Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W jakie MINI autobusy celuje MPK Poznań? Jeszcze z silnikami diesla. Analiza SWZ

infobus
08.09.2025 10:03
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu kupuje autobusy spalinowe. Będą to pojazdy klasy I kategorii MINI. W grę wchodzi 5 autobusów z opcją o kolejne 10 jednostek.

O ogłoszeniu przetargu na te autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Przyszedł czas na analizę SWZ i to „rzutem na taśmę”, bo otarcie ofert w tym postępowaniu jest …dzisiaj o 11.00. Dlatego jeszcze dzisiaj wrócimy do tego tematu.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów klasy MINI planuje zakupić MPK Poznań i na jakich warunkach przewidziano opcję dodatkowych dostaw?
  2. Jakie kryteria punktacji zastosuje MPK Poznań w przetargu na minibusy i które parametry techniczne będą szczególnie premiowane?
  3. Jakie wymagania techniczne i wyposażenie przewidziano dla nowych autobusów MINI, które mają zasilić flotę MPK Poznań?
W jakie MINI diesle celuje MPK Poznań? Analiza SWZ
Dwie oferty na minibusy dla MPK Poznań. Czas na werdykt / fot. M. Trochowski – MPK Poznań

Punktacja oferentów

MPK Poznań będzie punktować wykonawców w następujących kryteriach: cena (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), warunki gwarancji (6%), gotowość techniczna (4%).

W przypadku parametrów technicznych, MPK premiuje następujące rozwiązania:

•          zaoferowanie autobusów z dostępem do niskiej podłogi na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych wewnątrz – 45 pkt,

•          zastosowanie funkcji dodatkowego obniżenia autobusu na całej jego długości działającej przy zamkniętych wszystkich drzwiach i uruchomianej przez kierowcę w czasie postoju – 10 pkt,

•          zastosowanie drzwi pasażerskich w układzie 2 – 2 – 20 pkt,

•          zaoferowanie przez wykonawcę w autobusach zawieszenia pneumatycznego na II osi – 5 pkt,

•          najniższa zadeklarowana wartość zużycia paliwa – 20 pkt.

Specyfikacja autobusów

Autobusy mają mieć długość od 7,5 do 8,0 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi, w układzie 1-2 lub 2-2.

Pojazdy będą napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chłodzeniem powietrza doładowującego, o mocy co najmniej 120 kW. Autobusy będą wyposażone w zbiornik główny paliwa o pojemności minimum 70 litrów gwarantujący przebieg minimum 400 km.

Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, z wejściem z przestrzeni pasażerskiej przez oszklone drzwi wewnętrzne zamykane od zewnątrz na zamek patentowy z możliwością ich zablokowania od wewnątrz.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu turystycznego, miękkich, ukształtowanych ergonomicznie, wyposażonych w uchylne oparcie, podłokietnik, regulowany podnóżek oraz uchwyt od strony przejścia. Wszystkie siedzenia wyposażone będą w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.

Minibusy będą wyposażone w komponenty PEKA-ITS (Poznańska Elektroniczna Karta Aglomeracyjna oraz inteligentny system zarządzania ruchem).

Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się dwie tablice – podsufitowa LED oraz tablica wewnętrzna boczna z przebiegiem linii tzw. termometr – będzie to ekran LCD o przekątnej minimum 38 cali.

W jakie MINI diesle celuje MPK Poznań? Analiza SWZ / fot. MPK Poznań
W jakie MINI diesle celuje MPK Poznań? Analiza SWZ / fot. MPK Poznań

Podsumowanie

Jeśli mowa o minibusach spalinowych dla MPK, to z pewnością nie można pominąć tu firmy Mercus, która oferuje pojazdy na bazie Mercedesa Sprintera. Podobne pojazdy już są eksploatowane w taborze MPK. Niewykluczone jednak, że oferentów będzie więcej. W grę wchodzi jeszcze MMI i Automet. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 8 września, czyli dzisiaj.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net/zapytania_email,206779,e846528474d9805d9a18c058c84e8d02.html

Komentarze