W jakie MINI autobusy celuje MPK Poznań? Jeszcze z silnikami diesla. Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu kupuje autobusy spalinowe. Będą to pojazdy klasy I kategorii MINI. W grę wchodzi 5 autobusów z opcją o kolejne 10 jednostek.
O ogłoszeniu przetargu na te autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Przyszedł czas na analizę SWZ i to „rzutem na taśmę”, bo otarcie ofert w tym postępowaniu jest …dzisiaj o 11.00. Dlatego jeszcze dzisiaj wrócimy do tego tematu.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów klasy MINI planuje zakupić MPK Poznań i na jakich warunkach przewidziano opcję dodatkowych dostaw?
- Jakie kryteria punktacji zastosuje MPK Poznań w przetargu na minibusy i które parametry techniczne będą szczególnie premiowane?
- Jakie wymagania techniczne i wyposażenie przewidziano dla nowych autobusów MINI, które mają zasilić flotę MPK Poznań?
Punktacja oferentów
MPK Poznań będzie punktować wykonawców w następujących kryteriach: cena (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), warunki gwarancji (6%), gotowość techniczna (4%).
W przypadku parametrów technicznych, MPK premiuje następujące rozwiązania:
• zaoferowanie autobusów z dostępem do niskiej podłogi na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych wewnątrz – 45 pkt,
• zastosowanie funkcji dodatkowego obniżenia autobusu na całej jego długości działającej przy zamkniętych wszystkich drzwiach i uruchomianej przez kierowcę w czasie postoju – 10 pkt,
• zastosowanie drzwi pasażerskich w układzie 2 – 2 – 20 pkt,
• zaoferowanie przez wykonawcę w autobusach zawieszenia pneumatycznego na II osi – 5 pkt,
• najniższa zadeklarowana wartość zużycia paliwa – 20 pkt.
Specyfikacja autobusów
Autobusy mają mieć długość od 7,5 do 8,0 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi, w układzie 1-2 lub 2-2.
Pojazdy będą napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chłodzeniem powietrza doładowującego, o mocy co najmniej 120 kW. Autobusy będą wyposażone w zbiornik główny paliwa o pojemności minimum 70 litrów gwarantujący przebieg minimum 400 km.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, z wejściem z przestrzeni pasażerskiej przez oszklone drzwi wewnętrzne zamykane od zewnątrz na zamek patentowy z możliwością ich zablokowania od wewnątrz.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu turystycznego, miękkich, ukształtowanych ergonomicznie, wyposażonych w uchylne oparcie, podłokietnik, regulowany podnóżek oraz uchwyt od strony przejścia. Wszystkie siedzenia wyposażone będą w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Minibusy będą wyposażone w komponenty PEKA-ITS (Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna oraz inteligentny system zarządzania ruchem).
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się dwie tablice – podsufitowa LED oraz tablica wewnętrzna boczna z przebiegiem linii tzw. termometr – będzie to ekran LCD o przekątnej minimum 38 cali.
Podsumowanie
Jeśli mowa o minibusach spalinowych dla MPK, to z pewnością nie można pominąć tu firmy Mercus, która oferuje pojazdy na bazie Mercedesa Sprintera. Podobne pojazdy już są eksploatowane w taborze MPK. Niewykluczone jednak, że oferentów będzie więcej. W grę wchodzi jeszcze MMI i Automet. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 8 września, czyli dzisiaj.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net/zapytania_email,206779,e846528474d9805d9a18c058c84e8d02.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze