Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Września szuka operatora, któremu odda autobusy elektryczne. Do 2027 roku

infobus
13.11.2025 18:04
0 Komentarzy

Gmina Września ogłosiła przetarg na wybór operatora świadczącego usługi transportu publicznego z wykorzystaniem autobusów elektrycznych.

Zakres zamówienia obejmuje kompleksową obsługę gminnych przewozów pasażerskich w latach 2026–2027. Ogłoszenie zostało opublikowane 6 listopada 2025 r. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Na jaki okres Gmina Września planuje powierzyć obsługę transportu publicznego nowemu operatorowi?
  2. Jakie kryteria będą decydować o wyborze wykonawcy w przetargu?
  3. Ilu elektrycznych autobusów planuje docelowo używać Gmina Września w swoim systemie komunikacji?
Września rozwija bezpłatną komunikację z elektrykam
Września rozwija bezpłatną komunikację z elektrykam

Elektryczna obsługa Wrześni

Przetarg ogłoszono 6 listopada 2025 r., a całe postępowanie można uznać za wrzesińskie zamówienie elektrobusowe. Obejmuje ono wybór wykonawcy, który w latach 2026–2027 będzie realizował usługi komunikacyjne na terenie miasta i gminy Września – przy wykorzystaniu wydzierżawionych elektrobusów i dedykowanych ładowarek.

Usługa obejmuje obsługę aż 24 linii autobusowych – zarówno miejskich, jak i gminnych – od poniedziałku do piątku. Operator będzie działać z zaplecza technicznego przy ul. Leśnej we Wrześni.

W postępowaniu wskazano konkretne marki pojazdów i przypisane im trasy:

  • SOLARIS – od 2.01.2026: linie 11 i 12 (kursy miejskie),
  • ISUZU – od 2.01.2026: linie 21–25 (kursy gminne),
  • GOLDEN DRAGON – od 2.01.2026: linie 31–33,
  • GRANTON ZXB8-9 – od 1.08.2026: linie 41–43 oraz 51–55.

Każda linia ma 2–12 kursów dziennie. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie przekazany po podpisaniu umowy.

Zamawiający zastrzegł, że wykonawca musi zabezpieczyć autobus zastępczy na czas awarii lub przeglądów – o parametrach nie gorszych niż pojazd podstawowy. Dodatkowo wymaga się pełnej odpowiedzialności za wypadki i szkody oraz zatrudnienia kierowców na umowę o pracę. Przewidziano też kary za naruszenie tych zobowiązań.

Zamówienie zostało ogłoszone w trybie otwartym, bez podziału na części, bez opcji wznowienia. Wadium wynosi 30.000 PLN, a minimalny termin związania ofertą to 90 dni.

Na oferty zamawiający czeka do 8 grudnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
Cena – 60%
Czas podstawienia autobusu zastępczego – 40%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1213621

Września rozwija bezpłatną komunikację z elektrykam
Września rozwija bezpłatną komunikację z elektrykam

Zakupowe tło

Gmina Września konsekwentnie buduje od podstaw własny system komunikacji publicznej. Co najważniejsze — w pełni bezpłatny dla pasażerów. To jeden z nielicznych przypadków w Polsce, gdzie lokalny samorząd wprowadza takie rozwiązanie z rozmachem i jasnym planem rozwoju.

Gmina zakupiła już dwa autobusy elektryczne, trzeci Goldern Dragon jes tw drodze, a kolejne dwa Zonson/Granton – przyjadą w wakacje 2026 roku. Razem to pięć elektrobusów i uruchomieniu 24 linii, które mają objąć nawet 42 miejscowości.

Obecnie kursują już linie miejskie nr 1 i 2. Operatorem usług przewozowych jest Firma Handlowo‑Usługowa WA‑MA Maciej Walicki z siedzibą w Pyzdrach. Natomiast gmina ogłosiła już wcześniej zamiar zawarcia umowy na świadczenie usług transportu zbiorowego na obszarze gminy, co potwierdza aktualny przetarg..

Komentarze