Wielkopolska definitywnie zamyka przetarg na dostawę ezt-ów
Województwo Wielkopolskie zakończyło postępowanie przetargowe na zakup nowego taboru kolejowego bez wyłonienia wykonawcy. Celem projektu była poprawa mobilności mieszkańców regionu poprzez dostawę ośmiu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi tras zelektryfikowanych w przewozach regionalnych.
Mimo złożenia dwóch ofert drogą elektroniczną, wszystkie uznano za niedopuszczalne lub zostały wycofane.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego postępowanie przetargowe na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Wielkopolski zostało unieważnione?
- Jakie elementy, oprócz samej dostawy pojazdów, obejmował przedmiot zamówienia?
- Jakie były główne kryteria oceny ofert w unieważnionym postępowaniu?
Unieważnienie postępowania
Przedmiot zamówienia obejmował nie tylko dostawę pojazdów, ale również kompleksowe usługi dodatkowe, takie jak: przeprowadzenie szkoleń technicznych z zakresu obsługi i utrzymania pojazdów, opracowanie i przekazanie pełnej dokumentacji technicznej wraz z licencją na jej wykorzystanie oraz udzielenie gwarancji i rozszerzonej rękojmi. Projekt miał być współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności i musiał spełniać wymogi środowiskowe zgodne z zasadą DNSH (Do No Significant Harm).
Zamówienie oceniano według trzech kryteriów: cena (60% wagi), długość gwarancji i rękojmi (30%) oraz masa eksploatacyjna pojazdu (10%). Zakładano zakończenie realizacji zamówienia do 30 czerwca 2026 roku.
Oferty złożyli:
PESA Bydgoszcz S.A. z ceną 333 084 000,00 zł brutto. Firma proponowała 72 miesiące gwarancji oraz 179 t w kryterium masa eksploatacyjna w stanie gotowości do pracy (bez pasażerów) jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego;
H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o. z ceną 329 640 000,00 zł brutto. Firma proponowała 83 miesiące gwarancji oraz 186 t w kryterium masa eksploatacyjna w stanie gotowości do pracy (bez pasażerów) jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego.
Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, postępowanie mogło zostać unieważnione, jeśli nie zostały przyznane środki finansowe niezbędne do jego realizacji lub jeśli nie udało się uzyskać ofert spełniających wymogi formalne. Jak poinformowano w ogłoszeniu wynikowym, postępowanie zostało zamknięte z powodu niedopuszczalności wszystkich złożonych ofert.
Władze województwa wielkopolskiego nadal planują rozwój infrastruktury transportu publicznego i mogą zdecydować się na ogłoszenie nowego przetargu. Projekt modernizacji floty kolejowej pozostaje jednym z kluczowych działań na rzecz poprawy dostępności komunikacyjnej w regionie i zwiększenia udziału transportu zbiorowego w codziennych podróżach mieszkańców.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze