Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zamość planuje zakup dwóch autobusów

infobus
27.01.2015 14:44
0 Komentarzy
W tegorocznym budżecie Zamościa zapisano zakup dwóch niskopodłogowych autobusów o długości 12-metrów, które wzmocnią flotę MZK Zamość. Przetarg na ich dostawę ma wystartować niebawem. Z kolei jeszcze w styczniu ma być ogłoszone zamówienie na rozbudowę stacji paliw MZK. Aktualnie firma dysponuje jedną z nielicznych w tej części kraju stacji zasilania CNG. Oprócz tego oferuje jeszcze olej napędowy. Wraz z rozbudową stacji, spółka chce rozszerzyć swoją ofertę o benzynę i LPG. Przewoźnik zakłada, że ta inwestycja powinna zakończyć się w kwietniu br. Dochody z tej działalności dodatkowej stanowią dla zakładu ważny punkt w budżecie i stąd też waga jaką spółka przywiązuje do tego przedsięwzięcia. Z kolei nowe autobusy mają planowo pojawić się w flocie MZK w połowie roku. Będą to pierwsze zamojskie autobusy z całopojazdową klimatyzacją. Przypomnijmy, że firma posiada aktualnie ok. 50 pojazdów, w tym ok. 30 szt. w wersji niskopodłogowej. Ostatnie zakupy firmy to kilkuletnie autobusy marki MAN (3 szt. MAN NM z 2005 r. i 1 szt. MAN Lion`s City z 2008 r.), które zasiliły tabor spółki w zeszłym roku. Po raz ostatni fabrycznie nowe pojazdy MZK zakupił w 2011 r. i było to aż 12 szt. gazowych pojazdów MAN Lion`s City CNG, na które firma otrzymała unijne dofinansowanie. Do stycznia br. i zakupu 15 podobnych egzemplarzy przez PKM Gdynia, były to jedyne tego typu pojazdy eksploatowane w Polsce. Wcześniej (w 2006 r.) firma zakupiła jeszcze cztery nowe Solarisy Urbino 12 CNG z silnikami Cummins. To razem z najnowszymi lwami daje 16 nowoczesnych gazowych pojazdów. Resztę taboru MZK stanowią kilkuletnie pojazdy sprowadzane  zza granicy (najczęściej marki MAN) oraz wyeksploatowane już egzemplarze marki Jelcz. Aktualnie dominującą marką w flocie MZK jest MAN z liczbą 25 autobusów.
 
MAN Lion`s City CNG w barwach MZK ZamośćMAN Lion`s City CNG w barwach MZK ZamośćSolaris Urbino 12 CNG w barwach MZK Zamość Solaris Urbino 12 CNG w barwach MZK Zamość
 
W tegorocznym budżecie Zamościa znalazł się także zapis o zakupie 6 szt. autobusów hybrydowych zasilanych CNG za kwotę 10 mln 332 tyś. zł. Jak informuje „Dziennik Wschodni”–miasto cały czas ma nadzieję na pozyskanie dofinansowania w tej wysokości na zakup 6 szt. hybrydowych autobusów gazowych z Programu Gazela. W zeszłym roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyznał Częstochowie i Gdyni pieniądze na zakup tego typu konstrukcji, natomiast Zamość znalazł się z swoim projektem na liście rezerwowej (za Warszawą, która wnioskował o dotację w wysokości 80 mln zł). Miasto liczy, że Fundusz pozyska w tym roku nowe środki na ten cel, a Warszawa zrezygnuje z tego typu zakupu. Wówczas miasto mogłoby bezkosztowo odnowić tabor MZK. Plan idealny.
 
Stacja paliwa MZK Zamość Stacja paliwa MZK Zamość

Komentarze