Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zaskoczenie pod Tatrami. Zakopiańskie TESKO bez ofert na na leasing autobusu

infobus
01.07.2025 19:06
0 Komentarzy

1 lipca 2025 roku w Zakopanem miała się odbyła się sesja otwarcia ofert w przetargu na leasing nowego autobusu klasy I kategorii MIDI dla miejskiego operatora TESKO.

Niestety, do godziny 10:00 nie wpłynęła żadna propozycja, co prawdopodobnie wynika z bardzo krótkiego terminu dostawy. Natomiast znamy budżet tej kolejnej inwestycji w transport publiczny pod Tatrami. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka była przewidziana wartość netto leasingu jednego autobusu MIDI w przetargu ogłoszonym przez TESKO Zakopane w 2025 roku?
  2. Do kiedy (z dokładnością do dnia) miał zostać dostarczony nowy autobus według warunków przetargu?
  3. Jakie nietypowe rozwiązanie konstrukcyjne dotyczące szyby przedniej mógł zniechęcić potencjalnych oferentów do złożenia ofert?
Zaskoczenie pod Tatrami. Zakopiańskie TESKO bez ofert na na leasing autobusu
Zaskoczenie pod Tatrami. Zakopiańskie TESKO bez ofert na na leasing autobusu / fot. UM Zakopane

Jeden midibus

Zakopiańskie postępowanie dotyczyło dostawy w formie leasingu operacyjnego jednego fabrycznie nowego autobusu miejskiego klasy MIDI, produkcji 2025 roku, o długości maksymalnej do 10,5 metrów. Zamówienie miało być realizowane w trybie przetargu nieograniczonego, a szacunkowa wartość zadania przekraczała progi unijne.

TESKO planowało pozyskanie nowoczesnego pojazdu, który miał obsługiwać trasy w strefie miejskiej, odpowiadając na lokalne potrzeby transportowe Zakopanego. Preferowano konstrukcję niskopodłogową bez stopni wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego, z wejściami o wysokości nie większej niż 340 mm. Wymagany układ drzwi: 1-2-2. Pojazd miał być napędzany silnikiem wysokoprężnym Euro 6 o mocy min. 220 kW i pojemności od 9 do 11 dm³.

Do tego zamawiający wymagał m.in. nadwozia ze stali nierdzewnej lub aluminium, szyby przedniej dzielonej w pionie, zamkniętej kabiny kierowcy z okienkiem do sprzedaży biletów, kompletnego systemu informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i wewnętrznym ekranem LCD (min. 22 cale), a także systemu zliczania pasażerów.

Zaskoczenie pod Tatrami. Zakopiańskie TESKO bez ofert na na leasing autobusu / fot. UM Zakopane
Zaskoczenie pod Tatrami. Zakopiańskie TESKO bez ofert na na leasing autobusu / fot. UM Zakopane

Bez ofert

W wyznaczonym terminie – do 01 lipca 2025 r., godz. 10:00 – nie wpłynęła żadna oferta. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.845.000 PLN brutto, co oznacza 1.500.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus MIDI na poziomie 1.500.000 PLN netto.

Teraz TESKO unieważni postępowanie i pewnie je powtórzy – być może ze zmodyfikowanymi warunkami przetargu. Kryteria oceny ofert w pierwotnym postępowaniu były następujące:

cena całkowita leasingu – 80%
okres gwarancji całopojazdowej – 20%

Dodajmy, że zamawiający zapisał też w SWZ wymóg dzielonej szyby przedniej w pionie, co może być jednym z powodów braku ofert – to rzadkie rozwiązanie na rynku. Wewnątrz pojazdu mają się znaleźć tworzywowe, wandaloodporne fotele, a także ekran LCD i system liczenia pasażerów. Planowany termin dostawy pojazdu ustalono maksymalnie na 31 lipca 2025 roku. To drugi zapewne powód fiaska całego zamówienia.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a14acb66-a518-4213-8dd4-40d28a423f9d

Komentarze