Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wysyp ofert na minibusa dla Służby Więziennej w Olszanicy

infobus
24.07.2025 15:01
0 Komentarzy

24 lipca br. Ośrodek Szkolenia Służby Więziennej w Olszanicy otworzył oferty w przetargu na dostawę fabrycznie nowego autobusu z 24 miejscami siedzącymi. Pojazd ma trafić do ośrodka jeszcze w tym roku.

O odwrocie SW od autobusów na rzecz zabudów kontenerowych na ciężarówkach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Aktualny przetarg to „turystyczny” wyjątek od reguły.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania musi spełniać nowy minibus dla Służby Więziennej w Olszanicy?
  2. Kto złożył oferty i jakie są ich ceny?
  3. Jakie kryteria decydują o wyborze najkorzystniejszej oferty?
Wysyp ofert na minibusa dla Służby Więziennej w Olszanicy - fot. SW
Wysyp ofert na minibusa dla Służby Więziennej w Olszanicy – fot. SW

Nowy autobus do służby

Przypomnijmy, że 8 lipca ogłoszono olszanickie zamówienie dotyczące zakupu autobusu z 24 miejscami siedzącymi, w tym miejscem dla kierowcy. Pojazd musi być nowy, wyprodukowany w 2025 roku, kompletny, bez jakichkolwiek wad konstrukcyjnych i wykonawczych. Autobus zostanie dostarczony do Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Olszanicy (woj. podkarpackie, pow. leski) do 30 listopada 2025 r.

W specyfikacji nie przewidziano aspektów środowiskowych, ale liczy się moc – minimalna punktacja w kryterium uzależniona jest od silników powyżej 120 kW.

Wymagania względem wykonawców nie są wygórowane. Wystarczy wykazać minimum jedną dostawę autobusu o wartości co najmniej 500 000 zł brutto z ostatnich 3 lat. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy ani wadium. Wymagane jest jednak standardowe oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz wykaz i referencje dotyczące realizacji podobnych zamówień.
Finansowanie pochodzi ze środków krajowych – nie wskazano żadnego udziału funduszy unijnych ani programów pomocowych.

6 ofert

24 lipca zamawiający otworzył aż sześć ofert. Ich autorami są:

  • AUTOMET Group sp. z o.o. – cena 546.735,00 PLN brutto/444.434,15 PLN netto,
  • ECOVIA sp. z o.o. – cena 519.200,00 PLN brutto/ 422.113,82 PLN PLN netto,
  • BUSMONT-MACHNIK sp.j. Rafał Langowski, Roman Machnik – cena 521.520,00 PLN brutto/424.813,01 PLN netto,
  • „CMS Auto” sp. z o.o. – cena 571.212,00 PLN brutto/464.400,00 PLN netto,
  • Biedulewicz Jerzy Jan Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service – cena 507.990,00 PLN brutto/412.193,50 PLN netto,
  • TRUCK IMPORT-EXPORT WYNAJEM sp. z o.o. – cena 484.620,00 PLN brutto/393.182,93 PLN netto.
Wysyp ofert na minibusa dla Służby Więziennej w Olszanicy
Wysyp ofert na minibusa dla Służby Więziennej w Olszanicy

Zamawiający, na sfinansowanie zakupu autobusu ma przygotowaną sumę 550.000,00 PLN. Najbliżej zwycięstwa jest zatem firma Truck Import-Export, która zaoferowała najniższą cenę.

Jednak cena nie jest jedynym kryterium oceny ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:

  • ✅ Cena – 60%
  • ✅ Moc silnika [kW] – 15%
  • ✅ Skrzynia biegów (automatyczna/manualna) – 5%
  • ✅ Typ drzwi do przedziału pasażerskiego (automatyczne/ręczne) – 5%
  • ✅ Gwarancja na powłokę lakierniczą – 15%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie e-Zamówienia: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-962fbb03-b1d5-4a3f-ba8a-f342b6b484b1

Zakupowe tło

Zakupy autobusów specjalnych dla polskiej Służby Więziennej to działalność o bardzo ograniczonej częstotliwości, prowadzona głównie centralnie. Największe znane zamówienie miało miejsce w grudniu 2011 roku, kiedy to firma Autosan dostarczyła 11 więźniarek na bazie modelu Wetlina zaprojektowanych specjalnie na potrzeby transportu osób osadzonych. Wnętrza pojazdów zostały podzielone na trzy przedziały: dla konwojentów (5 miejsc), dla więźniów (17 miejsc) oraz izolowane pomieszczenie przystosowane do przewozu osoby niebezpiecznej lub chorej. Pojazdy zbudowano na podwoziu Mercedes‑Benz z silnikiem spełniającym normę Euro 5 i wyposażono w mechaniczną skrzynię biegów. Wartość kontraktu wyniosła około 7 mln zł brutto.

Z dostępnych danych wynika, że w latach 2002–2011 Służba Więzienna zamówiła łącznie 43 autobusy specjalne produkowane przez Autosan, co świadczy o wieloletniej, regularnej współpracy z tym producentem.

Jednak po 2011 roku SW zaczęła inwestować w tabor na bazie zabudów kontenerowych na pojazdach ciężarowych, które są prostsze i tym samym tańsze w zakresie produkcji.

Komentarze