Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Żory szukają autobusowego operatora Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej. Na 9 lat

infobus
31.10.2025 17:05
0 Komentarzy

Gmina Miejska Żory ogłosiła rekordowe długie zamówienie na świadczenie usług przewozowych w systemie komunikacji miejskiej.

Ogłoszenie przetargowe zostało opublikowane 30 października 2025 roku. Zamawiającym jest Urząd Gminy Miejskiej Żory, a przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa transportu publicznego na terenie miasta i gmin ościennych w oparciu o flotę autobusów. Dodajmy, że na terenie miasta działa Bezpłatna Komunikacji Miejskiej (BKM).

Rozkład jazdy:

  1. Na jaki okres i jaki wolumen usług przewozowych obejmuje przetarg ogłoszony przez Gminę Miejską Żory?
  2. Jakie wymagania musi spełnić wykonawca, aby zostać dopuszczonym do udziału w postępowaniu?
  3. Jakie są główne zasady rozliczania usług przewozowych w ramach tego zamówienia?

Do 2034 roku

Przetarg został ogłoszony 30 października 2025 roku i dotyczy świadczenia usług w zakresie publicznego transportu drogowego w Żorach oraz gminach sąsiednich. Przedmiotem zamówienia jest realizacja ponad 9,27 mln wozokilometrów, z możliwością skorzystania z prawa opcji do 10% tego wolumenu. Umowa ma obowiązywać aż do końca 2034 roku. Usługa obejmuje pełną organizację i realizację połączeń autobusowych, z zachowaniem standardów jakościowych oraz z uwzględnieniem rozkładów jazdy ustalonych przez zamawiającego.

Żorskie zamówienie przewiduje rozpoczęcie świadczenia usług od 1 stycznia 2026 roku. Zainteresowani wykonawcy muszą spełnić określone warunki – w szczególności posiadać doświadczenie w realizacji przewozów o rocznym wolumenie minimum 700 tys. wozokilometrów przez co najmniej 12 miesięcy w ostatnich trzech latach. Dodatkowo, niezbędne jest dysponowanie licencją na krajowy transport drogowy osób oraz posiadanie 40 kierowców z uprawnieniami.

Żorskie elektrobusy

Wymagana będzie również dyspozytornia funkcjonująca przez cały czas trwania zlecenia oraz minimum 13 autobusów uzupełniających dostępnych do czasu dostarczenia taboru podstawowego. To może oznaczać, że miasto udostępni wykonawcy zamówione rzez siebie autobusy elektryczne (16+1) – o kontrakcie z Solarisem na elektrobusy dla miasta pisaliśmy już wcześniej w TransInfo – natomiast na okres przejściowy operator musi podstawić swój tabor. Dlatego w zamówieniu mamy też pozycję „czynsz dzierżawny” za autobusy podstawowe – jego łączna wartość za cały okres umowy to 37.660.409,64 PLN brutto. E-busy mają pojawić się w Żorach w 2026 r.

Wracając do przetargu liniowego – usługi zostaną rozliczane na podstawie stawki za wozokilometr:

A) cena za usługę autobusami uzupełniającymi (624 tys. wozokilometrów),
B) cena za usługę autobusami podstawowymi (8,65 mln wozokilometrów).

Wartość wadium ustalono na 3.000.000 PLN, co podkreśla skalę i znaczenie przetargu. Na oferty zamawiający czeka do 27 listopada 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według jednego kryterium:

✅ cena

Szczegółowe informacje o zamówieniu na https://zory.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

Komentarze