Stadler dostarczy siedem tramwajów TRAMLINK dla nowej sieci TramCamp w Katalonii
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) podpisało kontrakt ze Stadler Valencia na dostawę siedmiu tramwajów typu TRAMLINK V3 dla nowo powstającej sieci TramCamp w regionie Camp de Tarragona.
Umowa obejmuje nie tylko pojazdy, ale również dostawę części zamiennych oraz kompleksową obsługę serwisową przez okres 15 lat.
Rozkład jazdy:
- Jakie wyzwania techniczne i logistyczne wiążą się z eksploatacją tramwajów bateryjnych na niezelektryfikowanych odcinkach?
- Czy model TRAMLINK V3 może być skalowalnym rozwiązaniem dla innych regionów o podobnych potrzebach transportowych?
- W jaki sposób długoterminowa umowa serwisowa wpływa na koszty utrzymania i dostępność taboru w perspektywie 15 lat?
Nowa jakość transportu wzdłuż korytarza Cambrils–Salou–Vila-Seca
Tramwaje będą obsługiwać trasę łączącą ważne ośrodki miejskie i turystyczne wzdłuż korytarza Cambrils–Salou–Vila-Seca, pełniąc kluczową rolę w transformacji mobilności regionalnej. Celem projektu TramCamp jest zwiększenie dostępności transportu publicznego, redukcja emisji oraz poprawa komfortu podróży zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.
Nowoczesne pojazdy zostaną zaprojektowane i wyprodukowane w zakładzie Stadler w Albuixech (Walencja).
Tramwaj z myślą o elastyczności i ekologii
TRAMLINK V3 to tramwaj dwukierunkowy o niskiej podłodze na całej długości, przystosowany również do pracy na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Dzięki zastosowaniu modułowego układu napędowego z ogniwami litowo-tytanowymi (LTO) pojazdy mogą pokonać dystans do 9,9 km wyłącznie na zasilaniu bateryjnym. Taka konstrukcja pozwala na zwiększenie elastyczności operacyjnej i zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne.
Każdy tramwaj składa się z pięciu członów i trzech wózków jezdnych, mierzy 33,62 metra długości i może rozwijać prędkość maksymalną 81 km/h. Pojazdy mają po sześć podwójnych drzwi z każdej strony, co zapewnia szybką wymianę pasażerów na przystankach.
Komfort pasażera i pełna dostępność
Nowe TRAMLINK-i będą mogły przewozić do 211 pasażerów, w tym osoby z ograniczoną mobilnością. Przewidziano dwa miejsca dla wózków inwalidzkich oraz przestrzeń wielofunkcyjną dla maksymalnie czterech rowerów, wyposażoną w składane siedzenia.
Tramwaje będą wyposażone w:
- klimatyzację przystosowaną do warunków klimatycznych regionu Morza Śródziemnego,
- systemy informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym,
- kabiny prowadzących z ogrzewanymi szybami czołowymi i wycieraczkami trójstopniowymi.
Estetyka wnętrza i zewnętrzna stylistyka tramwajów zostały zaprojektowane z myślą o harmonii z krajobrazem regionu Camp de Tarragona.
Zaplecze techniczne i serwis
Obsługa serwisowa oraz utrzymanie tramwajów będzie realizowana w nowym zapleczu technicznym zlokalizowanym w pobliżu sieci, w miejscowości Vila-seca. Zapewni to wysoką efektywność operacyjną i szybki czas reakcji w przypadku interwencji technicznych.
Dane techniczne pojazdu TRAMLINK V3
Parametr | Wartość |
---|---|
Typ pojazdu | Dwukierunkowy tramwaj niskopodłogowy |
Rozstaw toru | 1435 mm |
Szerokość pojazdu | 2650 mm |
Długość całkowita | 33,62 m |
Prędkość maksymalna | 81 km/h |
Liczba członów | 5 |
Wózki jezdne | 3 |
Zasilanie trakcyjne | 750 V DC |
Napęd bateryjny | ogniwa LTO, zasięg do 9,9 km |
Pojemność | 211 pasażerów |
Inwestycja w przyszłość transportu
– „Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w rozwoju projektu TramCamp poprzez dostawę naszych tramwajów TRAMLINK. To przedsięwzięcie umacnia nasze zaangażowanie w innowacyjność, zrównoważony rozwój i wysoką jakość transportu publicznego” – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.
Komentarze