MPK Łódź kupuje 10 tramwajów. Używanych
MPK Łódź ogłosiło przetarg na zakup 10 sztuk używanych tramwajów w pełni sprawnych, dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych, przegubowych.
Oferowane tramwaje powinny być nie starsze niż 30 lat (wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 1993). Tramwaje powinny być wyprodukowane z przeznaczeniem do eksploatacji w przedsiębiorstwie komunikacyjnym zlokalizowanym w kraju należącym obecnie do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Jakie tramwaje dla MPK?
Tramwaje muszą spełniać niżej wymienione wymagania:
1. Data produkcji: nie wcześniej niż 1993 rok (30 lat).
2. Rozstaw toru: 1000 mm.
3. Znamionowe napięcie zasilania: 600VDC. Zamawiający dopuszcza zakup tramwaju fabrycznie dostosowanego do zasilania znamionowym napięciem 750VDC pod warunkiem, że będzie możliwe eksploatowanie tramwaju przy znamionowym napięciu zasilania 600VDC.
4. Polaryzacja napięcia zasilania 600VDC: biegun ujemny w przewodzie jezdnym, biegun dodatni w szynach. Zamawiający dopuszcza zakup tramwaju fabrycznie dostosowanego do zasilania napięciem z biegunem dodatnim w przewodzie jezdnym pod warunkiem udostępnienia przez Dostawcę dokumentacji technicznej, która określi sposób i zakres niezbędnych prac w celu dokonania zmiany polaryzacji zasilania.
5. Długość: nie mniej niż 24 m i nie więcej niż 32 m przy czym tramwaj powinien posiadać nie mniej niż 3 człony połączone ze sobą przegubowo.
6. Szerokość: nie mniej niż 2,3 m i nie więcej niż 2,4 m.
7. Wysokość ze złożonym odbierakiem prądu: nie więcej niż 4 m.
8. Liczba wózków napędowych: nie mniej niż 2 przy czym tramwaj powinien posiadać nie mniej niż 3 silniki trakcyjne o łącznej mocy znamionowej nie mniejszej niż 300kW.
9. Rodzaj przekształtników trakcyjnych zasilających silniki trakcyjne: DC/AC wykonane w oparciu o tranzystory IGBT lub tyrystory GTO, przy czym tramwaj powinien być wyposażony w nie mniej niż 2 przekształtniki.
10. Rodzaj silników trakcyjnych: asynchroniczne, trójfazowe.
11. Znamionowe napięcie zasilania pokładowej sieci niskiego napięcia: 24VDC przy czym sieć ta powinna być zasilana ze statycznej przetwornicy napięcia współpracującej z baterią akumulatorów.
12. Systemy hamulcowe: elektrodynamiczny wykorzystujący silniki trakcyjne; hamulce szynowe; mechaniczne hamulce tarczowe z napędem elektrohydraulicznym lub elektromechanicznym.
13. Prędkość maksymalna: nie mniej niż 50 km/h.
14. Rodzaj urządzenia do sprzęgania: sprzęg holowniczy w głowicą typu Alberta.
15. Łączna liczba pasażerów: mnie mniej niż 130 przy założeniu 4 osób przypadających na 1 m² powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących.
16. Łączna liczba miejsc siedzących: nie mniej niż 45.
17. Liczba drzwi: nie mniej niż 3 szt., każde o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.
18. Stosunek powierzchni podłogi w strefie niskopodłogowej do całkowitej powierzchni podłogi: nie mniej niż 70%.
19. Wysokość podłogi w części niskopodłogowej (liczona od powierzchni główki szyny): nie więcej niż 400 mm, przy czym w strefie drzwi wejściowych wysokość podłogi powinna być nie większa nić 350 mm.
Oferty w przetargu można składać do 7 czerwca 2024 roku. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze