Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK wdrażają nowy rozkład jazdy. Zarząd w terenie, sprawdza kluczowe inwestycje

inforail
14.12.2025 10:30
0 Komentarzy

Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły wdrażanie nowego rocznego rozkładu jazdy, który wszedł w życie wraz z grudniową korektą. To jeden z najważniejszych momentów w funkcjonowaniu kolei, dlatego – jak podkreśla zarządca infrastruktury – proces ten jest nadzorowany bezpośrednio w terenie przez kierownictwo spółki.

Od wczesnych godzin porannych członkowie zarządu PKP PLK podróżują pociągami po kluczowych liniach kolejowych, sprawdzając gotowość infrastruktury oraz efekty zakończonych i prowadzonych inwestycji.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego zarząd PKP PLK osobiście nadzorował wdrożenie nowego rocznego rozkładu jazdy?
  2. Jakie korzyści dla pasażerów przyniosło zakończenie kolejnego etapu prac na trasie Lębork – Słupsk?
  3. Jakie zmiany w przepustowości i funkcjonowaniu przyniosła modernizacja stacji Warszawa Centralna?

Powrót pociągów na trasę Lębork – Słupsk

Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji, nadzorował przywrócenie ruchu na modernizowanej trasie Lębork – Słupsk. Jest to ważna linia łącząca Trójmiasto z województwem zachodniopomorskim.

Powrót pociągów stał się możliwy dzięki zakończeniu kolejnego etapu prac. Składy ponownie kursują po dwóch torach na odcinku Lębork – Pogorzelice, co znacząco poprawia przepustowość i punktualność. Pasażerowie zyskali również nowe perony w Pogorzelicach i Jezierzycach Słupskich, dostosowane do współczesnych standardów dostępności i komfortu.

Warszawa Centralna: większa przepustowość i niezawodność

Objazd nowego rozkładu jazdy Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP PLK, rozpoczął od stacji Warszawa Centralna – jednego z najważniejszych węzłów pasażerskich w Polsce.

W listopadzie, w wyjątkowo krótkim czasie zaledwie 8 dób, PKP PLK przeprowadziły modernizację systemu sterowania ruchem na stacji, wraz z zabudową czterech nowych rozjazdów od strony Warszawy Wschodniej. Efekty inwestycji są odczuwalne od pierwszego dnia nowego rozkładu:

  • liczba pociągów dalekobieżnych mogących przejechać przez średnicę w godzinach szczytu wzrosła z 12 do 15 na godzinę w każdym kierunku,
  • znacząco zwiększono niezawodność urządzeń sterowania ruchem,
  • infrastruktura została przygotowana pod kolejną dużą inwestycję – modernizację stacji Warszawa Wschodnia, planowaną na 2026 rok.
Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji, nadzorował przywrócenie ruchu na modernizowanej trasie Lębork – Słupsk
Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji, nadzorował przywrócenie ruchu na modernizowanej trasie Lębork – Słupsk

Warszawa Zachodnia – nowy symbol polskiej kolei

Kolejnym punktem wizyty była stacja Warszawa Zachodnia, określana przez PKP PLK jako „perła w koronie polskiej kolei”. Obiekt został otwarty zaledwie dwa tygodnie temu i jest obecnie najnowocześniejszą stacją kolejową w kraju, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i architektonicznym.

Inwestycja, zrealizowana i zarządzana przez PKP PLK, ma stanowić wzór dla projektowania przyszłych dworców. Pasażerowie korzystają z pełnego pakietu udogodnień, a kluczowym elementem obiektu jest rozbudowane przejście podziemne, pełniące rolę centrum usługowego. Znajdują się tam m.in.:

  • 26 punktów handlowo-usługowych,
  • kasy biletowe,
  • poczekalnie i toalety,
  • wygodne ciągi komunikacyjne między peronami.

Nowy rozkład, nowa jakość

PKP PLK podkreślają, że wdrożenie nowego rozkładu jazdy to nie tylko zmiana godzin odjazdów, ale także efekt wielomiliardowych inwestycji w infrastrukturę kolejową w całym kraju. Bezpośrednie zaangażowanie zarządu w ten proces ma zapewnić sprawny start, bezpieczeństwo ruchu i jak najwyższą jakość obsługi pasażerów.

Spółka zapowiada dalsze działania modernizacyjne, które w kolejnych latach mają jeszcze bardziej zwiększyć przepustowość, niezawodność i komfort podróży koleją w Polsce.

O szczegółach nowego rozkładu jazdy pisaliśmy w InfoRail.pl.

Komentarze