W Cieszynie też brak ofert na 6 autobusów elektrycznych. Efekt długiego weekendu?
Elektryczna cisza w Cieszynie. Nie wpłynęła żadna oferta. Przetarg na sześć elektrobusów dla ZGK Cieszyn zakończony fiaskiem.
18 czerwca 2025 roku miasto Cieszyn poinformowało o unieważnieniu postępowania przetargowego na dostawę sześciu autobusów elektrycznych w ramach projektu „Modernizacja cieszyńskiej komunikacji zbiorowej poprzez zakup autobusów elektrycznych”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planował zakupić Cieszyn w ramach unieważnionego przetargu z 18 czerwca 2025 roku?
- Jakie kryteria oceny ofert przewidziano w postępowaniu przetargowym na elektrobusy dla ZGK Cieszyn?
- Jakie były wymagania wobec wykonawców, jeśli chodzi o wcześniejsze doświadczenie i zdolność kredytową?
Elektryczna szóstka
Cieszyński kontrakt miał być kontynuacją procesu modernizacji komunikacji miejskiej realizowanego przez ZGK przy wsparciu środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zamówienie dotyczyło sześciu fabrycznie nowych, identycznych pojazdów elektrycznych kategorii MIDI, o długości nieprzekraczającej 10 metrów. Autobusy miały spełniać normy GSR2, być gotowe do rejestracji w Polsce i posiadać przebieg nieprzekraczający 500 kilometrów (z uwzględnieniem trasy transportowej). Przewidziano pełną trzyletnią gwarancję całopojazdową, ośmioletnią na powłoki lakiernicze, dziesięcioletnią na szkielet i perforację oraz sześcioletnią na baterie. Zamówienie obejmowało również zaprojektowanie, rozbudowę i wyposażenie stacji ładowania autobusów elektrycznych. Całość miała zostać zrealizowana w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.
Niestety, żaden z wykonawców nie zdecydował się na udział w postępowaniu. To o tyle zaskakujące, że wcześniej rynek wykazywał spore zainteresowanie przetargami o podobnej skali, a zamówienie Cieszyna było zabezpieczone finansowaniem zewnętrznym.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.250.000 PLN brutto, czyli 14.024.390 PLN netto. Przy założeniu zakupu sześciu pojazdów elektrycznych, dawało to cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 2.337.398 PLN netto.
Teraz miasto musi ogłosić kolejne postępowanie.
Przetargowe wymagania
Przypomnijmy na koniec, że Cieszyn przygotował po unieważniony przetarg następujące kryteriami oceny:
✅ cena brutto – 60%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 25%
✅ okres gwarancji – 15%
W dokumentacji przetargowej sprecyzowano, że autobusy muszą pochodzić od jednego producenta, a wykonawca powinien wykazać wcześniejsze dostawy co najmniej dwóch autobusów elektrycznych o długości do 10 metrów w ostatnich trzech latach. Dodatkowo wymagano posiadania środków lub zdolności kredytowej na poziomie minimum 10 milionów złotych.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na Platformie Zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/cieszyn
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze