Koleje Śląskie wydzierżawią cztery elektryczne zespoły trakcyjne. Przetarg zainteresował jednego oferenta
Koleje Śląskie przeprowadziły postępowanie przetargowe na dzierżawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Inwestycja podzielona na dwa zadania zakończyła się złożeniem jednej oferty w każdej części – w obu przypadkach przez Koleje Mazowieckie.
Rozkład jazdy:
- Jakie były warunki udziału w przetargu na dzierżawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich?
- Kto złożył ofertę w każdej z części zamówienia i jaka była jej wartość?
- Jaki był przewidziany czas trwania dzierżawy i jakie znaczenie może mieć tak krótki okres obowiązywania umowy?
Przedmiot zamówienia – dwa zadania, cztery pojazdy
Postępowanie dotyczyło dzierżawy czterech sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb Kolei Śląskich. Przetarg został podzielony na dwa zadania:
- Zadanie 1 / Część A: dzierżawa dwóch EZT,
- Zadanie 2 / Część B: dzierżawa kolejnych dwóch EZT.
Zamówienie miało charakter dostaw i zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, w pełni zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz unijną dyrektywą 2014/25/UE.
Oferty złożył tylko jeden podmiot
W wyznaczonym terminie – do 21 lipca 2025 r. – wpłynęły tylko dwie oferty, po jednej w każdej części. Obie złożyła spółka Koleje Mazowieckie – KM z siedzibą w Warszawie. Cena ofertowa w każdej z części wynosiła dokładnie 1 476 000,00 zł brutto, co łącznie daje wartość całkowitą 2 952 000,00 zł brutto – dokładnie tyle, ile wynosił budżet zamawiającego przeznaczony na realizację zamówienia.
Zakres umowy i warunki
Umowy dzierżawy mają obowiązywać przez okres trzech miesięcy. Każda z ofert musiała być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000 zł (łącznie 100 000 zł dla obu zadań). Oferty mogły być składane wyłącznie elektronicznie, a kryterium wyboru stanowiła wyłącznie cena (waga 100%).
Zamawiający nie określał wymagań w zakresie zdolności ekonomicznej, technicznej czy zawodowej, dopuszczając udział także mniejszych wykonawców. Dopuszczono również składanie ofert przez konsorcja, przy czym wymóg złożenia Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) dotyczył każdego uczestnika z osobna.
Przewoźnik inwestuje w mobilność – na czas?
Zamówienie jest odpowiedzią na bieżące potrzeby taborowe Kolei Śląskich, które w ostatnich latach sukcesywnie rozwijają swoją ofertę przewozową w regionie. Trzymiesięczny okres dzierżawy może sugerować zarówno próbę elastycznego zarządzania flotą, jak i czasowe zabezpieczenie ciągłości operacyjnej, np. w okresie napraw planowych czy opóźnionych dostaw nowych pojazdów.
Choć postępowanie cieszyło się umiarkowanym zainteresowaniem, jego przebieg i zakończenie wskazują na skuteczne dopasowanie oczekiwań zamawiającego do możliwości rynku. Koleje Mazowieckie jako jedyny oferent złożyły oferty w pełni mieszczące się w zaplanowanym budżecie, co oznacza, że rozstrzygnięcie przetargu wydaje się formalnością.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze