Zgorzelec z jedną ofertą na komunikację miejską. GTL zostaje na kolejne 4 miesiące
12 sierpnia 2025 r. Gmina Miejska Zgorzelec poinformowała o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na świadczenie usług komunikacji miejskiej.
Jedyną ofertę złożyła spółka GTL Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Warszawskiej 30 w Zgorzelcu i to właśnie ona została wskazana jako wykonawca. O wcześniejszym zamówieniu liniowym – na pół roku – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaka firma została wybrana do świadczenia usług komunikacji miejskiej w Zgorzelcu od sierpnia 2025 roku i ile wyniosła jej oferta?
- Jakie typy autobusów i normy emisji przewidziano w ofercie GTL na potrzeby czteromiesięcznego kontraktu?
- Jakie były kryteria oceny ofert w postępowaniu przetargowym i jaką decyzję podjęto mimo przekroczenia budżetu?
Na cztery miesiące
Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi publicznego transportu zbiorowego w Zgorzelcu w dni robocze, soboty, niedziele i święta. Obsługa ma być realizowana na trzech liniach komunikacyjnych z wykorzystaniem dwóch autobusów: jednego o liczbie miejsc ogółem minimum 85 oraz drugiego o liczbie miejsc ogółem minimum 60. Łączna wielkość pracy przewozowej w okresie realizacji kontraktu wynosi 40.180 wozokilometrów.
Zamówienie wymaga od operatora także uzgodnienia zasad korzystania z przystanków należących do Gminy Miejskiej Zgorzelec oraz ponoszenia opłat według uchwały Rady Miasta. Szczegółowy przebieg tras określono w załączniku „Rozkład jazdy” do SWZ, przy czym zamawiający zastrzegł możliwość modyfikacji przebiegów o ±5%.
Analiza oferty
Do postępowania wpłynęła wyłącznie oferta GTL Sp. z o.o. z Zgorzelca. Operator zadeklarował użycie dwóch autobusów:
- pojazdu spalinowego spełniającego normę Euro 5,
- pojazdu hybrydowego również w normie Euro 5.
W zakresie kryteriów przetargowych oferta GTL otrzymała łącznie 60 punktów – 60 pkt za cenę i 0 pkt za rodzaj napędu.
Kwota oferty GTL wyniosła 711.587,80 PLN brutto (tj. ok. 578.531 PLN netto). Zakładając pracę przewozową na poziomie 40.180 wozokilometrów, cena jednostkowa netto wynosi ok. 14,40 PLN za wozokilometr netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 600.000,00 PLN brutto (tj. ok. 487.805 PLN netto). Tym samym złożona propozycja przekroczyła budżet zamawiającego o ponad 110 tys. PLN brutto.
Miasto postawiło dołożyć do tej propozycji i dokonało rozstrzygnięcia na podstawie kryteriów oceny ofert:
✅ cena – 60%
✅ rodzaj napędu – 40%
19 sierpnia podpisano stosowaną umowę z GTL. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie Biuletynu Zamówień Publicznych: Ogłoszenie nr 2025/BZP 00344429/01
Opis techniczny i wymagania
Zamawiający wymagał, by przewozy były realizowane taborem w liczbie dwóch autobusów – jednym dużym (min. 85 miejsc ogółem) i jednym średnim (min. 60 miejsc ogółem). Pojazdy muszą spełniać minimalne parametry techniczne opisane w SWZ, w tym m.in. wymagania w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Okres realizacji kontraktu ustalono na 4 miesiące.
Wpływy z tytułu sprzedaży biletów stanowić będą dochód operatora, z wyłączeniem biletów Euro-Nysa-Ticket i Biletu Europa-Miasta, gdzie obowiązuje odrębny podział przychodów zgodnie z porozumieniem ze Związkiem Komunikacyjnym ZVON.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze