Trzecia szybka ładowarka autobusów elektrycznych MZK Opole. Od Ekoenergetyki
Na początku lipca stanęła trzecia stacja szybkiego ładowania autobusów elektrycznych MZK – na pętli przy ul. Pużaka.
To kolejny etap elektryfikacji taboru Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Ładowarka będzie wykorzystywana do ładowania nowych elektrobusów, które przyjadą do Opola jeszcze w tym roku.
Spis treści:
- Jakie korzyści przyniesie montaż trzeciej stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych dla funkcjonowania MZK Opole?
- Kiedy dokładnie nowe elektrobusy mają zacząć kursować na liniach 3 i 11 w Opolu?
- Jakie są plany na dalszą elektryfikację taboru MZK Opole po zakończeniu obecnego projektu „Elektromobilne Opole etap II”?
przez pantograf
Zakończyły się prace związane z montażem szybkiej ładowarki elektrobusów na “Pętli-Pużaka”. Pantograf będzie wykorzystywany do ładowania nowych autobusów elektrycznych, które przyjadą do Opola jeszcze w tym roku. To trzeci tego typu sprzęt w Opolu. Do tej pory dwa zostały zainstalowane na petach przy ulicach Prószkowskiej i Pużaka.
Nowy pantograf będzie umożliwiał ładowanie baterii autobusów mocą do 300kW co pozwoli na pełne naładowanie w niespełna godzinę. Ładowarka jest wykonana z aluminium i charakteryzuje się konstrukcją monolityczną.
Na razie nie będzie ona podłączona do prądu. Po zamontowaniu wszystkich elementów pantografu rozpocznie się podłączanie do instalacji elektrycznej i teletechnicznej.
W ramach realizowanego projektu powstaną również cztery ładowarki dwustanowiskowe w zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. W bazie przewoźnika zakończyły się już prace związane z budową fundamentów pod ładowarki. Będą one umożliwiały ładowanie z maksymalną mocą 120 kW (w przypadku podłączenia jednego autobusu) oraz 60 kW, gdy będą podłączone dwa pojazdy.
Nowe e-busy
Przypomnijmy, że MZK Opole zamówiło kolejne elektrobusy od Solarisa we wrześniu 2023 roku. Nowe “elektryki” będą kursowały na liniach 3 i 11. W ramach zadania dostarczonych zostanie dziewięć dwunastometrowych autobusów marki Solaris. Cały koszt projektu “Elektromobilne Opole etap II” to prawie 34 miliony złotych. Niespełna 20 milionów pochodzi z dofinansowania unijnego.
Na koniec dodajmy, że od 24 czerwca, do 31 sierpnia wszystkie linie MZK Opole funkcjonują zgodnie z rozkładem wakacyjnym.
-„Takie rozwiązanie jest praktykowane od lat. Oznacza to, że w dni robocze realizowanych będzie ponad 1020 kursów autobusów na 21 liniach publicznych. Jest to zaledwie 12% kursów mniej niż w rozkładzie obowiązującym w roku szkolnym. W czasie wakacji opolskie autobusy przejadą ponad 17200 wozokilometrów – powiedziała Agnieszka Kolasa z MZK Opole.
Szczegółowe informacje dotyczące godzin odjazdu można znaleźć w drugiej kolumnie rozkładu na przystankach, a także w zaktualizowanym rozkładzie w internecie na stronie www.mzkopole.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze