Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Żary mają jedną ofertę na obsługę 30 linii komunikacji miejskiej. Ponad budżetem

infobus
12.12.2024 11:05
0 Komentarzy

5 grudnia 2024 Gmina Żary otworzyła oferty w przetargu na obsługę gminnych linii komunikacji miejskiej.

Do zamawiającego zgłosiła się tylko jedna firma. Umowa z wykonawcą ma obowiązywać przez rok – od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jak długo ma obowiązywać umowa z wykonawcą obsługującym linie komunikacji miejskiej w Gminie Żary?
  2. Jakie rozwiązania techniczne są wymagane w autobusach wykonawcy, szczególnie w odniesieniu do dostępności dla osób niepełnosprawnych?
  3. Jaką kwotę Gmina Żary planowała przeznaczyć na gminny transport zbiorowy, a jaką ofertę złożyła firma Feniks V sp. z o.o.?
Autobusowa flota firmy Feniks V
Autobusowa flota firmy Feniks V / fot. Feniks V

Wymagania taborowe

Zamówienie obejmuje obsługę 30 linii komunikacyjnych. Urzędnicy wymagają, aby wykonawca, który złoży ofertę posiadał autobusy w liczbie gwarantującej realizację usługi.

Wykonawca ma konieczność zapewnienia w środkach transportu rozwiązań technicznych służących zapewnieniu ich dostępności dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej.

Pojazdy mają być sprawne pod względem techniczno-eksploatacyjnym i zapewniać ogrzewanie wnętrza w okresie zimowym.

Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z zamawiającym w zakresie czynnego udziału przy eksploatacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) w zakresie: montażu SDIP w pojazdach wykonawcy, zbierania i przetwarzania informacji o pojazdach transportu publicznego w czasie rzeczywistym za pomocą modułów GPS.

Żary mają jedną ofertę na obsługę 30 linii komunikacji miejskiej. Ponad budżetem
Żary mają jedną ofertę na obsługę 30 linii komunikacji miejskiej. Ponad budżetem / fot. UM Żary

Zadania dodatkowe

Poza świadczeniem usług przewozowych zadaniem wykonawcy będzie także rozpatrywanie skarg i reklamacji, składanych przez pasażerów oraz przyznawanie ewentualnych odszkodowań wynikających z realizacji usług świadczonych w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Wykonawca ma zapewnić sprzedaż biletów uprawniających do przejazdu na danej linii, w środku transportu wykorzystywanym do świadczenia usługi na tej linii. Oprócz tego, przewoźnik musi posiadać w granicach administracyjnych miasta Żary punkt (kasę) do sprzedaży biletów.

Żary mają jedną ofertę na obsługę 30 linii komunikacji miejskiej. Ponad budżetem
Żary mają jedną ofertę na obsługę 30 linii komunikacji miejskiej. Ponad budżetem

Jedna oferta

5 grudnia urzędnicy otworzyli ofertę od jednego przewoźnika. Złożyła ją firma:

  • Feniks V sp. z o.o. – cena 3.081.595,00 PLN.

Zamawiający nie wskazał, czy cena oferty jest podana z podatkiem VAT. Bez względu na to, nie mieści się ona w zaplanowanym budżecie. Żary chcą przeznaczyć na gminny transport zbiorowy sumę 2.500.000,00 PLN. W tej sytuacji jest bardzo prawdopodobne unieważnienie przetargu i rozpisanie ponownego. Ostateczną decyzję zostawmy jednak komisji przetargowej.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55b60537-62e4-44e7-9215-0206a390dfd3

Komentarze