Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Województwo lubelskie ponawia przetarg na tabor kolejowy

inforail
10.04.2025 08:30
0 Komentarzy

Województwo Lubelskie ogłosiło ponownie postępowanie przetargowe na zakup czterech nowoczesnych, bezemisyjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wyposażonych w pokładowy system ERTMS.

To kolejny krok regionu w kierunku zrównoważonego transportu i poprawy jakości usług przewozów kolejowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie funkcje pełni system ERTMS, w który mają być wyposażone nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla Województwa Lubelskiego?
  2. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na dostawę nowych EZT?
  3. W jakim terminie przewidziano realizację zamówienia na dostawę bezemisyjnego taboru kolejowego?
Lubelski Impuls
Lubelski Impuls

Przedmiot zamówienia – nowoczesność, ekologia i bezpieczeństwo

Zamówienie obejmuje dostawę czterech fabrycznie nowych EZT – pojazdów jednego typu, które mają zapewnić komfortową, nowoczesną i przede wszystkim przyjazną środowisku alternatywę dla obecnego taboru. Kluczowym wymogiem jest wyposażenie pojazdów w pokładowe urządzenia ERTMS – Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, który zapewnia interoperacyjność i bezpieczeństwo przejazdów w skali europejskiej.

Harmonogram realizacji

Dostawa pojazdów ma zostać zrealizowana w okresie od 1 lipca 2025 roku do 31 października 2029 roku.

Kryteria oceny ofert

Zamówienie zostanie przyznane na podstawie trzech kryteriów jakościowych oraz ceny:

  • Cena – 70%
  • Okres gwarancji EZT – 15%
  • Jakość dokumentacji konstrukcyjnej – 10%
  • Funkcjonalność EZT – 5%

Zdecydowana przewaga wagowa ceny nie oznacza jednak braku oczekiwań co do jakości – oferenci muszą udokumentować wykonanie podobnych dostaw w przeszłości.

Wymogi formalne i techniczne

Procedura ma charakter otwarty, bez przyspieszenia, z zastosowaniem tzw. procedury odwróconej – dopiero po ocenie ofert Zamawiający sprawdzi kwalifikacje Wykonawcy, który uzyskał najwyższą ocenę.

Wykonawcy muszą wnieść wadium w wysokości 1 000 000 zł. Przewidziano możliwość wspólnego ubiegania się o zamówienie przez konsorcja, jednak wymagana jest szczególna forma pełnomocnictw (kwalifikowany podpis elektroniczny).

Postępowanie prowadzone jest w pełni elektronicznie – za pośrednictwem platformy https://lubelskie.ezamawiajacy.pl. Wykonawcy mogą zadawać pytania do treści SWZ bez logowania lub po zalogowaniu w zakładce wiadomości. Składanie ofert oraz pełna komunikacja również odbywają się za pośrednictwem tej platformy.

Termin składania ofert i otwarcia to 15 maja 2025 roku.

Choć projekt nie jest współfinansowany ze środków unijnych, jego realizacja bez wątpienia przyczyni się do modernizacji regionalnej infrastruktury transportowej. Inwestycja ta to również wyraźny sygnał, że Województwo Lubelskie stawia na rozwój kolei jako ekologicznego środka transportu.

Włączenie systemu ERTMS, wymóg bezzemisyjności i perspektywa wieloletniej eksploatacji nowych EZT czynią to zamówienie jednym z najistotniejszych kolejowych projektów inwestycyjnych regionu w najbliższych latach.

Komentarze