Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy, kto obsłuży 88 linii autobusowych od Wielkopolskiego Transportu Regionalnego

infobus
18.12.2025 17:03
0 Komentarzy

18 grudnia 2025 roku. Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny” poinformował o przeprowadzeniu wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na świadczenie usług przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

Zakres zamówienia obejmuje obsługę 88 regularnych, ogólnodostępnych linii autobusowych, wraz z pełną realizacją kursów we wszystkie dni wskazane w rozkładach jazdy. Zamówienie realizowane będzie od dnia 1 stycznia 2026 roku do dnia 31 grudnia 2028 roku, z możliwością jednokrotnego wydłużenia o 12 miesięcy. Czyli maksymalnie przez cztery lata.

Rozkład jazdy:

  1. Ile regularnych linii autobusowych obejmuje zamówienie Wielkopolskiego Transportu Regionalnego?
  2. Na jaki maksymalny okres może zostać zawarta umowa z operatorem przewozów?
  3. Jaka była cena jednostkowa netto za jeden wozokilometr w złożonej ofercie?
Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem
Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem

88 linii autobusowych

Przedmiotem postępowania było wyłonienie operatora publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatów wągrowieckiego i obornickiego w województwie wielkopolskim. Zamówienie dotyczyło obsługi powiatowo-gminnych przewozów pasażerskich na autobusowych liniach komunikacyjnych organizowanych przez Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny”, który w tym układzie pełni rolę organizatora transportu publicznego. Wybrany wykonawca stanie się operatorem w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i będzie realizował przewozy według rozkładów jazdy zatwierdzanych przez zamawiającego.

Zakres zamówienia obejmuje obsługę 88 regularnych, ogólnodostępnych linii autobusowych, wraz z pełną realizacją kursów we wszystkie dni wskazane w rozkładach jazdy. Szacowana praca przewozowa w podstawowym okresie obowiązywania umowy wynosi 2.438.205 km, co odpowiada około 812.735 km rocznie. Zamawiający zastrzegł sobie możliwość modyfikacji oferty przewozowej, w tym zwiększenia lub zmniejszenia liczby wozokilometrów maksymalnie o 30%, przy jednoczesnej gwarancji realizacji co najmniej 70% zakładanej pracy przewozowej.

Zakres terytorialny zamówienia dotyczy przede wszystkim obszaru: Wągrowiec–Oborniki.

Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem
Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem

Oferta i ceny

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Pile zaproponowało realizację zamówienia za 10.240.461,00 PLN netto oraz 11.059.697,88 PLN brutto (VAT 8%). Przy szacowanej pracy przewozowej 2.438.205 wozokilometrów, co daje cenę jednostkową netto za jeden wzkm na poziomie 4,20 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 11.170.000,00 PLN brutto. Oznacza to, że złożona oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego, pozostawiając niewielki margines finansowy.

W symulacji punktowej wykonawca uzyskał maksymalną możliwą liczbę punktów, osiągając 100 punktów na 100 możliwych, co w praktyce przesądziło o wyborze. Formalnie decyzja zamawiającego została podjęta na podstawie kryteriów określonych w dokumentacji przetargowej:

✅ cena – maksymalne wynagrodzenie brutto
✅ czas podstawienia autobusu zastępczego
✅ dysponowanie autobusami zastępczymi klasy midi

Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem
Znamy wynik przetargu WTR. PKS Piła jedynym oferentem

Wymagania techniczne

Zamówienie obejmuje kompleksową obsługę przewozów autobusowych, w tym prowadzenie ruchu liniowego, sprzedaż biletów, obsługę dyspozytorską oraz utrzymanie techniczne autobusów. Zamawiający wymaga zatrudnienia kierowców, pracowników technicznych i personelu sprzedażowego na podstawie umowy o pracę.

Autobusy muszą być jednolicie oznakowane i wizualnie spójne z systemem Wielkopolskiego Transportu Regionalnego, z wyraźnym wskazaniem organizatora i operatora.

Umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2026 roku do 31 grudnia 2028 roku, z możliwością jednorazowego przedłużenia o kolejne 12 miesięcy w ramach prawa opcji. Przewozy będą realizowane zgodnie z obowiązującymi rozkładami jazdy, a każdy kurs uznawany będzie za wykonany także w przypadku opóźnień do 30 minut, z wyjątkami opisanymi w umowie.

Szczegółowe informacje na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e660641f-50c9-47a2-b77d-b00ce21fb4bc

Komentarze