Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro Warszawskie rozbuduje układ torowy stacji Kabaty

infotram
28.10.2025 11:30
0 Komentarzy

Metro Warszawskie Sp. z o.o. ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące rozbudowy układu torowego stacji A1 Kabaty na pierwszej linii metra w Warszawie.

Inwestycja ma na celu poprawę funkcjonalności zaplecza technicznego stacji końcowej, zwiększenie przepustowości oraz usprawnienie manewrowania składami metra.

Rozkład jazdy:

  1. W jaki sposób rozbudowa układu torowego na stacji Kabaty wpłynie na funkcjonowanie i przepustowość pierwszej linii metra w Warszawie?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełnić firmy, które chcą przystąpić do przetargu ogłoszonego przez Metro Warszawskie?
  3. Jakie korzyści dla pasażerów i eksploatacji systemu metra przyniesie realizacja tej inwestycji?

Zakres inwestycji

Zamówienie obejmuje roboty budowlano-montażowe wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym, przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej, eksploatacyjnej i techniczno-ruchowej (DTR), a także przeprowadzenie szkoleń z obsługi i utrzymania urządzeń przed odbiorem końcowym.

Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji prac zgodnie z warunkami technicznymi, wzorem umowy oraz dokumentacją projektową opracowaną m.in. przez Politechnikę Warszawską.

STP Kabaty foto: Wikipedia/Adam Grycuk
STP Kabaty foto: Wikipedia/Adam Grycuk

Termin i gwarancja

Zgodnie z dokumentacją przetargową, całość prac ma zostać wykonana w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. Minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty oraz urządzenia wynosi 60 miesięcy, z możliwością jego wydłużenia przez wykonawcę w ofercie przetargowej.

Kryteria wyboru oferty

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty cena stanowić będzie 80% oceny, a pozostałe 20% dotyczyć będzie długości przedłużonej gwarancji. Każde pół roku dodatkowej gwarancji powyżej wymaganych 60 miesięcy premiowane będzie pięcioma punktami, do maksymalnie 20 punktów.

Wymagania wobec wykonawców

Do przetargu mogą przystąpić firmy, które w ostatnich 15 latach zrealizowały co najmniej jedną inwestycję obejmującą budowę lub przebudowę obiektu podziemnego o powierzchni min. 500 m², co najmniej 200 metrów torów metra w konstrukcji bezpodsypkowej oraz system sterowania ruchem pociągów. Dodatkowo wymagane jest dysponowanie kadrą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i kolejowej.

Przebieg postępowania

Postępowanie prowadzone jest w formie przetargu pisemnego, zgodnie z wewnętrznymi zasadami Metro Warszawskie, bez obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. Oferty można składać do 7 listopada 2025 roku do godziny 12:00, wyłącznie za pośrednictwem platformy elektronicznej Metro Warszawskiego.

Znaczenie projektu

Rozbudowa układu torowego na stacji Kabaty ma istotne znaczenie dla funkcjonowania pierwszej linii metra. Umożliwi ona sprawniejsze zarządzanie taborem, zwiększenie elastyczności ruchu składów oraz usprawni codzienną eksploatację systemu metra w Warszawie. Dodatkowe tory i nowe rozwiązania techniczne pozwolą na lepsze wykorzystanie zaplecza technicznego stacji końcowej i poprawę niezawodności całej linii.

Komentarze