Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzecia szybka ładowarka autobusów elektrycznych MZK Opole. Od Ekoenergetyki

infobus
05.07.2024 17:04
0 Komentarzy

Na początku lipca stanęła trzecia stacja szybkiego ładowania autobusów elektrycznych MZK – na pętli przy ul. Pużaka.

To kolejny etap elektryfikacji taboru Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Ładowarka będzie wykorzystywana do ładowania nowych elektrobusów, które przyjadą do Opola jeszcze w tym roku.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie montaż trzeciej stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych dla funkcjonowania MZK Opole?
  2. Kiedy dokładnie nowe elektrobusy mają zacząć kursować na liniach 3 i 11 w Opolu?
  3. Jakie są plany na dalszą elektryfikację taboru MZK Opole po zakończeniu obecnego projektu „Elektromobilne Opole etap II”?
Trzecie szybka ładowarka elektrobusów MZK Opole. Od Ekoenergetyki
Trzecie szybka ładowarka elektrobusów MZK Opole. Od Ekoenergetyki

przez pantograf

Zakończyły się prace związane z montażem szybkiej ładowarki elektrobusów na “Pętli-Pużaka”. Pantograf będzie wykorzystywany do ładowania nowych autobusów elektrycznych, które przyjadą do Opola jeszcze w tym roku. To trzeci tego typu sprzęt w Opolu. Do tej pory dwa zostały zainstalowane na petach przy ulicach Prószkowskiej i Pużaka.

Nowy pantograf będzie umożliwiał ładowanie baterii autobusów mocą do 300kW co pozwoli na pełne naładowanie w niespełna godzinę. Ładowarka jest wykonana z aluminium i charakteryzuje się konstrukcją monolityczną.

Na razie nie będzie ona podłączona do prądu. Po zamontowaniu wszystkich elementów pantografu rozpocznie się podłączanie do instalacji elektrycznej i teletechnicznej.

W ramach realizowanego projektu powstaną również cztery ładowarki dwustanowiskowe w zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. W bazie przewoźnika zakończyły się już prace związane z budową fundamentów pod ładowarki. Będą one umożliwiały ładowanie z maksymalną mocą 120 kW (w przypadku podłączenia jednego autobusu) oraz 60 kW, gdy będą podłączone dwa pojazdy.

Trzecie szybka ładowarka elektrobusów MZK Opole. Od Ekoenergetyki

Nowe e-busy

Przypomnijmy, że MZK Opole zamówiło kolejne elektrobusy od Solarisa we wrześniu 2023 roku. Nowe “elektryki” będą kursowały na liniach 3 i 11. W ramach zadania dostarczonych zostanie dziewięć dwunastometrowych autobusów marki Solaris. Cały koszt projektu “Elektromobilne Opole etap II” to prawie 34 miliony złotych. Niespełna 20 milionów pochodzi z dofinansowania unijnego.

Na koniec dodajmy, że od 24 czerwca, do 31 sierpnia wszystkie linie MZK Opole funkcjonują zgodnie z rozkładem wakacyjnym.

-„Takie rozwiązanie jest praktykowane od lat. Oznacza to, że w dni robocze realizowanych będzie ponad 1020 kursów autobusów na 21 liniach publicznych. Jest to zaledwie 12% kursów mniej niż w rozkładzie obowiązującym w roku szkolnym. W czasie wakacji opolskie autobusy przejadą ponad 17200 wozokilometrów – powiedziała Agnieszka Kolasa z MZK Opole.

Szczegółowe informacje dotyczące godzin odjazdu można znaleźć w drugiej kolumnie rozkładu na przystankach, a także w zaktualizowanym rozkładzie w internecie na stronie www.mzkopole.pl

Komentarze