Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler dostarczy siedem tramwajów TRAMLINK dla nowej sieci TramCamp w Katalonii

infotram
30.07.2025 15:30
0 Komentarzy

Umowa obejmuje nie tylko pojazdy, ale również dostawę części zamiennych oraz kompleksową obsługę serwisową przez okres 15 lat.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wyzwania techniczne i logistyczne wiążą się z eksploatacją tramwajów bateryjnych na niezelektryfikowanych odcinkach?
  2. Czy model TRAMLINK V3 może być skalowalnym rozwiązaniem dla innych regionów o podobnych potrzebach transportowych?
  3. W jaki sposób długoterminowa umowa serwisowa wpływa na koszty utrzymania i dostępność taboru w perspektywie 15 lat?

Nowa jakość transportu wzdłuż korytarza Cambrils–Salou–Vila-Seca

Tramwaje będą obsługiwać trasę łączącą ważne ośrodki miejskie i turystyczne wzdłuż korytarza Cambrils–Salou–Vila-Seca, pełniąc kluczową rolę w transformacji mobilności regionalnej. Celem projektu TramCamp jest zwiększenie dostępności transportu publicznego, redukcja emisji oraz poprawa komfortu podróży zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.

Nowoczesne pojazdy zostaną zaprojektowane i wyprodukowane w zakładzie Stadler w Albuixech (Walencja).

Tramwaj z myślą o elastyczności i ekologii

TRAMLINK V3 to tramwaj dwukierunkowy o niskiej podłodze na całej długości, przystosowany również do pracy na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Dzięki zastosowaniu modułowego układu napędowego z ogniwami litowo-tytanowymi (LTO) pojazdy mogą pokonać dystans do 9,9 km wyłącznie na zasilaniu bateryjnym. Taka konstrukcja pozwala na zwiększenie elastyczności operacyjnej i zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne.

Każdy tramwaj składa się z pięciu członów i trzech wózków jezdnych, mierzy 33,62 metra długości i może rozwijać prędkość maksymalną 81 km/h. Pojazdy mają po sześć podwójnych drzwi z każdej strony, co zapewnia szybką wymianę pasażerów na przystankach.

Komfort pasażera i pełna dostępność

Nowe TRAMLINK-i będą mogły przewozić do 211 pasażerów, w tym osoby z ograniczoną mobilnością. Przewidziano dwa miejsca dla wózków inwalidzkich oraz przestrzeń wielofunkcyjną dla maksymalnie czterech rowerów, wyposażoną w składane siedzenia.

Tramwaje będą wyposażone w:

  • klimatyzację przystosowaną do warunków klimatycznych regionu Morza Śródziemnego,
  • systemy informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym,
  • kabiny prowadzących z ogrzewanymi szybami czołowymi i wycieraczkami trójstopniowymi.

Estetyka wnętrza i zewnętrzna stylistyka tramwajów zostały zaprojektowane z myślą o harmonii z krajobrazem regionu Camp de Tarragona.

Zaplecze techniczne i serwis

Obsługa serwisowa oraz utrzymanie tramwajów będzie realizowana w nowym zapleczu technicznym zlokalizowanym w pobliżu sieci, w miejscowości Vila-seca. Zapewni to wysoką efektywność operacyjną i szybki czas reakcji w przypadku interwencji technicznych.

Parametr Wartość
Typ pojazdu Dwukierunkowy tramwaj niskopodłogowy
Rozstaw toru 1435 mm
Szerokość pojazdu 2650 mm
Długość całkowita 33,62 m
Prędkość maksymalna 81 km/h
Liczba członów 5
Wózki jezdne 3
Zasilanie trakcyjne 750 V DC
Napęd bateryjny ogniwa LTO, zasięg do 9,9 km
Pojemność 211 pasażerów

Inwestycja w przyszłość transportu

„Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w rozwoju projektu TramCamp poprzez dostawę naszych tramwajów TRAMLINK. To przedsięwzięcie umacnia nasze zaangażowanie w innowacyjność, zrównoważony rozwój i wysoką jakość transportu publicznego” – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

Komentarze