutto – 60%
✅ okres gwarancji – 40%

W zakresie technicznym punkty przyznawane będą za długość gwarancji na obiekty kubaturowe, nawierzchnie oraz infrastrukturę techniczną (np. system zarządzania dostępnością miejsc i informacją pasażerską), przy czym minimalny wymagany okres to 60 miesięcy, a preferowany – 96 miesięcy.

Według dokumentacji przetargowej, wykonawca będzie zobowiązany do zrealizowania zadania w terminie 108 tygodni od podpisania umowy, co oznacza, że węzeł P&R Bronowice mógłby zostać oddany do użytku w pierwszej połowie 2027 roku.

Projekt przewiduje także zastosowanie rozwiązań proekologicznych, takich jak panele fotowoltaiczne, energooszczędne oświetlenie LED, systemy odzysku wody deszczowej oraz rozbudowaną infrastrukturę rowerową, co wpisuje się w założenia mobilności zrównoważonej promowanej przez miasto Kraków i Unię Europejską.

Pełna dokumentacja i szczegóły postępowania dostępne są pod adresem:👉 https://transinfo.pl/infotrans/zintegrowany-transport-publiczny-w-krakowie-przetarg-na-pr-bronowice

Komentarze