Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bozankaya wygrywa pierwszy przetarg w Polsce. 10 tramwajów dla Elbląga

infotram
25.04.2025 16:30
0 Komentarzy

Gmina Miasto Elbląg rozstrzygnęła przetarg na dostawę 10 nowych tramwajowych wagonów pasażerskich.

Zamówienie obejmuje fabrycznie nowe wieloczłonowe tramwaje jednokierunkowe, niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe, wyposażone w kabinę motorniczego z przodu i stanowisko sterownicze z tyłu.

Spis treści:

  1. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę tramwajów w Elblągu?
  2. Jakie wyposażenie dodatkowe będzie dostarczone wraz z tramwajami, zgodnie z zamówieniem?
  3. Na jakiej podstawie miasto może unieważnić postępowanie przetargowe?
Tramwaje w Elblągu
Tramwaje w Elblągu

Oferty

Oferty złożyli:

Oferta nr 1:

Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna

Cena (brutto) oferty: 130 499 306.31 zł

Oferta nr 2:

BOZANKAYA RAYLI SİSTEMLER A.Ş.

Cena (brutto) oferty: 94 906 800.00 zł

Ostatecznie wybrana została oferta tureckiego producenta.

Zakres zamówienia

W ramach zamówienia przewidziano dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego, niezbędnego do przeprowadzania przeglądów i napraw tramwajów, a także pakiet części zamiennych. Obejmuje ono również przekazanie pełnej dokumentacji technicznej, oprogramowania oraz licencji, a także szkolenie dla pracowników obsługi technicznej.

Szczegóły techniczne

Długość tramwajów ma wynosić od 19 do 24 metrów. Dostarczone tramwaje mają być fabrycznie nowe, wieloczłonowe, z niskopodłogową konstrukcją, co pozwoli na lepszą dostępność dla pasażerów. Przewidziano dostawę do zajezdni Tramwaje Elbląskie sp. z o.o. w Elblągu.

Warunki przetargu

Kryteria oceny ofert obejmowały głównie cenę (60% wagi) oraz jakość (40%), przy czym jakość oceniana będzie na podstawie gwarancji na kompletny tramwaj bez limitu kilometrów. Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 milionów złotych, a także doświadczenie w produkcji i dostawie co najmniej dwóch niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych w ciągu ostatnich pięciu lat.

Finansowanie projektu

Realizacja zamówienia ma być współfinansowana ze środków Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027.

Terminy

Planowane rozpoczęcie realizacji zamówienia przewidziano na II kwartał 2025 roku, po uzyskaniu zewnętrznego finansowania. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od daty rozpoczęcia.

Zakup tramwajów jest częścią wartego niemal 200 mln zł projektu, który obejmuje również przebudowę sześciu odcinków trakcji tramwajowej.

W pierwszej kolejności przebudowane zostanie torowisko na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka i Piłsudskiego, następnie torowiska w alei Grunwaldzkiej od rozjazdu na wysokości ulicy Jana Amosa Komeńskiego do peronów przystanków tramwajowych przy pętli tramwajowej na ul. Druskiej. Przebudowa dotyczyć będzie także odcinków w ulicach 1 Maja i 3 Maja oraz kolejnych fragmentów torowisk w alei Grunwladzkiej.

W ramach projektu zostaną zbudowane torowisko wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. 

Komentarze