Tylko ABP z ofertą dla Sitna. Z czterema autobusami i minibusem od Iveco
18 marca Urząd Gminy Sitno otworzył ofertę w przetargu na dostawę czterech autobusów i minibusu dla niepełnosprawnych.
Przypomnijmy, że wcześniej lubelski samorząd próbował kupić dwa elektrobusy z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Naszym zdaniem gmina wróci do tego projektu i ogłosi trzecie podejście pod dostawę elektryków. Natomiast teraz Sitno przerzuca zakupowy akcent na pojazdy z silnikiem diesla – z dofinansowaniem z Polskiego Ładu, natomiast i tutaj ma „pod finansową górkę”.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
To zakup czerech autobusów i minibusu dla niepełnosprawnych dla Gminy Sitno. W ramach zamówienia wykonawca dostarczy:
dwa autobusy, które posiadają od 35 do 40 miejsc z kierowcą pasażerskich siedzących oraz minimum 10 miejsc stojących (wszystkie fotele pasażerskie usytuowane przodem do kierunku jazdy oraz posiadały pasy bezpieczeństwa);
dwa autobusy, które posiadają od 45 do 50 miejsc z kierowcą pasażerskich siedzących oraz minimum 10 miejsc stojących (wszystkie fotele pasażerskie usytuowane przodem do kierunku jazdy oraz posiadały pasy bezpieczeństwa);
jeden minibus do przewozu osób niepełnosprawnych z windą zewnętrzną. Szacowany okres dostawy to 12 m-cy od podpisania umowy.
Jedna oferta
Na oferty Sito czekało do 18 marca. Zgłosiła się tylko firma ABP Bus & Coach z ceną 6.078.844,50 PLN brutto za dwa autobusy Crossway i jeden minibus na bazie Iveco Daily. Do tego firma zadeklarowała 36 m-cy gwarancji na te pojazdy.
Z kolei budżet wynosi tylko 4.387.500 PLN brutto.
Przy takim przekroczenie budżetu spodziewamy się unieważnienia zamówienia, ale czy za taki komplet można dostać niższą cenę?
Jeżeli skarbnik się zgodzi na dołożenie, komisja przetargowa oceni złożoną propozycję według dwóch kryteriów:
- Cena – 60%
- Gwarancja na autobusy – 40%.
Adres zamówienia na https://sitno.ezamawiajacy.pl/pn/sitno/demand/notice/public/120537/details
CO Z ELEKTROBUSAMI?
Przypomnijmy, że 16 listopada lubelskie Sitno anulowało powtórzony przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych oraz ładowarek. Za pierwszym razem nie udało się, bowiem nikt nie złożył oferty i zamówienie unieważniono. Natomiast za drugim Sitno otrzymało to, co liczyło od początku, czyli dwie konkurencyjne oferty, ale tez powyżej budżetu. Zapowiada się „trzeci raz”, gdyż gmina ma dofinansowanie na ten cel z II edycji „Zielonego Transportu Publicznego”.
Za drugim razem – 25 września – samorząd otrzymał od:
- Solaris Bus & Coach na sumę 5.522.700 PLN brutto / 4.490.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 9 LE electric na poziomie 2.245.000 PLN netto;
- ARP E-Vehicles na sumę 5 535 000 PLN brutto / 4.500.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Pilea 10E electric na poziomie 2.250.000 PLN netto.
Zamawiający, tak jak w I przetargu, miał ocenić wykonawców z uwzględnieniem tylko dwóch kryteriów: ceny – 60 pkt, okresu gwarancji – 48 miesięcy bez limitu km – 40 pkt. Dlatego w tej sytuacji (przy identycznej gwarancji) zwycięzcą mógł się czuć producent z Bolechowa, natomiast pojawiło się jedno „ale”. Budżet zamawiającego. Wynosił on tylko 3.900.000 PLN brutto / 3.170.731,70, co daje jednostkową ceną elektrobusu na poziomie 1.585.365,85 PLN netto. To koszt zakupu elektrycznego minibus, a nie midibusu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze