Umowa na pierwsze takie autobusy we flocie MZK Bielsko-Biała. Wchodzi nowa marka
23 lipca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej podpisał umowę na dostawę czterech midibusów Isuzu NovoCity Life.
To pierwszy zakup tego modelu w historii taboru spółki. Wybór padł na ofertę firmy VBI Busimport PL Sp. z o.o., która jako jedyny oferent w przetargu złożyła propozycję wartą 5.254.560 PLN brutto, czyli 4.272.000 PLN netto (jednostkowo: 1.068.000 PLN netto za pojazd). O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile midibusów Isuzu NovoCity Life zamówił MZK Bielsko-Biała w przetargu rozstrzygniętym 23 lipca 2025 roku?
- Jaką łączną kwotę brutto zaproponowała firma VBI Busimport PL za realizację tego zamówienia?
- Jaką długość mają zamówione midibusy Isuzu i do jakiej klasy oraz kategorii pojazdów należą?
Wchodzi Isuzu
Zamówione pojazdy to nowoczesne, w pełni niskopodłogowe autobusy klasy I kategorii MIDI (a precyzyjnie – midibusy), o długości ok. 8 metrów, DMC powyżej 8 ton i pojemności około 60 pasażerów. Są one przystosowane do ruchu miejskiego i osiedlowego. Wyposażono je w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6, automatyczne skrzynie biegów, klimatyzację, porty USB dla pasażerów oraz miejsce dla wózka inwalidzkiego.
Zgodnie z umową, dostawca ma 5 miesięcy na realizację zamówienia, co oznacza, że nowe autobusy trafią do Bielskiej floty jeszcze przed końcem 2025 roku.
Prezes MZK, Hubert Maślanka, podkreślił, że to kolejny krok w konsekwentnym odnawianiu i unowocześnianiu taboru:
– Nowe autobusy Isuzu to nie tylko zwiększenie komfortu dla pasażerów, ale także dostosowanie do realnych potrzeb komunikacji miejskiej na osiedlowych trasach. Działamy z myślą o mieszkańcach.
Dzięki tej inwestycji MZK Bielsko-Biała kontynuuje proces dostosowywania taboru do zmieniających się warunków ruchu, szczególnie w gęstej miejskiej zabudowie. Midibusy Isuzu mają zapewnić lepszą manewrowość, niskie zużycie paliwa i pełną dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.
Przetarg, wybór i analiza oferty
Postępowanie przetargowe prowadzone było w trybie nieograniczonym, zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Mimo że budżet zamówienia wynosił 4.674.000 PLN brutto, oferta przekroczyła go o 580.560 PLN (ok. 12,4%). Mimo to MZK zdecydowało się na podpisanie umowy, podkreślając znaczenie zakupu w rozwoju floty.
Oferta VBI została uznana za najkorzystniejszą na podstawie trzech kryteriów:
✅ Cena – 60% (60 pkt)
✅ Rozwiązania techniczne – 30% (24 pkt)
✅ Warunki gwarancji – 10% (0 pkt)
Łączna punktacja: 84/100. Więćej o przetargu na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1066269
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze