Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transkom Koziegłowy kupuje jeszcze jeden autobus elektryczny. Za oszczędności z ZTP

infobus
07.02.2025 09:06
0 Komentarzy

7 lutego 2025 roku Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transkom ogłosiło przetarg na dostawę jeszcze jednego autobusu elektrycznego klasy I kategorii MAXI.

Pojazd będzie obsługiwał linie komunikacji gminnej w Czerwonaku. Najnowsze zamówienie to efekt oszczędności, jakie przyniosło pierwsze postępowanie na cztery elektrobusy, który wygrał Solaris. Dzięki konkurencyjnym ofertom teraz wielkopolski przewoźnik kupuje piąty elektrobus.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na autobus elektryczny dla Transkom Czerwonak?
  2. Jaki jest przewidziany termin dostawy zamówionego autobusu elektrycznego?
  3. Do kiedy można składać oferty w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego dla Transkom?
Transkom Koziegłowy kupuje jeszcze jeden autobus elektryczny. Za oszczędności z ZTP / fot. Marcin Nader - poznanskie-autobusy.pl
Transkom Koziegłowy kupuje jeszcze jeden autobus elektryczny. Za oszczędności z ZTP / fot. Marcin Nader – poznanskie-autobusy.pl

Zielony transport publiczny

Przedmiotem postępowania jest dostawa autobusu niskopodłogowego z napędem elektrycznym, spełniającego wszystkie standardy ekologiczne i operacyjne określone w specyfikacji przetargowej.

Pojazd ma zostać dostarczony w terminie od 14 kwietnia 2026 r. do 12 czerwca 2026 r.

Zgodnie z wymogami Transkomu, oferenci muszą wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej jednego autobusu elektrycznego w ciągu ostatnich trzech lat. Realizacja przetargu przewiduje procedurę odwróconą – najpierw nastąpi ocena ofert, a następnie weryfikacja spełnienia warunków udziału przez najlepszego oferenta.

Finansowanie projektu cały czas odbywa się w ramach programu priorytetowego „Zeroemisyjny transport – Zielony transport publiczny”, wspieranego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Natomiast co ciekaw, zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeśli nie otrzyma środków publicznych na realizację zamówienia.

Na oferty zamawiający czeka do 11 marca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: cena (70%), warunki gwarancji (18%) oraz ocena rozwiązań technicznych (12%). Postępowanie podlega Dyrektywie 2014/25/UE.

Szczegółowe informacje o przetargu można znaleźć pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1047710.

Transkom Koziegłowy kupuje jeszcze jeden autobus elektryczny. Za oszczędności z ZTP / fot. Marcin Nader - poznanskie-autobusy.pl
Transkom Koziegłowy kupuje jeszcze jeden autobus elektryczny. Za oszczędności z ZTP / fot. Marcin Nader – poznanskie-autobusy.pl

Za pierwszy razem

Jednocześnie 28 stycznia spółka Transkom Koziegłowy rozstrzygnęła przetarg na cztery autobusy elektryczne, wybierając ofertę Solaris Bus & Coach, który uzyskał 87,40 pkt i pokonał MAN Truck & Bus Polska o 13,14 pkt. Decyzję podjęto na podstawie trzech kryteriów:

Cena (70%)
Warunki gwarancji (18%)
Ocena rozwiązań technicznych (12%)

Ostateczny wynik przetargu:

  • Solaris Urbino 12 electric87,40 pkt
  • MAN Lion’s City 12E74,26 pkt

Brak ofert na infrastrukturę ładowania spowodował unieważnienie tej części postępowania, co oznacza konieczność ogłoszenia nowego przetargu na ładowarki. Natomiast w najnowszym zamówieniu – patrz wyżej – nie ma o tym słowa.

Nowe Solarisy Urbino 12 electric dla Transkom Koziegłowy będą wyposażone w silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, baterie zapewniające min. 240 km zasięgu, system rekuperacji energii podczas hamowania, klimatyzację, monitoring, informację pasażerską oraz gniazda USB dla pasażerów. Tym samym wielkopolski przewoźnik po raz pierwszy wprowadzi do swojej floty elektrobusy, stając się częścią ekologicznej transformacji transportu publicznego w Wielkopolsce.

Dodajmy, że wcześniej – w lutym 2024 roku Transkom ogłosił przetarg na leasing operacyjny trzech nowych autobusów hybrydowych: dwóch o długości około 12 metrów oraz jednego przegubowego o długości około 18 metrów. W maju 2024 roku przetarg ten wygrało konsorcjum PKO Leasing i MAN Truck & Bus Polska, oferując pojazdy za łączną kwotę 7,424 mln zł brutto. Oferta ta była tańsza od propozycji konkurencyjnego konsorcjum Solaris i Millennium Leasing. Z kolei w styczniu 2023 roku Transkom wzbogacił swoją flotę o dwa autobusy MAN Lion’s City 12C Efficient Hybrid, będące jednymi z pierwszych pojazdów nowej generacji tego producenta w Wielkopolsce.

Komentarze