Znamy nowego dostawcę ładowarek dla MZK Stalowa Wola. Po Ekoenergetyce – Arinea
10 lipca 2025 roku Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę ładowarek do elektrobusów MZK Stalowa Wola.
Zakres prac obejmuje nie tylko montaż urządzeń i uruchomienie instalacji, ale również integrację z istniejącym systemem zdalnego nadzoru pojazdów, zapewnienie szkoleń oraz przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej. Projekt uzyskał wsparcie z Krajowego Planu Odbudowy oraz programu Zielony Transport Publiczny. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaką moc pojedynczej ładowarki przewidziano w przetargu na infrastrukturę ładowania w Stalowej Woli?
- Która firma wygrała postępowanie na dostawę i montaż trzech ładowarek dla MZK Stalowa Wola?
- Jaki był zaproponowany termin realizacji inwestycji przez zwycięzcę przetargu?
Pięć ofert
Postępowanie dotyczy kluczowego zadania w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Stalowej Woli”. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja trzech stacjonarnych ładowarek DC o mocy 2 × 90 kW wraz z budową kontenerowej stacji transformatorowej z przyłączem 0,4 kV. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie zajezdni MZK przy ul. Komunalnej 5 i obsługiwać ma elektryczne autobusy marek Solaris i MAN, które są już częścią miejskiej floty.
Dodajmy, że wcześniejszym dostawcą ładowarek dla MZK była zielonogórska Ekoenergetyka, która dawno już nie startowała w tego typu przetargach i teraz nastawia się głównie na współpracę z OEM, i dostawy wraz z fabrycznie nowymi pojazdami.
W stalowowolskim przetargu złożono pięć ofert. Najkorzystniejszą z nich – z maksymalną liczbą 100 punktów – złożyła ARINEA. Firma zaproponowała cenę 1.281.610,06 PLN brutto, czyli 1.042.780 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną ładowarkę z instalacją na poziomie 347.593 PLN netto (w tym stacja transformatorowa ).
Drugie miejsce zajęło konsorcjum z liderem ZPUE, które zaoferowało 1.335.780 PLN brutto, czyli 1.085.105 PLN netto, czyli jednostkowo 361.701 PLN netto. Pozostałe oferty były wyraźnie droższe:
- AREX – 1.593.465 PLN brutto, 1.295.504 PLN netto
- INSTAL ELECTRIC – 1.694.940 PLN brutto, 1.378.000 PLN netto
- SIGMA TECHNOLOGY – 2.520.000 PLN brutto, 2.048.780 PLN netto
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.059.030 PLN brutto, czyli 861.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną ładowarkę z instalacją na poziomie 287.000 PLN netto. Oznacza to, że żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie, ale propozycje ARINEI i ZPUE były najbliższe wymaganiom finansowym zamawiającego.
Po dołożeniu
Zamawiający wybrał ARINEĘ na podstawie następujących przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji i rękojmi – 20%
✅ termin realizacji – 20%
Wykonawca zaoferował 7 lat gwarancji oraz realizację całości prac w terminie do 4 miesięcy od podpisania umowy. Urządzenia mają być w pełni kompatybilne z istniejącym systemem telemetrycznym MZK oraz zapewniać niezawodność i wysoką wydajność ładowania dwóch autobusów jednocześnie.
Zamawiający oczekuje, że dostarczone urządzenia będą w pełni kompatybilne z pojazdami Solaris i MAN, a także z istniejącym systemem monitoringu flotowego. Stacje mają być wyposażone w interfejsy komunikacyjne zgodne z obowiązującymi normami. Wymagana moc pojedynczej ładowarki to 2 × 90 kW, co pozwoli na jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów. W ramach zamówienia przewidziano również budowę nowej stacji transformatorowej w kontenerze technologicznym.
Czas realizacji zamówienia nie może przekroczyć czterech miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-59bd4db2-67ac-45cb-baaa-ec9c5fe9f7d
Komentarze