Strategia dla lubelskiego przewoźnika kolejowego jednak bez wykonawcy. Unieważniono przetarg
Województwo Lubelskie unieważniło postępowanie przetargowe dotyczące opracowania strategii biznesowej dla nowo tworzonego podmiotu kolejowego.
Jak wynika z ogłoszenia o wyniku postępowania, decyzję o unieważnieniu podjęto ze względu na zbyt wysokie ceny zaproponowane przez wykonawców.
Rozkład jazdy:
- Czy unieważnienie postępowania oznacza opóźnienie w uruchomieniu nowego regionalnego przewoźnika kolejowego w województwie lubelskim?
- Jakie elementy miały znaleźć się w strategii biznesowej planowanej przez samorząd województwa?
- Czy województwo planuje ponownie ogłosić przetarg, uwzględniając wyższe ceny ofert niż założone pierwotnie środki?
Ambitne plany samorządu
Przedmiotem zamówienia miało być przygotowanie strategii rozwoju działalności pasażerskiego przewoźnika kolejowego, który ma operować na terenie województwa lubelskiego. To kolejny krok w kierunku usamodzielnienia się regionu w zakresie organizacji przewozów szynowych – na wzór modeli wdrażanych już m.in. w województwach pomorskim czy wielkopolskim.
Strategia miała objąć kompleksowe podejście do planowania działalności, w tym m.in. analizę potrzeb transportowych, model biznesowy, strukturę operacyjną, scenariusze rozwoju i aspekty finansowe. Zlecenie miało wartość szacunkową 500 tys. zł brutto.
Trzy oferty – żadna nie mieściła się w budżecie
Postępowanie przeprowadzone zostało w trybie podstawowym zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi na ogłoszenie napłynęły trzy oferty – ich ceny wahały się od 338 250 zł do 461 250 zł. Mimo że najtańsza propozycja nie przekraczała 500 tys. zł, to i tak przewyższała środki, które samorząd planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W tej sytuacji, zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy PZP, Województwo Lubelskie zdecydowało o unieważnieniu postępowania. Taka decyzja oznacza, że cały proces opracowania strategii dla nowego przewoźnika zostanie opóźniony.
Co dalej z lubelskim przewoźnikiem?
Choć brak strategii biznesowej może spowolnić proces tworzenia regionalnego przewoźnika, to nie musi oznaczać rezygnacji z tego ambitnego projektu. Niewykluczone, że samorząd zdecyduje się na ponowne ogłoszenie przetargu lub dokonanie korekty budżetowej, by uwzględnić realia rynkowe. Warto podkreślić, że dwa spośród trzech oferentów to przedstawiciele sektora MŚP – co świadczy o potencjalnym zainteresowaniu mniejszych firm współpracą przy budowie regionalnych struktur kolejowych.
Strategia miała stanowić fundament dla dalszych działań organizacyjnych, operacyjnych i inwestycyjnych. Bez niej rozwój nowego podmiotu może napotkać trudności na etapie planowania i pozyskiwania finansowania. Czas pokaże, czy województwo podejmie kolejną próbę zlecenia tego opracowania.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze