Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zastępcza Komunikacja Autobusowa z Wągrowca: Jeden zwycięzca, jeden odrzucony

infobus
16.05.2025 06:00
0 Komentarzy

9 maja Koleje Wielkopolskie rozstrzygnęły przetarg na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na dwóch trasach. Do zamawiającego zgłosiło się 7 firm, a ZKA obsłuży jedna z nich.

Zamknięcie ruchu kolejowego jest planowane na linii nr 356. Pasażerowie przesiądą się do autobusów już od 15 czerwca. Taki stan potrwa przez 13 miesięcy.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy rozpocznie się zastępcza komunikacja autobusowa na linii Wągrowiec–Gołańcz–Sława Wielkopolska?
  2. Ile firm złożyło oferty w przetargu ogłoszonym przez Koleje Wielkopolskie na obsługę ZKA?
  3. Jakie minimalne wymagania techniczne muszą spełniać autobusy realizujące przewozy zastępcze?
ZKA z Wągrowca: Jeden zwycięzca, jeden odrzucony
ZKA z Wągrowca: Jeden zwycięzca, jeden odrzucony

Dwie trasy

KW zakończyły przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej obejmującej przewóz osób, bagażu i małych zwierząt na trasie pomiędzy stacjami:

  • Wągrowiec – Gołańcz, Gołańcz – Wągrowiec oraz
  • Sława Wielkopolska – Wągrowiec i Wągrowiec – Sława Wielkopolska

Jakie autobusy?

Do realizacji każdej z tras wymagane są autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2005 roku, spełniające normę emisji spalin minimum Euro 4. Każdy pojazd musi być wyposażony w układ schładzania powietrza zapewniający właściwą i wydajną cyrkulację powietrza przestrzeni pasażerskiej autobusu. Długość całkowita autobusów nie może przekraczać 18 m. Autobusy muszą przewieźć co najmniej 70 osób, z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej, na składanych wózkach inwalidzkich. Autobusy muszą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa dla osób z niepełnosprawnościami. W pojazdach zamontowane będą w widocznym miejscu tablice informacyjne z napisem „Koleje Wielkopolskie sp. z o.o.” oraz relacją przejazdu zgodną z rozkładem jazdy.

ZKA z Wągrowca: Jeden zwycięzca, jeden odrzucony

„KARBUS” zwycięża

Przypomnijmy, że 28 kwietnia do KW wpłynęło siedem ofert. Pochodzą one od następujących firm:

  • EUROBUS POLSKA sp. z o.o. – cena 1.979.847,36 PLN brutto,
  • Firma „PRZEMYSŁAW” Grażyna Czarnecka – cena 2.299.142,36 PLN brutto,
  • Karol Pauszek Usługi Autokarowe „KARBUS” – cena 1.655.821,44 PLN brutto,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Przemyślu – cena 1.792.056,96 PLN brutto,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile – cena 4.828.896,00 PLN brutto,
  • Przewozy Pasażerskie „Bustourist” Mirosław Łukaszewski – cena 2.414.448,00 PLN brutto,
  • TRANSPORT AND INFRASTRUCTURE MANAGEMENT sp. z o.o. – cena 2.637.071,76 PLN brutto.

Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć sumę 4.346.006,40 PLN brutto (kwota z uwzględnieniem opcji pokrycia w wysokości 20%). KW dysponowały więc ofertami, które mieściły się w tej sumie.

9 maja KW poinformowały o rozstrzygnięciu przetargu. Jako najkorzystniejszą uznano ofertę najtańszą tj. od firmy „KARBUS”. I to ten przewoźnik zapewni ZKA dla pasażerów od 15 czerwca. Jednocześnie zamawiający odrzucił ofertę firmy „PRZEMYSŁAW”.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://kw.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/471441/zastepcza-komunikacja-autobusowa-na-odcinku-wagrowiec-golancz

Komentarze