Września preferuje elektrobusy wykonane ze stali nierdzewnej. Analiza SWZ
Gmina Września szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych i stacji ładowania. Będą to pojazdy klasy I kategorii MIDI. Zamówienie będzie dofinansowane w ramach konkursu z CUPT-KPO.
O ogłoszeniu przetargu na te elektrobusy można przeczytać więcej w InfoBusie tutaj. Przyglądamy się bliżej zamawianym konstrukcjom.
Rozkład jazdy:
- Jakie elektrobusy zamawia Września?
- Jakie są główne kryteria wyboru ofert?
- Kiedy poznamy oferentów?
Punktacja oferentów
Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami: cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), gwarancja (20%). W „technice” najwięcej punktów można zdobyć za:
- zaoferowanie szkieletu nadwozia wykonanego ze stali nierdzewnej lub aluminium – odpornej na korozję zgodnej z PN-EN 10088 – 5 pkt,
- zaoferowanie szyb bocznych pojedynczych – 2 pkt,
- zaoferowanie autobusu wyposażonego w silnik centralny napędzający tylną oś napędową – 5 pkt,
- najniższe zaoferowane zużycie energii elektrycznej wg E-SORT 2 na 100 km – 8 pkt.
Elektrobusy dla Wrześni
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8 do 11 m i wysokość max. 3,5 m. Wymagana pojemność pasażerska to minimum 47 miejsc, w tym 19 miejsc siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0 sterowane elektrycznie. Mają to być konstrukcje z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż za drugie drzwi.
Jednostką napędową ma być silnik elektryczny o mocy min. 140 kW. Magazyn energii mają stanowić baterie o pojemności minimum 190 kWh, o ile pozwoli to na przejechanie bez konieczności ładowania 150 km. Baterie mają być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Ładowanie magazynu energii odbywać się będzie systemem plug-in, zewnętrzną dwuzakresową ładowarką stacjonarną lub mobilną o mocy 40/80 kW.
Kabina kierowcy ma być wydzielona, typu zamkniętego. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się min. 3 podwójne gniazda USB.
System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe. Do tego, wewnątrz dojdzie dodatkowy monitor LCD o przekątnej min. 19 cali, zamontowany pod sufitem w przedniej części autobusu.
Podsumowanie
Kryteria oceny ofert techniczne jak: nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej oraz silnik centralny wskazują, że największe szanse na zwycięstwo ma Solaris. Konkurencja może jedynie zaproponować niższą cenę lub lepsze warunki gwarancji. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 29 lipca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1133528
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze