Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy nowego dostawcę ładowarek dla MZK Stalowa Wola. Po Ekoenergetyce – Arinea

infobus
17.07.2025 11:02
0 Komentarzy

10 lipca 2025 roku Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę ładowarek do elektrobusów MZK Stalowa Wola.

Zakres prac obejmuje nie tylko montaż urządzeń i uruchomienie instalacji, ale również integrację z istniejącym systemem zdalnego nadzoru pojazdów, zapewnienie szkoleń oraz przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej. Projekt uzyskał wsparcie z Krajowego Planu Odbudowy oraz programu Zielony Transport Publiczny. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką moc pojedynczej ładowarki przewidziano w przetargu na infrastrukturę ładowania w Stalowej Woli?
  2. Która firma wygrała postępowanie na dostawę i montaż trzech ładowarek dla MZK Stalowa Wola?
  3. Jaki był zaproponowany termin realizacji inwestycji przez zwycięzcę przetargu?
Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola
Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola

Pięć ofert

Postępowanie dotyczy kluczowego zadania w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Stalowej Woli”. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja trzech stacjonarnych ładowarek DC o mocy 2 × 90 kW wraz z budową kontenerowej stacji transformatorowej z przyłączem 0,4 kV. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie zajezdni MZK przy ul. Komunalnej 5 i obsługiwać ma elektryczne autobusy marek Solaris i MAN, które są już częścią miejskiej floty.

Dodajmy, że wcześniejszym dostawcą ładowarek dla MZK była zielonogórska Ekoenergetyka, która dawno już nie startowała w tego typu przetargach i teraz nastawia się głównie na współpracę z OEM, i dostawy wraz z fabrycznie nowymi pojazdami.

W stalowowolskim przetargu złożono pięć ofert. Najkorzystniejszą z nich – z maksymalną liczbą 100 punktów – złożyła ARINEA. Firma zaproponowała cenę 1.281.610,06 PLN brutto, czyli 1.042.780 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną ładowarkę z instalacją na poziomie 347.593 PLN netto (w tym stacja transformatorowa ).

Drugie miejsce zajęło konsorcjum z liderem ZPUE, które zaoferowało 1.335.780 PLN brutto, czyli 1.085.105 PLN netto, czyli jednostkowo 361.701 PLN netto. Pozostałe oferty były wyraźnie droższe:

  • AREX1.593.465 PLN brutto, 1.295.504 PLN netto
  • INSTAL ELECTRIC1.694.940 PLN brutto, 1.378.000 PLN netto
  • SIGMA TECHNOLOGY2.520.000 PLN brutto, 2.048.780 PLN netto

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.059.030 PLN brutto, czyli 861.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną ładowarkę z instalacją na poziomie 287.000 PLN netto. Oznacza to, że żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie, ale propozycje ARINEI i ZPUE były najbliższe wymaganiom finansowym zamawiającego.

Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola
Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola

Po dołożeniu

Zamawiający wybrał ARINEĘ na podstawie następujących przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji i rękojmi – 20%
✅ termin realizacji – 20%

Wykonawca zaoferował 7 lat gwarancji oraz realizację całości prac w terminie do 4 miesięcy od podpisania umowy. Urządzenia mają być w pełni kompatybilne z istniejącym systemem telemetrycznym MZK oraz zapewniać niezawodność i wysoką wydajność ładowania dwóch autobusów jednocześnie.

Zamawiający oczekuje, że dostarczone urządzenia będą w pełni kompatybilne z pojazdami Solaris i MAN, a także z istniejącym systemem monitoringu flotowego. Stacje mają być wyposażone w interfejsy komunikacyjne zgodne z obowiązującymi normami. Wymagana moc pojedynczej ładowarki to 2 × 90 kW, co pozwoli na jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów. W ramach zamówienia przewidziano również budowę nowej stacji transformatorowej w kontenerze technologicznym.

Czas realizacji zamówienia nie może przekroczyć czterech miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-59bd4db2-67ac-45cb-baaa-ec9c5fe9f7d

Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola
Znamy zwycięzcę przetargu na trzy ładowarki plus trafo dla MZK Stalowa Wola

Komentarze