Zgierz z przetargiem na 10-letnią obsługę komunikacji miejskiej. Także elektrobusami
20 sierpnia 2025 r. Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu ogłosiły przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na liniach miejskich i międzygminnych.
Obejmuje on obsługę pasażerów autobusami oraz elektrobusami przez okres dziesięciu lat, z możliwością uruchomienia dodatkowej opcji. Generalnie tak duże, dziesięcioletnie zamówienie wyznaczy zupełni nowy kierunek rozwoju transportu publicznego w Zgierzu
Rozkład jazdy:
- Jakie są kluczowe wymagania taborowe i techniczne określone w przetargu ogłoszonym przez MUK Zgierz 20 sierpnia 2025 roku?
- Jakie trasy i liczba wozokilometrów zostały ujęte w podstawowym i opcjonalnym zakresie zamówienia?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosuje komisja przetargowa i do kiedy można składać oferty?
Zgierskie zamówienie na transport publiczny
Ogłoszenie o przetargu pojawiło się 20 sierpnia 2025 r. Jest to duże i długoterminowe zlecenie, którego okres realizacji wynosi 10 lat (od 1 stycznia 2026 r.). Finansowanie będzie pochodzić ze środków własnych gminy oraz wpływów z biletów.
Zgierskie zamówienie przewiduje obsługę linii komunikacyjnych wymienionych w OPZ, w tym tras do Łodzi (Dworzec Fabryczny i Dworzec Kaliski), Ozorkowa czy Konstantynowa Łódzkiego. Sieć obejmuje linie o długości od 7,5 km do ponad 27 km. Planowana liczba wozokilometrów do wykonania w ramach zamówienia podstawowego wynosi 19 mln wzkm, a w ramach opcji dodatkowej kolejny 1 mln wzkm. Zamawiający zastrzegł możliwość zmiany pracy przewozowej o ±15% w skali roku.
W zakresie doświadczenia oferenci muszą wykazać się realizacją usług przewozowych w transporcie publicznym na dużą skalę oraz dysponować flotą spełniającą wymagania techniczne określone w SWZ.
Na oferty zamawiający czeka do 25 września 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ cena – 60%
✅ jakość (w tym aspekty środowiskowe i rodzaj napędu) – 40%
Dyrektywa 2014/25/UE została zastosowana jako podstawa prawna dla tego postępowania.
Taborowe wymagania
Przetarg wymaga, aby operator posiadał flotę co najmniej 30 autobusów, w tym:
- 20 autobusów klasy I kategorii MIDI/MAXI o długości 10–12,5 m, układ drzwi 2-2-2 lub 2-2-0, minimum 25 miejsc siedzących,
- 10 autobusów klasy I kategorii MEGA (17,5–18,75 m), układ drzwi 2-2-2-2 lub 2-2-2-0, minimum 45 miejsc siedzących,
- pojazdy rezerwowe obu typów,
- minimum 75% taboru zgodnego z normą emisji Euro 5 lub wyższą.
Zamawiający wskazuje także, że w przypadku opcji dodatkowej (od 2029 r.) usługa ma być realizowana minimum 8 elektrobusami klasy M2 i M3. Wykonawca musi zapewnić dostępność dla osób niepełnosprawnych, zgodność z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, a także odpowiednie zaplecze techniczne.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: SWZ – ogłoszenie 546948-202
Przygotowania do nowego przetargu
Pierwotnie opisane powyżej postępowanie miało zostać ogłoszone w 2024 r., jednak miasto zdecydowało się na jego przesunięcie. Obecny operator – firma Markab – pozostanie na rynku do końca grudnia 2025 r., a samorząd wykorzystał dodatkowy czas na przeprowadzenie konsultacji społecznych (styczeń 2025). Ich celem było zebranie opinii mieszkańców na temat potrzeb komunikacyjnych, w tym propozycji nowej linii nr 11 i zmian w przebiegu linii nr 3.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze