Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2024: Autobagi z premierą autobusu elektrycznego BMC

infobus
15.10.2024 13:06
0 Komentarzy

Podczas targów TRANSEXPO, które startują 16 października, firma Autobagi Polska zaprezentuje trzy autobusy marki BMC, w tym premierę.

Wśród nich znajdzie się najnowszy model – w pełni elektryczny, 12-metrowy autobus BMC Procity 12 M Electric, którego krajowa premiera będzie jednym z głównych wydarzeń tegorocznej edycji targów. Pojazd ten miał swoją światowy debiut na Busworld 2023.

Spis treści:

  1. Jakie modele autobusów zaprezentuje firma Autobagi Polska na targach TRANSEXPO 2024?
  2. Co wyróżnia elektryczny model BMC Procity 12 M Electric na tle innych pojazdów?
  3. Jakie ekologiczne rozwiązania oferuje midibus Neocity 9M CNG?
Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024
Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024

elektryczny debiut

O szczegółach rozmawiamy z Wojciechem Traczukiem, dyrektorem ds. rozwoju w Autobagi Polska, przedstawiciela marki BMC w Polsce:

InfoBus.pl: Panie Dyrektorze, podczas tegorocznych targów Transexpo 2024 Autobagi Polska, jako przedstawiciel marki BMC, prezentuje trzy modele autobusów. Co ważnego zaprezentujecie w tym roku?

Wojciech Traczuk: Rzeczywiście, na tegorocznych targach Transexpo pokażemy trzy modele autobusów BMC. Będą to dwa 12-metrowe pojazdy z serii Procity – jeden z silnikiem diesla, a drugi w pełni elektryczny – oraz midibus Neocity 9M CNG, zasilany sprężonym gazem ziemnym. Największą nowością jest jednak krajowa premiera w pełni elektrycznego modelu 12M Elektrikli/Electric. To wyjątkowy pojazd, zaprojektowany specjalnie z myślą o elektromobilności, nie tylko poprzez konwersję z wersji spalinowej, ale od podstaw jako pełnoprawny elektryk.

InfoBus.pl: Czy może Pan powiedzieć coś więcej o technologiach zastosowanych w tym nowym elektrycznym modelu?

Wojciech Traczuk: Oczywiście. Model 12M Electric został zaprojektowany z naciskiem na wydajność i koszty eksploatacji. Wersja elektryczna charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, z licznymi ukośnymi liniami i dużymi przeszkleniami, które nadają mu świeży wygląd. Kluczowe są jednak zastosowane technologie. Napędzany jest przez silnik asynchroniczny z magnesami trwałymi produkcji tureckiej firmy Aselsan. Akumulatory również pochodzą od tego producenta, co gwarantuje niezależność i jakość. W zależności od konfiguracji, pojazd może być wyposażony w baterie o pojemności od 111,6 kWh do 362 kWh, co pozwala na zasięg nawet do 400 km na jednym ładowaniu.

Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024
Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024

InfoBus.pl: Czyli to, co wyróżnia ten autobus, to nie tylko jego wygląd, ale także innowacyjne podejście do elektryfikacji?

Wojciech Traczuk: Dokładnie tak. Nasz elektryczny model nie jest prostą adaptacją pojazdu spalinowego. Został zbudowany od podstaw jako pojazd elektryczny, co pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni, lepsze rozłożenie masy i optymalizację wydajności. Ważne są także niskie koszty eksploatacji, które przekładają się na korzystny wskaźnik TCO (Total Cost of Ownership). To kluczowy element, na który zwracają uwagę nasi klienci.

InfoBus.pl: Z oferty Autobagi Polska na Transexpo wynika, że macie w swojej ofercie także model zasilany gazem. Co możecie nam powiedzieć o midibusie Neocity 9M CNG?

Wojciech Traczuk: Neocity 9M CNG to wyjątkowy pojazd, który został stworzony z myślą o ekologicznych alternatywach dla spalinowych jednostek napędowych. Wyposażony w silnik gazowy Cummins L9N, ten midibus jest idealnym rozwiązaniem dla mniejszych miast i operatorów komunikacji miejskiej, którzy szukają oszczędności oraz ekologicznych rozwiązań. Gazowy napęd daje możliwość zasilania biogazem, co jest jednym z kierunków, które chcemy promować w Polsce.

Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024
Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024

InfoBus.pl: Jaka jest Państwa strategia na polskim rynku? Co wyróżnia BMC w kontekście obecnych wyzwań związanych z ekologiczną transformacją transportu?

Wojciech Traczuk: BMC chce być częścią transformacji energetycznej, ale w sposób zrównoważony ekonomicznie. Naszym celem jest oferowanie pojazdów, które nie tylko spełniają najwyższe standardy ekologiczne, ale też są opłacalne w dłuższym okresie eksploatacji. Nie stawiamy jedynie na elektryfikację – proponujemy także pojazdy na gaz, w tym biogaz, który może być lokalnie pozyskiwany z biogazowni czy oczyszczalni ścieków. To rozwiązania, które mają realny potencjał w Polsce, zarówno w małych, jak i dużych miastach. Wspieramy naszych klientów również w przygotowaniu odpowiedniej infrastruktury, zapewniając kompleksowe rozwiązania, które obejmują zarówno pojazdy, jak i ich eksploatację oraz serwis.

InfoBus.pl: Jakie inne innowacje i plany ma BMC na przyszłość w Polsce?

Wojciech Traczuk: Chcemy rozwijać koncepcję tzw. multienergetycznej strategii napędowej, która pozwala na elastyczne podejście do zasilania autobusów. Stawiamy na integrację lokalnych źródeł energii, takich jak biogaz i odnawialne źródła energii. Dążymy również do aktywizacji lokalnych społeczności, by autobusy były zasilane energią produkowaną lokalnie. To podejście cyrkularne, które ma na celu nie tylko redukcję emisji, ale także wsparcie lokalnego rozwoju i eliminację wykluczenia komunikacyjnego. Wierzymy, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do wzrostu atrakcyjności transportu zbiorowego w Polsce.

InfoBus.pl: Dziękujemy za rozmowę i życzymy sukcesów na Transexpo!

Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024
Autobagi z autobusami BMC na targach Transexpo 2024

Komentarze