Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transdev i ATM obsłużą linie autobusowe w Île-de-France. Koniec monopolu RATP

infobus
30.03.2025 17:04
0 Komentarzy

25 marca 2025 roku Île-de-France Mobilités (IDFM) ogłosiło wybór preferowanych oferentów do obsługi trzech nowych pakietów linii autobusowych w regionie paryskim

Wcześniej były one zarządzane przez RATP jako monopolistę. To prawdziwa rewolucja komunikacyjna w stolicy Francji. Otwarcie rynku usług autobusowych na konkurencję w Île-de-France jest zgodne z regulacjami europejskimi i krajowymi, mającymi na celu zwiększenie efektywności i jakości usług transportu publicznego w regionie.

Rozkład jazdy:

  1. które pakiety linii autobusowych zostały przyznane poszczególnym operatorom?
  2. dlaczego wybór ATM jest istotny w kontekście rynku Île-de-France?
  3. jaka procedura jeszcze musi zostać zakończona, zanim decyzje staną się ostateczne?
Transdev i ATM z kontraktami na linie autobusowe w Île-de-France. Koniec monopolu RATP
Transdev i ATM z kontraktami na linie autobusowe w Île-de-France. Koniec monopolu RATP

Trzy oferty:

Wybrane firmy to Transdev, RATP Cap Île-de-France oraz włoski operator ATM, który na początku 2024 roku utworzył francuską filię. Wejście ATM na rynek francuski oznacza pierwsze przyznanie kontraktu w Île-de-France zagranicznemu operatorowi.

Transdev został wybrany do obsługi pakietu nr 44, obejmującego 19 linii autobusowych w historycznym centrum RATP, w tym centra Flandre i Les Pavillons-sous-Bois. RATP Cap Île-de-France przyznano pakiet nr 36, obejmujący 19 linii w południowej części regionu, zarządzanych z centrów autobusowych w Massy i Morangis. ATM natomiast zdobyło pakiet nr 40, znany jako „Croix du Sud”, obejmujący 18 linii, w tym pięć nocnych (Noctilien), zarządzanych z centrum w Fontenay-aux-Roses.

Decyzja ta jest częścią trwającego procesu otwierania usług autobusowych w regionie Île-de-France na konkurencję. Obecnie wybór tych operatorów musi zostać zatwierdzony przez Radę Dyrektorów Île-de-France Mobilités na posiedzeniu zaplanowanym na 10 kwietnia 2025 roku.

Warto zauważyć, że w ramach tego procesu, w październiku 2024 roku, pierwszy pakiet linii autobusowych został przyznany firmie Keolis, obejmując 42 linie obsługujące 33 gminy w regionie Marne et Brie na wschodzie Île-de-France.

Komentarze