Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Września preferuje elektrobusy wykonane ze stali nierdzewnej. Analiza SWZ

infobus
21.07.2025 13:01
0 Komentarzy

Gmina Września szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych i stacji ładowania. Będą to pojazdy klasy I kategorii MIDI. Zamówienie będzie dofinansowane w ramach konkursu z CUPT-KPO.

O ogłoszeniu przetargu na te elektrobusy można przeczytać więcej w InfoBusie tutaj. Przyglądamy się bliżej zamawianym konstrukcjom.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elektrobusy zamawia Września?
  2. Jakie są główne kryteria wyboru ofert?
  3. Kiedy poznamy oferentów?

Punktacja oferentów

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami: cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), gwarancja (20%). W „technice” najwięcej punktów można zdobyć za:

  • zaoferowanie szkieletu nadwozia wykonanego ze stali nierdzewnej lub aluminium – odpornej na korozję  zgodnej z PN-EN 10088 – 5 pkt,
  • zaoferowanie szyb bocznych pojedynczych – 2 pkt,
  • zaoferowanie autobusu wyposażonego w silnik centralny napędzający tylną oś napędową – 5 pkt,
  • najniższe zaoferowane zużycie energii elektrycznej wg E-SORT 2 na 100 km – 8 pkt.

Elektrobusy dla Wrześni

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8 do 11 m i wysokość max. 3,5 m. Wymagana pojemność pasażerska to minimum 47 miejsc, w tym 19 miejsc siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0 sterowane elektrycznie. Mają to być konstrukcje z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż za drugie drzwi.

Jednostką napędową ma być silnik elektryczny o mocy min. 140 kW. Magazyn energii mają stanowić baterie o pojemności minimum 190 kWh, o ile pozwoli to na przejechanie bez konieczności ładowania 150 km. Baterie mają być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Ładowanie magazynu energii odbywać się będzie systemem plug-in, zewnętrzną dwuzakresową ładowarką stacjonarną lub mobilną o mocy 40/80 kW.

Kabina kierowcy ma być wydzielona, typu zamkniętego. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się min. 3 podwójne gniazda USB.

System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe. Do tego, wewnątrz dojdzie dodatkowy monitor LCD o przekątnej min. 19 cali, zamontowany pod sufitem w przedniej części autobusu.

Podsumowanie

Kryteria oceny ofert techniczne jak: nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej oraz silnik centralny wskazują, że największe szanse na zwycięstwo ma Solaris. Konkurencja może jedynie zaproponować niższą cenę lub lepsze warunki gwarancji. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 29 lipca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1133528

Komentarze