Wiemy, kto obsłuży 88 linii autobusowych od Wielkopolskiego Transportu Regionalnego
18 grudnia 2025 roku. Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny” poinformował o przeprowadzeniu wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na świadczenie usług przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Zakres zamówienia obejmuje obsługę 88 regularnych, ogólnodostępnych linii autobusowych, wraz z pełną realizacją kursów we wszystkie dni wskazane w rozkładach jazdy. Zamówienie realizowane będzie od dnia 1 stycznia 2026 roku do dnia 31 grudnia 2028 roku, z możliwością jednokrotnego wydłużenia o 12 miesięcy. Czyli maksymalnie przez cztery lata.
Rozkład jazdy:
- Ile regularnych linii autobusowych obejmuje zamówienie Wielkopolskiego Transportu Regionalnego?
- Na jaki maksymalny okres może zostać zawarta umowa z operatorem przewozów?
- Jaka była cena jednostkowa netto za jeden wozokilometr w złożonej ofercie?
88 linii autobusowych
Przedmiotem postępowania było wyłonienie operatora publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatów wągrowieckiego i obornickiego w województwie wielkopolskim. Zamówienie dotyczyło obsługi powiatowo-gminnych przewozów pasażerskich na autobusowych liniach komunikacyjnych organizowanych przez Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny”, który w tym układzie pełni rolę organizatora transportu publicznego. Wybrany wykonawca stanie się operatorem w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i będzie realizował przewozy według rozkładów jazdy zatwierdzanych przez zamawiającego.
Zakres zamówienia obejmuje obsługę 88 regularnych, ogólnodostępnych linii autobusowych, wraz z pełną realizacją kursów we wszystkie dni wskazane w rozkładach jazdy. Szacowana praca przewozowa w podstawowym okresie obowiązywania umowy wynosi 2.438.205 km, co odpowiada około 812.735 km rocznie. Zamawiający zastrzegł sobie możliwość modyfikacji oferty przewozowej, w tym zwiększenia lub zmniejszenia liczby wozokilometrów maksymalnie o 30%, przy jednoczesnej gwarancji realizacji co najmniej 70% zakładanej pracy przewozowej.
Zakres terytorialny zamówienia dotyczy przede wszystkim obszaru: Wągrowiec–Oborniki.
Oferta i ceny
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Pile zaproponowało realizację zamówienia za 10.240.461,00 PLN netto oraz 11.059.697,88 PLN brutto (VAT 8%). Przy szacowanej pracy przewozowej 2.438.205 wozokilometrów, co daje cenę jednostkową netto za jeden wzkm na poziomie 4,20 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 11.170.000,00 PLN brutto. Oznacza to, że złożona oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego, pozostawiając niewielki margines finansowy.
W symulacji punktowej wykonawca uzyskał maksymalną możliwą liczbę punktów, osiągając 100 punktów na 100 możliwych, co w praktyce przesądziło o wyborze. Formalnie decyzja zamawiającego została podjęta na podstawie kryteriów określonych w dokumentacji przetargowej:
✅ cena – maksymalne wynagrodzenie brutto
✅ czas podstawienia autobusu zastępczego
✅ dysponowanie autobusami zastępczymi klasy midi
Wymagania techniczne
Zamówienie obejmuje kompleksową obsługę przewozów autobusowych, w tym prowadzenie ruchu liniowego, sprzedaż biletów, obsługę dyspozytorską oraz utrzymanie techniczne autobusów. Zamawiający wymaga zatrudnienia kierowców, pracowników technicznych i personelu sprzedażowego na podstawie umowy o pracę.
Autobusy muszą być jednolicie oznakowane i wizualnie spójne z systemem Wielkopolskiego Transportu Regionalnego, z wyraźnym wskazaniem organizatora i operatora.
Umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2026 roku do 31 grudnia 2028 roku, z możliwością jednorazowego przedłużenia o kolejne 12 miesięcy w ramach prawa opcji. Przewozy będą realizowane zgodnie z obowiązującymi rozkładami jazdy, a każdy kurs uznawany będzie za wykonany także w przypadku opóźnień do 30 minut, z wyjątkami opisanymi w umowie.
Szczegółowe informacje na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e660641f-50c9-47a2-b77d-b00ce21fb4bc





Komentarze