Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie wydzierżawią cztery elektryczne zespoły trakcyjne. Przetarg zainteresował jednego oferenta

inforail
22.07.2025 13:30
0 Komentarzy

Koleje Śląskie przeprowadziły postępowanie przetargowe na dzierżawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Inwestycja podzielona na dwa zadania zakończyła się złożeniem jednej oferty w każdej części – w obu przypadkach przez Koleje Mazowieckie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były warunki udziału w przetargu na dzierżawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich?
  2. Kto złożył ofertę w każdej z części zamówienia i jaka była jej wartość?
  3. Jaki był przewidziany czas trwania dzierżawy i jakie znaczenie może mieć tak krótki okres obowiązywania umowy?
Koleje Mazowieckie
EN57AKM

Przedmiot zamówienia – dwa zadania, cztery pojazdy

Postępowanie dotyczyło dzierżawy czterech sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb Kolei Śląskich. Przetarg został podzielony na dwa zadania:

  • Zadanie 1 / Część A: dzierżawa dwóch EZT,
  • Zadanie 2 / Część B: dzierżawa kolejnych dwóch EZT.

Zamówienie miało charakter dostaw i zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, w pełni zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz unijną dyrektywą 2014/25/UE.

Oferty złożył tylko jeden podmiot

W wyznaczonym terminie – do 21 lipca 2025 r. – wpłynęły tylko dwie oferty, po jednej w każdej części. Obie złożyła spółka Koleje Mazowieckie – KM z siedzibą w Warszawie. Cena ofertowa w każdej z części wynosiła dokładnie 1 476 000,00 zł brutto, co łącznie daje wartość całkowitą 2 952 000,00 zł brutto – dokładnie tyle, ile wynosił budżet zamawiającego przeznaczony na realizację zamówienia.

Zakres umowy i warunki

Umowy dzierżawy mają obowiązywać przez okres trzech miesięcy. Każda z ofert musiała być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000 zł (łącznie 100 000 zł dla obu zadań). Oferty mogły być składane wyłącznie elektronicznie, a kryterium wyboru stanowiła wyłącznie cena (waga 100%).

Zamawiający nie określał wymagań w zakresie zdolności ekonomicznej, technicznej czy zawodowej, dopuszczając udział także mniejszych wykonawców. Dopuszczono również składanie ofert przez konsorcja, przy czym wymóg złożenia Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) dotyczył każdego uczestnika z osobna.

Przewoźnik inwestuje w mobilność – na czas?

Zamówienie jest odpowiedzią na bieżące potrzeby taborowe Kolei Śląskich, które w ostatnich latach sukcesywnie rozwijają swoją ofertę przewozową w regionie. Trzymiesięczny okres dzierżawy może sugerować zarówno próbę elastycznego zarządzania flotą, jak i czasowe zabezpieczenie ciągłości operacyjnej, np. w okresie napraw planowych czy opóźnionych dostaw nowych pojazdów.

Choć postępowanie cieszyło się umiarkowanym zainteresowaniem, jego przebieg i zakończenie wskazują na skuteczne dopasowanie oczekiwań zamawiającego do możliwości rynku. Koleje Mazowieckie jako jedyny oferent złożyły oferty w pełni mieszczące się w zaplanowanym budżecie, co oznacza, że rozstrzygnięcie przetargu wydaje się formalnością.

Komentarze