Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko Solaris w Budzyniu. Cena autobusu elektrycznego ponad budżetem

infobus
07.06.2024 18:00
0 Komentarzy

4 czerwca Gmina Budzyń otworzyła ofertę w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego przystosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej.

Do tego dochodzi zakup stacji ładowania o mocy 80kW. Wielopolski samorząd na ten zakup ma dofinasowanie z „Polski Ładu”. Wcześniej o tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Natomiast dzisiejsze otwarcie ofert w Budzyniu potwierdza to, co pisaliśmy przy okazji Pałecznicy – na rynku elektrobusów robi się coraz drożej.

Spis treści:

  • Jakie są główne wymagania techniczne dla poszukiwanego autobusu elektrycznego przez Gminę Budzyń?
  • Na jaką sumę opiewa oferta Solaris Bus & Coach?
  • Jakie kryteria oceny zastosowano w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego i stacji ładowania w Gminie Budzyń?
4 czerwca Gmina Budzyń otworzyła ofertę w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego przystosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej.
4 czerwca Gmina Budzyń otworzyła ofertę w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego przystosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej.

CO CHCE BUDZYŃ?

Podstawowe parametry poszukiwanego szkolnego autobusu elektrycznego to:

długość od 11,90 m do 12,20 m maksymalna wysokość całkowita wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym miejsca kierowcy i bateriami oraz pozostałymi akcesoriami max. do 3,50 m,

  • szerokość całkowita max. do 2,55 m,
  • liczba miejsc do przewozu pasażerów: a) minimalna ilość – 41 miejsc siedzących dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie czterech pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa, b) minimalna ilość – 10 miejsc stojących ( zaleca się wykonawcy zaoferowanie autobusu z możliwie największą liczbą miejsc do przewozu pasażerów o możliwie największej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących
  • zastosowanie silnika lub silników o łącznej mocy nie mniejszej niż 160 kW z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii,
  • wymagany przebieg na jednym ładowaniu minimum 250 km.

Termin dostawy to 10 miesięcy od podpisania umowy.

Tylko Solaris w Budzyniu. Cena autobusu elektrycznego ponad budżetem
Tylko Solaris w Budzyniu. Cena autobusu elektrycznego ponad budżetem

jedna oferta

Na oferty samorząd czekał do 4 czerwca. Zgłosił się tylko Solaris Bus &Coach z ceną … 3.153.695,40 PLN brutto.

Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 2.300.000 PLN brutto. Czyli prawdopodobnie będzie unieważnienie i ponowny przetarg.

Teoretycznie zamawiający oceni złożoną propozycję według czterech kryteriów:

  • Cena: 60%
  • Jakość: 20%, gdzie mamy: (TN) – Rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego zaoferowanie przez wykonawcę w autobusie napędu z wykorzystaniem silnika centralnego elektrycznego asynchronicznego: TAK-10 pkt NIE-0 pkt  / Spełnienie wymogów w zakresie konstrukcji nośnej zgodnie z regulaminem nr 66: TAK- 10 pkt NIE-0 pkt;
  • Warunki gwarancji i serwisu autobusu i ładowarki: 5%, gdzie max okres gwarancji na autobus i ładowarkę nie przekroczy okresu 84 m-cy, a min. okres gwarancji nie może być krótszy niż 60 m-cy. Zamawiający przyzna punkty za wydłużenie okresu gwarancji ponad okres minimalny następująco : – za wydłużenie okresu gwarancji do 72 m-cy wykonawca otrzyma – 3 pkt. – za wydłużenie okresu gwarancji do 84 m-cy wykonawca otrzyma – 5 pkt. Niewydłużenie okresu gwarancji tj. okres gwarancji 60 m-cy wykonawca otrzyma – 0 pkt.
  • Zużycie energii elektrycznej: 15%

Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9d1ce2e-0268-11ef-b21f-3ab44b58c1d6

Komentarze