W jakim kierunku idzie SPPK? Autobusy dostarczy Solaris, MAN, czy ktoś inny? Analiza SWZ
Szczecińsko – Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne poszukuje dostawcy 3 nowych autobusów z silnikiem Diesla. Będą to pojazdy klasy I – w tym jeden kategorii MAXI i dwa kategorii MEGA.
Przetarg na dostawę tych autobusów został już ogłoszony. O jego warunkach formalnych pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Czas sprawdzić jaki kierunek zakupowy obrał szczecińsko-policki przewoźnik. Ostatnim razem był to Solaris, a teraz? Czas na SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów zamierza zakupić Szczecińsko–Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w ogłoszonym przetargu?
- Jakie klasy pojazdów obejmuje zamówienie SPPK – MAXI, MEGA czy obie?
- Na kiedy zaplanowano otwarcie ofert w tym postępowaniu przetargowym?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferty wykonawców w oparciu o cztery kryteria: cenę (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (20%), gwarancję całopojazdową (15%), termin realizacji zamówienia (5%). W kryteriach technicznych SPPK przyzna najwięcej punktów za następujące rozwiązania:
- pojemność skokowa silnika od 9 do 11 dm3 – 30 pkt,
- zawieszenie zależne ze stabilizatorem osi – 20 pkt,
- 10-letnia obsługa serwisowa systemu wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika – 20 pkt,
- szyba czołowa 3- częściowa dzielona w pionie na pół – 20 pkt,
- okna boczne – górne partie uchylne – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobus kategorii MAXI mają mieć długość od 11,8 – 12,2 m, a przegubowce – od 17,5 do 18,2 m. Nadwozia pojazdów będą się charakteryzować szerokością minimum 2,5 m i wysokością maksimum 3,30 m z wyposażeniem. Podłoga w autobusach ma być płaska na całej długości autobusu, bez stopni we wszystkich wejściach. Wysokość od podłoża do wejścia ma wynieść nie więcej niż 340 mm.
Jednostką napędową będzie silnik Diesla, spełniający normy spalania Euro 6, o maksymalnej pojemności 11 dm3. Zbiornik paliwa ma być odpowiedni dla zasięgu min. 600 km lub o pojemności nie mniejszej niż 215 litrów (MAXI) i 285 litrów (MEGA).
Pasażerowie pojadą na siedzeniach profilowanych, ergonomicznych pokrytych tapicerką odporną na zabrudzenie, ścieranie i zniszczenia. Z kolei miejsce pracy kierowcy to kabina całkowicie wydzielona z osobnym wejściem przez pierwsze skrzydło drzwi przednich i wyposażona w drzwi bezpośrednio prowadzące do przestrzeni pasażerskiej, zamykanymi na zamek patentowy, wyposażona w okienko i półkę do sprzedaży biletów. W kabinie tradycyjnie znajdzie się fotel z zawieszeniem pneumatycznym z wielopołożeniową regulacją siedziska i oparcia z zagłówkiem, obrotowy, podgrzewany, a także schowek na rzeczy osobiste kierowcy oraz schowek umożliwiający schłodzenie butelki o pojemności 1,5 litra. W standardzie przewidziano również urządzenie klimatyzacyjne wspólne dla kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej.
System informacji pasażerskiej stanowić mają tablice zewnętrzne LED w kolorze bursztynowym oraz tablica wewnętrzna (w autobusach przegubowych – dwie tablice) informacyjna umieszczona w przedniej części autobusu (a w autobusach MEGA – również za przegubem) pod sufitem z automatycznym zapowiadaniem przystanków. Autobusy będą pomalowane w żółtozielone barwy SPPK.
Kolejne Solarisy?
Wszystko wskazuje na to, że SPPK jest zadowolone z ostatnich zakupów autobusów od Solarisa. SWZ, a przede wszystkim kryteria techniczne są identyczne jak w poprzednim zamówieniu. Producent z Bolechowa może liczyć tu na komplet punktów, czego nie można powiedzieć o MAN-ie. Ten z kolei traci punkty za brak zawieszenia zależnego i szyby czołowej podzielonej na trzy części. To w sumie aż 40% wszystkich punktów za technikę – to dużo i raczej nie do nadrobienia w innych kryteriach. Stąd też spodziewamy się jednej oferty. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 29 lipca.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c0151a37-3b4d-45a5-9857-160ccf291aa6
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze